Emils. Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Heisann! Tenkte på å investere i nytt skjermkort og har derfor sett litt på GTX 460 som et godt alternativ. Jeg så derfor denne her på komplett : ASUS GeForce GTX 460 1GB Er den noe særlig og er den verdt prisen? Har hovedkort Gigabyte GA-P55A-UD4, intel i5 760 prosessor. Vil ha en pc som drar mange spill greit uten særlig lægg eller noe, men har lite peiling. Vil heller ikke over den prisklassa som det kortet reflekterer til! Endret 13. september 2010 av Emils1 Lenke til kommentar
SirTerning Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hehe, du har lagt inn feil link i det du prøver å linke til, men tror det var denne du mente http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603884 ? Uansett, det er ett helt greit kort som drar det meste av spillene som er ute på middels til maximum grafikk. Men viss du kan gå opp til 2000,-kr så kan jeg anbefale denne http://prisguide.tek.no/produkt/113813 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 oi, drev med to ting samtidig så gikk litt fort i svinga gitt :o Men takk for svar. Er ikke mye å gå opp i pris, men har lest at GTX 460 klassen skal være en grei og skal dra spillene som er ute nå. Har derfor lest en del om det, men vet ikke hva jeg skal gå for. JEg driver nemlig å bytter ut deler i pcen, og har så langt fått ny CPU, PSU, RAM og HK. Derfor er jeg på jakt etter et skjermkort som kan kjøre dagens spill på releativ god oppløsning! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 GTX 460 funker stort sett til og med 1920x1200, men det er et mellomklassekort så ikke forvent at det gir deg den beste opplevelsen på markedet. Det gir mye ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Jeg forventer ikke mer enn det prisklassen sier. Jeg forventer ikke stort sett mer enn at jeg kan jeg kjøre spill som Mafia 2 på god oppløsning og god grafikk uten noe lagg. Lenke til kommentar
darket Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 http://www.prisjakt.no/product.php?p=657647 Denne vil vel passe deg midt i blinken. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Det så også veldig interessant ut, hva er forskjellen på det jeg fant og det du viser? Lenke til kommentar
darket Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 veldig lite vil jeg tro.. men gigabyte har litt bedre kjøling afaik i forhold til det asus kortet. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Okei. Hvilken av de yter best og hvilken vil være den beste investeringa? Ute etter et kort som sakt som kan gjøre nye spill! Skal ærlig inrømme at det Gigabyte kortet frister veldig, men Asus kortet er på salg nå hos komplett som jeg kunne legge merke til. Jeg tenkte også på å bestille i kveld, så må bestemme meg snart Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) kjøp dette! ah... linken trynet men tilbud hos Netshop på Asus 470GTX til 1995,- Endret 13. september 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 kjøp dette! http://www.netshop.n...-PCI-Express-20,-GDDR5,-2xDVI,-native-HD-41971.aspx Forumet liker ikke "," så linken slutter midt i. Vil tro det er dette du linker til. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 hmm, det så også interessant ut, men jeg har 0 peiling på dette. Så jeg trenger hjelp til å velge hvilke korte som er best av disse 3. Alle ligger innenfor en pris jeg kan klare! Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Av de kortene så er 470 utvilsomt det kjappeste kortet, men også det som varmer og støyer mest.. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Vil verken anbefale 470 eller 480 med referansekjøler pga støynivået, men de utgavene som leveres med støysvak 3-partskjøling er gode kort. Gigabyte 470 Super OverClock med Windforce-kjøler og Zotac 470/480 Amp! med Zalman VF3000 kjøler er så vidt jeg vet de eneste 470/480 kort som innfrir på støynivå. MSI 470 Twin Frozr II er så vidt jeg vet utgått. Zalman VF3000 460 har jevnt gode støynivåer men også her er det kort som er bedre enn andre. MSI 460 Hawk skal innfri både på ytelse og kjøling. Gigabyte-kortet med dobbelkjøleren sies også å være bra. Har selv Zotac 480 AMP! og det er første gang på 3 år jeg kan spille uten støy. Mens referansekortene ligger på 85-95 grader på last og masse viftestøy kan man med et slikt kort spille med temperaturer på 60-tallet og uten sjenerende støy. Nå vet ikke jeg hvor plagsomt du synes det er med viftestøy, men det er absolutt noe å ta i betraktning ved valg av skjermkort for det er store variasjoner mellom kortene. Endret 13. september 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Støy er ikke noe som plager meg veldig mye, men så klart, hvis det er mye av det så blir det en annen sak. MSI 460 Hawk er også et kort jeg har lest mye bra om, og det er et kort jeg vil vurdere å gå for. Må tenke meg om litt før jeg bestiller her, er ikke bare bare og bestille når man sitter med lite kunnskap angående dagens marked. Takk for hjelpen så langt folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå