VistaX Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Noen som kan anbefale det emnetittelen beskriver? Jeg har null peiling og er ikke veldig avansert, men jeg vil veldig gjerne slippe masse ledninger over alt. Prisen har jeg heller ikke noe peiling på, men burde vel være mulig å holdes under 3000? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 For å ta det med en gang. Det innes ingenting som heter trådløst i hjemmekinoanlegg. De kalles trådløse, men de må uansett ha strøm. Noe som tilsier at du må ha en stikkontakt i umiddelbar nærhet hvis det skal blir pent. Det finnes minikanaler du kan skru på listen på veggen for å skjule høytaller kabler. Skal man ha trådløst, så vær sikker på at signalene går med RF, og ikke IR. Går de med IR så vil lyden tidvis forsvinne fordi de trenger direkte sikt til sender. Men de fleste i dag er nok RF. Problemet med RF er at de bruker samme frekvens som alt annet trådløst man har. Internett, mobiler, mus, tastatur osv. Jo mere man dytter på denne frekvensen (2.4GHz), både hos deg og naboen. Vil gjøre at ting som bruker dette går tregere. Siden mange komponenter kjemper om plassen. Man kan få tidvis hakking av lyd, tregere internett osv. Men skal man absolutt ha trådløst så er det nok kun 1 løsning som er verdt noe. Sony. De har på enkelte av sine nye hjemmekino receivere lagt til muligheten at man kan kjøre bakhøytallerene "trådløst" ved at man kjøper en effekt mottaker som man kan legge under sofa osv, og trekke høytaller kabelene til bakhøytallerene via den i stedet. Men det er nok dessverre litt over ditt budsjett. Sjekk netshop, de har en del billige pakkeløsninger, men sjekk nøye hva du kan kople til dem. Det hender de ikke har riktige tilkoplinger osv for det man trenger å kople til. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Takk for svar. Jeg er nå mest interessert i en type høyttaler som blir hengt opp på veggen under tv. Tenker på noe lignende som dette; http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/hjemmekino/HTWS1GXEE/samsung-hoyttalerpanel;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Dette er egentlig kun fordi lyden på mitt LED-TV er litt for dårlig, men jeg trenger ikke noe voldsomt og gidder derfor ikke bruke mye penger på dette. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Netshop har ett fra Samsung hvor du slipper subwooferen. En kollega av meg har det. Det er bedre enn Samsung TVen hans, men ingen høydare Tester av lydplanker har ofte avslørt at subwooferen som regel ikke blir godt integrert. Normalt så er det altfor mye lyd fra den. Det beste tipset er nok å satse på Yamaha sine lydplanker. Henger TVen på en innervegg, så kan du enkelt felle inn høytallere i veggen. Disse kan normalt males i samme farge som veggen, og gir bedre lyd enn en lydplanke. Penere er det også (Hvis man tar seg tid til monteringen selvfølgelig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå