Gå til innhold

[Løst] RiksTV justerer prisen

emilkje

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå vært kunde av RiksTV i et halvt år. Da jeg bestilte abonnementet RiksPakken skrev jeg under en kontrakt som sier at jeg skal betale 280,- per mnd. Hvorav 120 kr er grunnpris + 160 for kanal-abo.

Jeg fikk et brav fra RiksTV i dag som lyder følgende:

[masse babbel om flere TV'er på samme abo.]...

Prisendring fra 1. november 2010

Med bakgrunn for det forbedrede tilbudet justeres prisen på RiksPakken til kr 210,- pr. måned. I tillegg kommer Grunnprisen på kr 120,- pr. måned som før. Totalt 330,- pr. måned...

Har RiksTV lov til å justere prisen slik som de gjør i løpet av høsten, og dermed ha krav på at jeg som bruker skal betale mer for et tilbud som jeg i utgangspunktet ikke har skrevet under på? Jeg har tidligere vært borti at bredbåndet mitt har blitt oppgradert med høyere hastighet, men de tar da ikke mer betalt for det av den grunn. Det er som oftest bare nye kunder som tegner nytt abonnement som blir rammet av den nye prisen i slike tilfeller.

Dette høres mystisk ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk kontrakten din om det står noe om regulering. Tipper de har sikret seg om at de med minst en måneds varsel har lov til å justere tilbud og endre pris etter dette.

Edit: Sjekk punkt 9 i Abonnementsvilkåret.

9. Endringer

RiksTV kan foreta endringer i sammensetningen av

kanaler, samt endre avtalevilkårene med minst én

måneds skriftlig varsel. Gjeldende vilkår og priser

finnes på rikstv.no. Dersom endringen i avtale-

vilkårene er av en viss betydning og til ugunst for

Kunden har Kunden rett til vederlagsfritt å heve

avtalen iht. ekomforskriften § 1-8. RiksTV kan foreta

prisjustering i henhold til konsumprisindeks eller som

følge av økt merverdiavgift uten at dette gir

hevingsrett for Kunden. Krav om heving må rettes til

RiksTVs Kundesenter innen rimelig tid.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar

Ja så sannelig.. Da fikk jeg svar på det.

Har ikke kontrakten foran meg, så jeg var ikke klar over dette punktet. Leit at jeg blir offer for prisjustering da jeg personlig ikke har utbytte av det forbedrede tilbudet.. men sånn er livet.

Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar

Om du er inne i bindingstid og får dette brevet kan du velge å gå fra avtalen og kansellere aboet og slikt.

MEN - det fine er at den nye månedsprisen dekker inntil 4 ulike mottakere :). Dvs at om du kjøper en ekstra mottaker til feks 995,-, så får du de samme kanalene der også, du betaler bare 200,- i etablering av ekstra kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...