Gjest munnplage Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei, skriver som anonym her fordi jeg ikke vil knytte helseproblem til profilen min, selv om dette kanskje ikke er spesielt pinlig. Jeg er en gutt på 18 år, og sist fredag begynte en plage som ikke ser ut til å gå vekk. Jeg har fått en slags metallisk smak i munnen og det er ikkje særlig morsomt. Det ser ikke ut til at det er noe endring i konsistens/farge av spyttet, tunger ser ganske normal ut og jeg finner ikke noen ny kilde til smaken. Litt vanskelig å beskrive smaken men jeg vil si at den er mer metallisk enn råtten, sur osv. Jeg tror ikke jeg har noen helseproblem, jeg driver ikke med sport osv men jeg trener tre ganger i uken. Dieten min tror jeg er ganske normal, spiser ofte brød med kjøttpålegg til frokost og kvelds og middag er oftest ganske sunt. Gangene jeg har spist "fastfood" er nok fortsatt ensifret, men jeg spiser litt snop til helgen, og kanskje den eneste virkelige uvanen jeg har er at jeg drikker litt mye lettbrus, men det er også oftest begrenset til ett par liter i helga, og jeg tror ikke det er verre enn de som hiver i seg litervis med øl hver helg. Jeg er ikke typen som bestiller salat, men det går sjelden en uke uten jeg i allefall rører brokkoli, blomkål, frukt osv. Ingen endringer i dietten på lang tid tror jeg, uten om muligens litt hvitløk til tider. Jeg puser tenna 3 min 2 ganger til dagen, men slurver litt med tanntråden, men skal bli bedre på det. Men jeg har ingen smerter i tennene. Googlet problemet litt, og det ser ut til å være ganske vanlig, men grunnene ser ut til å gå i fra kreft, metallforgiftning og tannråte til graviditet. Håper det ikkje er det siste . Flott med relativt kjappe svar, jeg går nok til tannlegen om ikke problemet forsvinner om en uke eller to. Lenke til kommentar
blured Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 det eneste jeg vet er at endel antidepressiva og sovemedisiner har en tendens til å gi metallsmak i munnen. men utifra din beskrivelse og alder høres det ikke akkurat ut som om det kan være årsaken... pinjekjerner? heh. prøvde å google litt men kom ikke over noe som tydelig sa det ene eller andre. du får som du selv skriver vente litt for å se om det blir bedre. hvorvidt det er en tannlege eller en lege som skal se på dette er jeg dog usikker på. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Googlet problemet litt, og det ser ut til å være ganske vanlig, men grunnene ser ut til å gå i fra kreft, metallforgiftning og tannråte til graviditet. Håper det ikkje er det siste . Tja av de alternativene så høres kanskje graviditet ut som det beste. Men siden dette kan være alt fra det mest simple til det høyst alvorligere, ville jeg definitivt fått enn tannlege til å på det. Om tannlegen ikke finner noe (tannråde / fyllinger osv) som kan forklare det, så er fastlege neste. Jeg ville også gått igjennom mat rutinene. Om noe nytt er blitt introdusert (f.eks ukjente og suspekt importerte helsekostprodukter) ville jeg fjernet disse og godt over til det som var vanlig før metallsmaken kom. Håper det løser seg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Googlet problemet litt, og det ser ut til å være ganske vanlig, men grunnene ser ut til å gå i fra kreft, metallforgiftning og tannråte til graviditet. Håper det ikkje er det siste . Tja av de alternativene så høres kanskje graviditet ut som det beste. Han er gutt. Lenke til kommentar
blured Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 bra du evner å lese hva ts skriver i førsteinnlegget sitt da. er lov til å ha litt humor... Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Googlet problemet litt, og det ser ut til å være ganske vanlig, men grunnene ser ut til å gå i fra kreft, metallforgiftning og tannråte til graviditet. Håper det ikkje er det siste . Tja av de alternativene så høres kanskje graviditet ut som det beste. Han er gutt. Spiller ingen rolle Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Har du drevet med noe metall i det siste? Sliping/pussing uten bruk av støvmaske? Opplevde selv dette i fjor, når jeg brukte vinkelsliper uten støvmaske inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå