faumachine Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hei! Har et problem... Maskinen min krasjer med jevne mellomrom. Det høres ut som maskinen fortsatt går, men skjermbildet faller ut. Når jeg prøver å restarte får vil den ikke før etter en 5-6 gangers forsøk noen ganger mer andre ganger mindre. Den starter alltid tilslutt og da funker den ofte fint i mange timer. Jeg har åpnet kabinettet og sett på LED på hovedkortet. De fleste ganger står det fire røde lys som betyr: "Prosessoren er ikke riktig installert eller ødelagt." Men så funker det igjen av og til. Det er rimelig irriterende Utstyr: WinXP og Win98SE Aopen HQ45 kabinett Samtron 96P Msi Geforce2MX Duron 850 (cpu temp. stabil på ca 45-48 grader) NoiseControl NC1957 vifte Msi Turbo KT133A 2 * 256 MB SDRAM Har noen peiling? Da blir jeg glad! mvh Faumachine Lenke til kommentar
kaofbc Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det kan jo hende at det bare er dårlig kontakt mellom komponentene dine( cpu/hk ) eller noe lignende siden det virker av og til. Tror ikke pc`n starter opp hvis den tror at det ikke er noen cpu..... Du kunne jo evt ta ut cpuèn og blåse(veldig forsiktig og spyttfritt) på den og på socketen din. Kan jo hende at det bare er støv e.l. Det kan jo også rett og slett hende at det er en hardwarefeil. Det som alltid er greit å ha er en strømforyning, cpu og et hk som du vet virker. Da kan du fort teste de komponentene du nå bruker og finne ut hvor problemet ligger.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå