toazty Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 har lagt ut en "ønskes kjøpt" annonse på finn. fikk i dag en sms fra en svenske som vil selge meg det jeg er på jakt etter. ( konsert billetter det er snakk om ) det jeg lurer på før jeg gjennomfører handelen. hvilken informasjon bør jeg skaffe meg før jeg gjør noe? har bedt om IBAN og BIC og kontonummer. jeg har mobilnummeret hans. ( men det er hemmelig, ingen treff på nummersøk i sverige ) eller bør jeg holde meg langt unna hele greia? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Er det snakk om mye penger? Det er veldig fort gjort å bli lurt ved slike transaksjoner. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) 2 x 650kr ... men er det mulig å forsikre seg mot slike overføringer? er det mulig for banken å fryse de pengene på selgers konto, til jeg sier JA\NEI eller noe slikt...? Endret 13. september 2010 av toazty Lenke til kommentar
Engern Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Finn betalingsgaranti. Hvis det kan brukes på "ønskes kjøpt" Da settes pengene inn på en konto til kjøper mottar og godkjenner varen,først da utbetales pengene til selger. Da skulle du være rimelig trygg på at det blir en god handel. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 men hvis selger ønsker pengene asap selv om vi bruker finn betalingsgaranti, så må jeg jo godkjenne varen, og da er pengene tapt? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hvis selger ønsker pengene asap så er det vel garantert en scam så da er det bare å holde seg unna. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 han har ikke sagt at han ønsker pengene asap, men regner egentlig med det, jeg ville ikke ha venta over 1mnd på pengene hadde det vært jeg som solgte noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå