Nerdrage Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei der. Nylig gikk jeg til innkjøp av ett xfx hd 5870 og har planer om å oppgradere resten av pc'n snart. Men jeg trenger litt råd angående det som jeg har sett meg ut. Men først...slik er pc'n i grove trekk for øyeblikket: *Windows 7 64 *Intel q9400 @ 2.66Ghz, Klokka til 3.33Ghz(stock vifte) *xfx radeon hd 5870 klokka til 900/1300 *MSI P35 Neo-F MOBO *Corsair TX 650W PSU *Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB RAM Grunnen til at jeg ønsker å oppgradere er at jeg føler cpu'n min, samt at hovedkortet som er av det billigste slaget, er en flaskehals til skjermkortet. Men ikke minst vil jeg oppgradere for å få mulighet til å bruke 2 skjermkort etterhvert. Jeg har et litt stramt budsjett så jeg vil prøve å ikke bruke mer enn 4000kr. Det jeg har sett meg ut i første omgang er dette: Hovedkort - ASUS M4A89TD PRO/USB3, Socket-AM3 cpu - AMD Phenom II X4 965 Black Edition ram - Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Er dette gode valg for oppgradering nå til dags? har sett litt på AMD Phenom II X6 1055T også, men vil jeg se noen forskjell i spill med den over AMD Phenom II X4 965 Black Edition? Eller burde jeg kanskje gå for et Intel oppsett? Til slutt lurer jeg hvilken psu jeg trenger for å kjøre 2 hd 5870 en gang i framtiden. holder vel ikke med corsair 650w? Lenke til kommentar
theozH Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Hei, ser bra ut det der. AMD 965BE er en knallprosessor, tipper det er den beste til spill akkurat nå, om du vil være mer fremtidsrettet hadde det jo vært kult med AMD 1055t som du lett kan overklokke med en bra kjøler Hovedkortet er knall, gå for det! Ramen og, super Har googlet litt og det ser ut til at TX650 vil klare 5870 crossfire på en trygg måte.. Om du har råd ville jeg anbefale å slenge med en CPU-kjøler, her er noen eksempler: Zalman extreme <- Billig og bra! Noctua NH-D14 <- Om du vil ha det beste Mvh Theo Endret 13. september 2010 av theodoje Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) tusen takk for svaret jeg ville ha kjekt å vite at strømforsyninga kan klare to 5870.kan vel sikkert ikke overklokke mye, men det gjør ikke så mye tenker jeg når man kjører CF. kommer sikkert til å skaffe cpu kjøler også. prøve å se hvor langt jeg kan komme på stock først tenker jeg. Endret 13. september 2010 av Nerdrage Lenke til kommentar
theozH Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Supert! Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå