Gå til innhold

Trenger anbefaldinger av lydanlegg til tilkobling til PC/MP3-spiller

Mykos

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er student og ser etter en form for et "lydanlegg" som jeg kan koble til PC(for avspilling fra musikkbiblioteket og spotify på laptopen)/MP3-spiller/ipod og gjerne også med mulighet for avspilling av CDer. Det går helt fint om den må kobles med kabel. Jeg er veldig usikker på pris, men kunne jeg fått noen anbefaldninger av et slikt enkelt "anlegg" i prisklassen 1-3k eller noe rundt der?

EDIT: Vil for eksempel noe sånt som det her fungere til mitt behov: Link.

Mvh

Martin

Endret av Mykos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Martin,

Sony produktet, som du linker til, funker sikkert helt greit til formålet.

Du sier ikke noe om dine krav til lydkvaliteten, og Sony oppgir jo ikke noe særlig med data heller.

Jeg synes kanskje det så litt stusselig ut til å kunne gjengi noe bass, men har aldri hørt den spille.

Kanskje du kan klare deg med følgende enkle høyttaler-sett: Philips SPA1302/10, se link: http://www.philips.no/c/pc-lyd/spa1302_10/prd/

Disse kan sikkert bli dine for bare noen få hundre kroner. Sjekk Clas Ohlsson eller Jula eller liknende plasser.

Jeg synes lyden var imponerende god i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

Takk for svar,

ja det virker som jeg klarer meg veldig bra med et enkelt høytaler sett. Dette ser ut som det er en del bedre enn det du linket til, stemmer det? Link Det koster i såfall bare en hundrelapp mer eller noe sånt.

Angående lydkvalitet så er jeg jo interessert i så god kvalitet som mulig, men samtidig jo billigere jo bedre. Men jeg har fint mulighet til å gå over 500kr om noen har noen veldige gode forslag.

Martin

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Har aldri hørt den SPA4310/10 modellen som du linker til. Philips oppgir ikke noe frekvensområde heller, ser jeg.

På den annen side: Antageligvis liten grunn til å tro at disse er veeeldig forskjellige.

60W musikkeffekt er selvfølgelig mye mer enn 20W (sjøl om tall for forvrengning ikke er oppgitt).

Gitt at høyttalerelementene ikke er mer tungdrevne, så skulle denne kunne gi en del kraftigere lydtrykk.

Sannsynligvis verdt en hundrings extra :-)

...har du noen mulighet for å få lytte på de to, for å rydde all tvil av vegen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...