Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Passer ny "innmat" i gammelt kabinett?

Anbefalte innlegg

Har en "gammel" Fujitsu Siemens som jeg bygget inn i et møbel slik at bare fronten stikker inn i rommet (god lufting bak).

Nå er den noen år gammel, og har for dårlig performance til vanlig bruk, så jeg trenger ny PC.

Jeg liker egentlig PCen slik den er montert nå, så det jeg kunne tenke meg var å beholde det originale kabinettet, ta ut hovedkort og alle andre kort og "innmat" etc fra PCen, og sette inn helt ny pakke fra en ny PC som jeg kjøper.

Vil dette fungere? Vil nytt utstyr/kort passe inn i det gamle kabinettet? Mener å ha hørt et sted at alle slike kort etc har standard plassering av skruer og fester etc slik at dette skal funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt svhrngig av hvilket kabinett du har og hjva du kjøper. Fujitsu Siemens finnes med mange avarter av kabinetter, noen kan ikke benytte annet utstyr,

Så hvis jeg f.eks kjøper meg en ny Dell vil sannsynligvis "innmaten" i den ikke passe inn i mitt gamle FS kabinett?

Lenke til kommentar

Både Fujitsu Siemens og Dell har svært mange kabinettvarianter. Dermed er det ingen som kan svare deg før du opplyser hvilken Fujitsu Siemens maskin du har (inkl kabinettstørrelse) og hvilken DELL (inkl kabinettstørrelse) du vil kjøpe. Ut fra min kjennskap til disse 2 fabrikatene er sannsynligheten for at ting ikke passer smmen releltiv stor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er mest vanlig er å ha hovedkort med ATX eller mATX(microATX) formfaktor. Om du tar noe bilder av kabinettet (og helst noen av "innmaten" også) vil det være enklere for oss å finne ut hva som vil passe.

Jeg brukte en Fujitsu Siemens Scaleo L tidligere, og den har mATX-hovedkort. Så om du vet navnet på maskinen (F.eks. Scaleo L, Esprimo, osv.) ville det også vært til hjelp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...