Gå til innhold

PS3 - Hvor stor harddisk trenger man egentlig?

Frigg33

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som lagres er savegames, demoer, spillinnstalasjoner (noen spill krever innstalasjon i tillegg til plate) samt eventuell musikk, filmer og bilder. Jeg har en 80GB harddisk, og har aldri sett et behov for mer. Av de som finnes på dagens marked har jeg ikke noe problem med å anbefale 120GB, med mindre du har et stort behov.

Lenke til kommentar

Kommer vel an på hva man skal bruke maskinen til. Har man mange plater og filmer man ønsker å legge inn, er det kjekt med litt plass. Demoer og nedlastbart innhold fra PS Store spiser også også sitt. GT5 skal det visst være mulig å delvis installere på harddisken for raskere loadetider, var vel 10 GB det var snakk om. Blir dette vanlig fremover tenker jeg 80 GB fort blir litt lite :)

Lenke til kommentar

Jeg har vel klart å fylle ca 200GB av disken på spillinstalasjoner, PSN spill og Demoer. Har vel noe sånt som 70 psn spill/demoer, så kunne nok fint ha ryddet litt mer plass hvis jeg måtte, men utrolig greit å ha mer plass en du tror du kommer til å trenge. Har 500GB selv.

Lenke til kommentar

Koster ikke mer enn 500-600 for en 500 GB disk på komplett.no hvertfall, du finner det sikkert biligere også. Har du mange spill, kan du fort ende opp med å bruke en del plass. Det er en del spill som krever innstallering. Jeg har 160 GB, og tror jeg har omtrent 30-40 GB ledig. Ikke noe problem enda hvertfall. Men som sagt tidligere, det er en smal sak å oppgradere harddisken om behovet skulle dukke opp.

Lenke til kommentar

for 2590 på elkjop.no får du 250 gb:)

men 120 gb er stillere. viftene på cech 2104b(250gb) serien bråker mer en cech 2104a (120gb)

jeg har hatt 2 cech2104a og begge er stille. og 1 cech 2104b og den var sykt irriterende

Er det så sykt mye lyd-forskjell? Noen andre som er enig i dette?

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar

jo det er det. jeg ble veldig palget av lyden i forhold til de 2 siste 120 gb jeg har hatt:)

men har nå byttet inn min ps3 slim 120 gb for å kjøpe en ny 320 gb:)

bestilte denne ista:

http://cdon.no/spill/playstation_3_slim_(320gb)-11720000

320 gb ps3 slim for kun 2849 kroner! ville kjøpt den. da kan du legge inn så mye du vil:)

håper bare denne serien ikke bråker:=) med bråk er det ikke selve lyden av lufta som gå ut med selve motoren som støyer som gir en høyfrikvent lydbølge som penetrerer filmer

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart kjøpt den minste HDDen og brukt den til den blir full. Alt fra PS Store ol er det jo bare å laste ned på nytt (det er ikke sikkert du er interessert i mange av de spillene innen HDDen blir full). De spillene du har forhåndsinnstallert er det heller ikke sikkert du spiller innen den tid. Så da er det jo kjekt å kjøpe en 500GB disk el (bare husk å være nøye med å sjekke de fysiske målene på HDDen du kjøper. Jeg husker ikke helt om det er et "problem" med 500GBene, men 750GB og 1TB 2.5" diskene er for høye til at de passer i PS3en).

NB! Husk at du ikke kan backe opp en HDD og gjenopprette den på en ny da PS3en krypterer diskene og knytter de til hver maskin.

Lenke til kommentar

Hvorfor betale 2495 kr for 120 gb når man får 320 gb for 2849 kr? får 200 gb ekstra for noen hundre ekstra.

før fylte jeg ikke opp harddisk i det hele tatt men nå har jeg masse maps og legger inn filmer fra eksterne harddisker jeg har fått av venner.

bedre å kjøpe stor for 354 kr mer. er jo 200GB ekstra!!

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...