kokacola Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei, jeg har bare et lite spørsmål. hær om dagen ble jeg stoppet av en politi-mann, i det jeg kjørte på mopeden til en kammerat av meg. Jeg kjørte ca 20 meter før han så meg men jeg kjørte videre bak en hekk og slo av motoren. problemet er: jeg er ikke 16 år (har altså ikke moped lappen), hadde ikke hjelm, var på ulovlig område, og han anså det at jeg kjørte bak hekken som forsøk på rømming. MEN han var i sivilen, han kom gående, uten uniform og han var heller ikke på vakt + at han var alene. Så da er spørsmålet mitt, Hva kan jeg gjøre, da jeg sikkert blir å få en saftig bot + utsettelse. men kan jeg nekte pga det at han var i sivilen alene? DETTE HASTER, MÅ HELST HA SVAR I KVELD ! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Bare nekt, han har ingen vitner på det, og han var sivil. Viste han deg noe ID på at han var politi? Lenke til kommentar
kokacola Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Bare nekt, han har ingen vitner på det, og han var sivil. Viste han deg noe ID på at han var politi? han visste ikke noe id på at han var tjeneste-mann om jeg kan kalle det det Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Det kommer litt an på hvordan han ser på det. Er du heldig slipper du unna med en kraftig advarsel. Men du har strengt tatt gjort noe ulovlig så du må evt bære straffen for det. Lenke til kommentar
kokacola Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Men spørsmålet mitt er om jeg kan slippe unna med det hvis det viser seg at jeg får en kraftig "smell", kan jeg nekte og vil det lønne seg? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 det kan jo ha vært hvemsomhelst som bare ga seg ut for og være polti! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Bare si at du har ikke kjørt. Han har NULL bevis. Om det var kun en politimann, i uniform kan du forsatt nekte. Han MÅ ha et vitne der, med mindre du godtar. Lenke til kommentar
kokacola Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Bare si at du har ikke kjørt. Han har NULL bevis. Om det var kun en politimann, i uniform kan du forsatt nekte. Han MÅ ha et vitne der, med mindre du godtar. Men han har antageligvis sneket på oss en stund før han tok oss, så da kan han jo ha hatt en mulighet til å evt filmet/tatt bilde det kan jo ha vært hvemsomhelst som bare ga seg ut for og være polti! men han vet VELDIG godt at jeg vet at han er politi Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Prøv og nekt, enten går det eller ikke. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hvis han har bilde er det verre, men hvis ikke, så har han ingenting på deg. Det trenger ikke ha vært en politimann, det kan også ha vært en nabo som ikke liker at dere kjører uten lappen, og ville skremme dere litt? Lenke til kommentar
kokacola Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Prøv og nekt, enten går det eller ikke. men gjør jeg det værre hvis jeg prøver og det ikke går? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Bare si at du har ikke kjørt. Han har NULL bevis. Om det var kun en politimann, i uniform kan du forsatt nekte. Han MÅ ha et vitne der, med mindre du godtar. Men han har antageligvis sneket på oss en stund før han tok oss, så da kan han jo ha hatt en mulighet til å evt filmet/tatt bilde Ja? Hvordan skal de vite at det er deg da? Du kjørte vel med hjelm? det kan jo ha vært hvemsomhelst som bare ga seg ut for og være polti! men han vet VELDIG godt at jeg vet at han er politi Hva har da det å si? Han var forsatt sivil, og burde skille mellom jobb og privaten. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Prøv og nekt, enten går det eller ikke. men gjør jeg det værre hvis jeg prøver og det ikke går? Prøv og nekt, enten går det eller ikke. men gjør jeg det værre hvis jeg prøver og det ikke går? Under 16 år og under den kriminale lavalderen vel? får vel et klaps på fingerene og må vel i samtale med barnevernet i verstefall? Og sperrefirst kanskje på førerkort på Moped? Lenke til kommentar
kokacola Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Bare si at du har ikke kjørt. Han har NULL bevis. Om det var kun en politimann, i uniform kan du forsatt nekte. Han MÅ ha et vitne der, med mindre du godtar. Men han har antageligvis sneket på oss en stund før han tok oss, så da kan han jo ha hatt en mulighet til å evt filmet/tatt bilde Ja? Hvordan skal de vite at det er deg da? Du kjørte vel med hjelm? Jeg kjørte ikke med hjelm det kan jo ha vært hvemsomhelst som bare ga seg ut for og være polti! men han vet VELDIG godt at jeg vet at han er politi Hva har da det å si? Han var forsatt sivil, og burde skille mellom jobb og privaten. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Bare si at du har ikke kjørt. Han har NULL bevis. Om det var kun en politimann, i uniform kan du forsatt nekte. Han MÅ ha et vitne der, med mindre du godtar. Men han har antageligvis sneket på oss en stund før han tok oss, så da kan han jo ha hatt en mulighet til å evt filmet/tatt bilde Ja? Hvordan skal de vite at det er deg da? Du kjørte vel med hjelm? Jeg kjørte ikke med hjelm Idiot. Hadde du bare hatt på hjelm hadde han aldri stoppa deg. (har selv kjørt litt uten hjelm, vet hvor fort politiet kommer). Bare nekt, nekt og nekt! Han var aleine, i sivilen, uten politi ID! Endret 13. september 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
kokacola Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Bare si at du har ikke kjørt. Han har NULL bevis. Om det var kun en politimann, i uniform kan du forsatt nekte. Han MÅ ha et vitne der, med mindre du godtar. Men han har antageligvis sneket på oss en stund før han tok oss, så da kan han jo ha hatt en mulighet til å evt filmet/tatt bilde Ja? Hvordan skal de vite at det er deg da? Du kjørte vel med hjelm? Jeg kjørte ikke med hjelm Idiot. Hadde du bare hatt på hjelm hadde han aldri stoppa deg. (har selv kjørt litt uten hjelm, vet hvor fort politiet kommer). Bare nekt, nekt og nekt! Han var aleine, i sivilen, uten politi ID! Ja fy faen, han komm i joggebukse, joggesko og hette genser Lenke til kommentar
kokacola Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Men da føler jeg at jeg har fått svar på det jeg lurte på. TRÅD SLUTT Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Men da føler jeg at jeg har fått svar på det jeg lurte på. TRÅD SLUTT HerreGud.. Enda en tråd om bevisholdet ved å bli tatt av en ensom sivilpurk. Du kan nekte rævva av deg, men det vil ikke hjelpe deg i forhold til politimannens bevisfremleggelse og det faktum at han var alene. Spørsmålet har vært til debatt i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1256848 Så vel som i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1255158 G 5 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Bare nekt, nekt og nekt! Han var aleine, i sivilen, uten politi ID! Har du kilder å vise til som sier at en politimann i sivil (ikke på vakt) ikke kan stoppe mindreårige som kjører moped uten hjelm, og at det må være mer enn én politimann i bilen? Dessuten er jeg rimelig sikker på at politiet ikke må vise ID med mindre du ber om det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Tenk dere om, vil politiet høre på en politimann som var i sivilt akkurat da, eller en obsternasig 15-åring som prøver å dekke rævva si med å lyve ut ørene? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå