Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komme inn på russekro.

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem her..

Jeg er russ 2011 og vi skal ha russekro nå om ikke lenge. Problemet er at den skal holdes på et utested, hvor man må være 18 for å komme inn. Jeg er ikke 18 ennå, men jeg burde være der fordi jeg er fotograf. Min oppgave er jo å ta bilder på russekroer blant annet. Det er vel bare å skaffe seg fake leg, men jeg vet ikke hvor stor sjanse det er for å bli tatt? Og om vaktene bryr seg noe om det, ettersom det er russekro? Men hvis de er veldig seriøse på det, så er det ikke veldig kult å bli tatt akkurat.

Hva burde jeg gjøre egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler ikke fake leg, den kan svi ganske lenge etterpå.

Det vi gjorde var at vi tok kontakt med utestedene, og så fikk de som var 18 kryss/bånd lignende ting på armen. Så kunne de under 18 også komme inn, med streng beskjed at om de ble tatt i å holde noe alkoholholdig i hånden ville de bli utestengt resten av russetiden. Virket ganske bra.

Lenke til kommentar

Jeg måtte bruke fake legg på de første russekroene pga jeg har bursdag i desember, funket fint for meg, men som sagt blir du tatt så kan det få alvorlige konsekvenser. Men kan også gå helt fint, en risiko du nesten får vurdere selv.

Helt ærlig så vet jeg ikke om du kan gjøre så mye annet, uansett om du får ordnet en avtale med ledelse og ikke får servert alkohol på utestedet.

Har politiet og sjenkekontrollen en sjekk, så vil utestedet få en bot hvis du blir oppdaget der, uavhengig av hvilke avtaler du har med eieren.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Har politiet og sjenkekontrollen en sjekk, så vil utestedet få en bot hvis du blir oppdaget der, uavhengig av hvilke avtaler du har med eieren.

Næsj, er ikke nødvendigvis forbudt med mindreårige på et skjenkested.

Skal ikke uttale meg for mye om loven, ettersom jeg har null peiling på lovdata. Men russestyret vårt fikk hvert fall den beskjeden av det lokale utestedet i 2008 da vi hadde det samme problemet med flere elever.

Lenke til kommentar

Næsj, er ikke nødvendigvis forbudt med mindreårige på et skjenkested.

Skal ikke uttale meg for mye om loven, ettersom jeg har null peiling på lovdata. Men russestyret vårt fikk hvert fall den beskjeden av det lokale utestedet i 2008 da vi hadde det samme problemet med flere elever.

Det finnes forskjellige løyver, så kan hende det de sa stemmer. I de fleste tilfeller går det mer ut på at man ikke ønsker å tilrettelegge for yngre.

Lenke til kommentar

Fake legg kan du bli tatt for dokumentforfalskning noe som ligger i ordet at det er alvorlig. Min erfaring med russekro var at det var minst 3 forskjellige steder hver eneste lørdag og søndag. Eneste forskjellen var at det kostet penger og komme inn (noe jeg enda har tilgode å betale) og det at de fleste som er der er kjentfolk. Skjønner at du tar jobben din seriøst nå, men de som var såkalt fotograf-russ gjorde ikke noe annet enn alle andre og tok bilder av vennene sine. Noe folk gjør uansett. Mulig noen ser det som negativt at du ikke kommer, men det får du ikke høre så lenge uansett.

Jeg ville heller prøvd å komme meg inn ved å snike meg inn eller komme før dørvakta (hvis noe som skal forbredes eller noe). Stempler er våte når de stempler så hvis du legger håndflaten din på noen som nettopp har fått det vil det som regel funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...