Gå til innhold

Summelyd på Canon 70-300 is usm. Hvordan fjerne?

Gjest Slettet-1hOONIiU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1hOONIiU

Har nettopp fått dette canon abjectiv 70-300 is usm, men ble litt skuffet da det er en lyd fra stabilisatoren. Det er en summelyd. Har dette på et canon 500d og skal ta film. Får da selvsagt med denne lyden. Noen andre med denne erfaringen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det standard objektivet som fulgte 18-55 is lager jo ikke lyd.

Hvis du skrur på IS vil du kunne høre en svak lyd mens du holder utløserknappen nede også på 18-55, men den er ganske så stille i forhold til større objektiver med IS.

70-300 har markant mer glass som skal flyttes under stabilisering, og derfor vil du høre mer lyd.

Har selv en 70-200/2.8 IS som durer når jeg har aktivert IS - sånn fungerer den. Det er motorer som løpende justerer linser for å korrigere for vibrasjoner.

Hvis du ikke vil ha lyd - bruk stativ og skru av IS.

Lenke til kommentar

Har selv 7D og dette objektivet. Ble også skuffet over at stabilisator-lyden var så fremtredende på opptaket, selv om jeg har ekstern mikrofon, en Azden SMX-10.

Slik jeg har forstått det så er det en del forskjell mellom de forskjellige objektivene til Canon, nå har jeg ikke kit linsen til 7D (15-85mm), men har forstått at den lager en god del mindre lyd under stabilisering enn hva som er vanlig.

Mest sannysnlig så vil Canon prøve å få stabilisatoren på nye objektiver til å lage mindre lyd ettersom deres nye kameraer nå kommer med video muligheter, tipper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...