aafk2 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Hei! Lurer på om noen av juristene her på forumet kan svare på dette Jeg bruker regelmessig å google meg selv, særlig når jeg søker på jobber o.l. - for å se om der ligger noe som ikke burde ligge der (festbilder e.l.) Det gjorde jeg også i dag. Jeg fannt da plutselig en video på youtube, som var lagt ut for 3 år siden. Den har blitt sett ca. 500 ganger. I videoen så er det to personer, som jeg vet godt hvem de er, som har laget en scene der de mobber meg. Den ene personen later som om han er meg, og den andre er en "angriper". Jeg har et medfødt handikap, noe de helt bevist gjør narr av. I tillegg tuller de med min store interesse for data, og bruker mitt namn. Det er med andre ord ingen tvil om at det er meg dette gjelder. Hadde det bare vært generell mobbing om interesser - som data, så hadde jeg ikke brydd meg. Men når de mobber mitt handikap, som jeg ikke kan noe for, da blir saken helt annerledes. Det jeg lurer på - er det noe vits i å anmelde dette, og vil anmeldelsen føre frem? eller vil dette bare bli henlagt? Det er veldig lett å så hvem personene er i videoen. Håper på svar! mvh aafk2 Endret 13. september 2010 av aafk2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Ta kontakt med dem for å få slettet videoen, hvis ikke det fører frem så ta kontakt med youtube som ikke tillater mobbing, hvis ikke det fører frem så ta kontakt med datatilsynet sitt slettmeg.no tjeneste, hvis det heller ikke fører frem, prøv å anmeld men politiet vil nok helt sikkert henlegge saken. Lenke til kommentar
aafk2 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Det å få slettet den skal vel gå greit ja, men håpte at det var mulig å anmelde de også. Går ikke dette under æreskrenkelse da? Kan legges til at personene var over 18 år når de la ut videoen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 For all del, bare å kjøre på men sa dem noe usant? http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-027.html Lenke til kommentar
aafk2 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Det var jo skuespill dette her, og de hadde laget til en scene. De sa noe i den duren: "hva er det du skriver #namn# ? Vil du suge kuken til #namn# ?" - med andre ord barnslig og teit humor - men det er likevel ikke det som plager meg mest. Det er hvordan de henger ut mitt handikap. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Skjønner godt at du vil gjøre noe med dette - slik idioti skal man ikke avfinne seg med. Om du tenker å gå videre med dette, bør du sikre bevis, dvs. få lagret videoen på en eller annen måte. Jeg kan ikke så mye om ærekrenkelser, men du kan alltids stikke ned på politikammeret og høre om dette er noe du kan/bør anmelde. Politiet er tross alt til for oss vanlige innbyggere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå