Aleksander00 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei, jeg lurer på om jeg har ADHD? Jeg har de fleste symptomer, men har ikke symptomet ''aggresive'' Så jeg lurer på om det går an å ha ADHD uten å være aggresive? Min oppførsel og hva jeg føler begyner og bli ett problem! Takk, gutt 17 : ))) Lenke til kommentar
The-little-girl Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei. Av de jeg kjenner med ADHD har ingen av de vært sånn veldig agressive, men han ene fikk veldig utbrudd og kunne skade folk, mens hun andre var ekstremt rolig, men om noe kjedde hadde hun temperement til tusen. Så jeg trur ikke man trenger å være agressiv;) Prøv på en ting, å sitt rolig i et min. Sjekk om det er noe i kroppen som beveger seg. Av og til kan kroppen være rolig, mens tunga eller øyne er aktive;) Det er også et tegn Mvh meg Lenke til kommentar
Aleksander00 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Jeg blir mobbet på skolen og irettesatt av lærere -.- går på drama på 1vgs og har mye konsentrasjons oppgaver som jeg sliter med : ( Lenke til kommentar
The-little-girl Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg blir mobbet på skolen og irettesatt av lærere -.- går på drama på 1vgs og har mye konsentrasjons oppgaver som jeg sliter med : ( Oy det er ikke bra Det ble kompisen min og, fryst ut pga han oppførte seg annderledes. Du må bare drite i de folka, og fokusere på den personen du er:) En dag vil du finne noen som tar deg på alvor;) Drama er en bra ting da:) Da får du ut mye energi. Hvordan konsentrasjonsoppgaver er det du sliter med? Mvh meg:) Lenke til kommentar
Aleksander00 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Alle oppgaver mellom himmel og jord der du må stå stille med kroppen og lukke øynene osv xD Blir så fort rastlaus ! Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Ja man kan ha ADHD uten å være aggresiv. Jeg har ADHD, men jeg er ikke aggresiv fordeom.. Hvis du tror du har ADHD oppsøk fastlegen din for en sjekk, så finner du fort ut av det Men hvis du er veldig ROLIG av deg, så kan det godt hende du har "ADD". ADHD (Attention Deficit/Hyperactivity Disorder) ADD (Attention Deficit Disorder) Altså eneste forskjellen på ADD og ADHD er at du ikke er hyperaktiv hvis det er ADD du har. Med ADHD så missforstår de fleste hyperaktivitet med aggresivitet, og det er bedre som burde vært bedre informert ang denne "sykdommen" . Lenke til kommentar
Aleksander00 Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Jeg er hypper aktiv xD Sliter ut alle jeg er med Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Kontakt fast legen din du og be om en utredelse hos en psykolog Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Hei. Av de jeg kjenner med ADHD har ingen av de vært sånn veldig agressive, men han ene fikk veldig utbrudd og kunne skade folk, mens hun andre var ekstremt rolig, men om noe kjedde hadde hun temperement til tusen. Så jeg trur ikke man trenger å være agressiv;) Prøv på en ting, å sitt rolig i et min. Sjekk om det er noe i kroppen som beveger seg. Av og til kan kroppen være rolig, mens tunga eller øyne er aktive;) Det er også et tegn Mvh meg Hvordan er det ikke agressiv? @TP: Du kan jo skaffe deg en legetime for å høre om legen har noen tanker. Endret 14. september 2010 av Makhshava Lenke til kommentar
leif5193 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 jeg har selv adhd ble fort aggresiv til tider under ungdommen, blir også fort aggresiv til tider nå også Lenke til kommentar
The-little-girl Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hei. Av de jeg kjenner med ADHD har ingen av de vært sånn veldig agressive, men han ene fikk veldig utbrudd og kunne skade folk, mens hun andre var ekstremt rolig, men om noe kjedde hadde hun temperement til tusen. Så jeg trur ikke man trenger å være agressiv;) Prøv på en ting, å sitt rolig i et min. Sjekk om det er noe i kroppen som beveger seg. Av og til kan kroppen være rolig, mens tunga eller øyne er aktive;) Det er også et tegn Mvh meg Hvordan er det ikke agressiv? @TP: Du kan jo skaffe deg en legetime for å høre om legen har noen tanker. Nei det jeg ville frem til var at begge hadde det mens han ene hadde utbrudd, mens hun andre var veldig rolig. Pluss kjenner flere, nå nevnte jeg bare to.Så jeg vil si kanskje at 50/50 er agressive. Men synes agressivt er et sterkt ord, fordi han kompisen min mente ikke noe med det, det var bare at han ikke hadde lært å kontrollere seg selv mvh meg:) Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Jojo, klabert. Men har man høyt temperament er man vel strengt tatt aggressiv også, er man ikke? Lenke til kommentar
Aleksander00 Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Definisjonen av aggressiv er faktisk: krigers, hissig, pågående, intens : o Vil kalle meg intens og pågående xd Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Har man høy temprement så blir man vel fort sint, er man aggressiv så har man vel lettere for å skade folk en å kjefte på dem ? Intens og pågående trenger ikke bety at du har ADHD, kan også bare bety at du er en pain in the ass Men som sagt, ta deg en tur til fast legen og få fastslått om du har ADHD eller ikke. Har du det kan du få medisin mot det, så du klarer å konsentrere deg ordentlig, og holde styr på hyperaktiviteten til et sundt nivå. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Har man høy temprement så blir man vel fort sint, er man aggressiv så har man vel lettere for å skade folk en å kjefte på dem ? Intens og pågående trenger ikke bety at du har ADHD, kan også bare bety at du er en pain in the ass Men som sagt, ta deg en tur til fast legen og få fastslått om du har ADHD eller ikke. Har du det kan du få medisin mot det, så du klarer å konsentrere deg ordentlig, og holde styr på hyperaktiviteten til et sundt nivå. Jeg tror aggresive mennesker har like lett for å slå som folk med høyt temperament. Om man blir voldelig eller bare verbal varierer vel fra person til person. Endret 15. september 2010 av Makhshava Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg har følelsen av at hjernen min har AD/HD. Sannsynligvis ikke mulig, men det føles slik faktisk. Utrolig slitsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå