Gå til innhold

Mafia II benchmark - ny pc

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ny pcen min i dag og har selvfølgelig testet Mafia II demoen.

Spillet kjørte helt fint i noen minutter før det begynte å hakke ekstremt, dette gikk over etter at spillet fikk lastet inn igjen etter at jeg døde.

Etter dette kjørte spillet helt fint, men testet ikke over lengre tid.

Deretter gikk jeg til benchmark verktøyet som er innebygd. Her presterer jeg å få gjennomsnittlig 15 FPS, noe jeg synes er merkelig.

Noe jeg ikke tenker over, eller er Mafia II demoen dårlig opptimalisert?

Kjørte forresten spillet på high uten antialiasing og PhysX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er specsene i signaturen din som du bruker, så synes jeg det er rart. :hmm: Har selv 5850 og kan kjøre det på 1920x1080 med full antialiasing /alt på fullt. Men med en gang jeg skrur på PhysX lagger det som faen.

Endret av Subject Delta
Lenke til kommentar

Kan det hende at PhysX hang igjen etter jeg jeg slo den av?

Skal prøve på nytt nå, har restartet pcen.

Edit: Average fps: 57

PhysX er altså no mannskit :)

Siden jeg allerede laget en tråd om Mafia II:

Hver gang jeg slår av spillet så er lysstyrken på skjermen endret. Noen måte å fikse dette på?

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

lysstyrken plaget meg også, startet bare et annet spill og gikk ut av det i igjen så ble det ok.

det som skjedde hos meg var at det gradvis begynte å hakke etter hvert sm jeg spilte, ikke mye men litt innimellom og det er jo uansett irriterende nok.

måtte restarte maskinen og starte spillet på nytt så gikk det helt glatt i 1-2 timer før det begynte å lagge litt igjen.

underlige greier

Lenke til kommentar

Ble ikke helt gratis med mye FPS heller. Har fått noen meldinger om at skjermdriveren har sluttet å virke, men at den ble restartet.

Skal prøve å feilsøke maskinen i dag for å finne ut hva som er feil. Har opprettet en tråd på hw.no sin del av forumet hvor jeg listet opp noen alternativer jeg skal prøve:

-Slå av UAC.

-Slå på høy ytelse i strømalternativet(32 bit hadde høy ytelse aktivert, 64 bit har balansert).

-Installere chipset drivere (disse er visstnok ikke installerte).

-Slå av ATI PowerPlay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...