Gjest Slettet-1hOONIiU Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Har nettopp fått dette canon abjectiv 70-300 is usm, men ble litt skuffet da det er en lyd fra stabilisatoren. Det er en summelyd. Har dette på et canon 500d og skal ta film. Får da selvsagt med denne lyden. Noen andre med denne erfaringen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Alle får den lyden - det er slik stabilisatoren virker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1hOONIiU Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Men det standard objektivet som fulgte 18-55 is lager jo ikke lyd. Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Har denne erfaringen med alle 3 objektivene av denne typen som jeg har prøvd. HELT vanlig men UTROLIG irriterende på video ja.. har 7d... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Men det standard objektivet som fulgte 18-55 is lager jo ikke lyd. Hvis du skrur på IS vil du kunne høre en svak lyd mens du holder utløserknappen nede også på 18-55, men den er ganske så stille i forhold til større objektiver med IS. 70-300 har markant mer glass som skal flyttes under stabilisering, og derfor vil du høre mer lyd. Har selv en 70-200/2.8 IS som durer når jeg har aktivert IS - sånn fungerer den. Det er motorer som løpende justerer linser for å korrigere for vibrasjoner. Hvis du ikke vil ha lyd - bruk stativ og skru av IS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1hOONIiU Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 ok da fikk jeg meg en lærepenge Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 ..og skal du ha skikkelig lyd - bruk uansett ekstern mikrofon. Du får ikke teleoptikk med bildestabilisering som ikke durer når den er på. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Litt vanskelig å filme med håndholdt på speilrefleks med så mye zoom uansett. Kanskje du burde valgt et annet objektiv om film er hovedårsaken til at du kjøpte 550D. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Har selv 7D og dette objektivet. Ble også skuffet over at stabilisator-lyden var så fremtredende på opptaket, selv om jeg har ekstern mikrofon, en Azden SMX-10. Slik jeg har forstått det så er det en del forskjell mellom de forskjellige objektivene til Canon, nå har jeg ikke kit linsen til 7D (15-85mm), men har forstått at den lager en god del mindre lyd under stabilisering enn hva som er vanlig. Mest sannysnlig så vil Canon prøve å få stabilisatoren på nye objektiver til å lage mindre lyd ettersom deres nye kameraer nå kommer med video muligheter, tipper jeg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hvordan fjerne? Enkelt,slå av stabiliseringen Jeg hører ikke IS'en på 70-200 f2.8 ei heller på 15-85,grunnen kan være at jeg ikke har vektlegge og høre etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå