Gjest tina Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 e ei jente på snart 24, sliter veldi me å komme opp i vekt, er 168 høy å veier ikke mer enn 55 =( la på meg 30kg mens jeg gikk gravid me min sønn, men så fort han va kommet til verden så raste jeg ned i vekt ijen =( spiser som en helst men legger ikke på meg ett gram =( !! Noen som har noen tips eller idèer til meg....???????? Tina Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Dette er et par ting du kan prøve og som ikke går utover helsa. *Øk protein-inntaket uten at du spiser mindre. Ved å ta et protein supplement sammen med den daglige kosten kan dette hjelpe til å bidra til økt vekt. Ta ca 1.5g protein pr kg med kroppsvekt. *Tren muskelmasse, dette vil føre til en direkte vektøkning og kan også hjelpe litt til at kroppen danner større fettdepoer i områdene der du har muskler. *Øk porsjonene du spiser med mat en liten smule, fordel dette jevnt (dvs ikke pøs på med karbohydrater eller kun kjøtt, men karbo + protein + fett. Pass også på å drikke nok vann i perioden du prøver å gå opp i vekt og hold deg generelt bortifra sukkerprodukter da disse stjeler vitaminer og næring fra kroppen din. Ta gjerne og skriv ned hva du spiser så kan flere ta en titt på det, og for all del vær ærlig når det gjelder feks om du drikker brus, spiser godteri etc. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 55kg er heller ikke noen problemvekt spør du meg. Du er ikek sykelig tynn eller noe da. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Du har en BMI på ca 19,5 og er ikke akkurat i faresonen hvis du er relativt spinkelt bygd og spiser sunt (nok grønnsaker/frukt/proteiner) Hvis du skal legge på deg hadde jeg kombinert det med trening. Å legge på seg fett er ikke spesielt sunt. Et typisk råd som blir gitt til folk som trener og ikke legger på seg er: spis mer. Den enkleste måten å få i seg mer kalorier på er å f.eks drikke melk. 1 liter h-melk har f.eks 660kcal Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Hvis du har problemer med å ta til deg næringen du spiser er dette alvorlig, alternativ kan du ha utviklet høy forbrenning, men det er stort sett det motsatte som skjer etter fødselen. Hvordan er det med energinivået og humøret igjennom dagen ? Hva er det du spiser og hvor mye og hvor ofte ? Sliter du med mye tarmgass og raping ? Er avføringen normal. Lukter den ille, type henger igjen på badet tre minutter etterpå ? Veldig mange gravide i dag ligger i mikro-næringsunderskudd og når de da blir gravide så tærer dette på egne lave lager. Det første jeg ville gjort om jeg var deg er å spise veldig næringsrikt. Dvs at du får i deg mye vitaminer og mineraler og supplerer med Omega 3. Omega 3 bør du også gi ungen din. Eskimo-3 er et av de bedre tilskuddene jeg kan gå god for som er lett å få tak i på helsekost. Kjenner du deg igjen i det som står på denne siden ? http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/skjoldkjertelsykdommer/hoyt-stoffskifte-hypertyreose-1132.html Endret 13. september 2010 av vidor Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Så lenge du spiser tilstrekkelig så burde det ikke være noe feil med helsen din. Du burde være glad for at du ikke legger på deg. De fleste begynner å få seg litt love handles når de blir eldre, men du er så heldig at du mest sansynligvis slipper dette. Fortsett å spise sunt og tilstrekkelig og ikke tenk for mye over det. Vi har alle forskjellige gener. Noen legger på seg fort mens andre igjen legger ikke på seg, også har vi de midt i midten. Endret 14. september 2010 av DNA Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Du burde være glad for at du ikke legger på deg. De fleste begynner å få seg litt lowhandles når de blir eldre, men du er så heldig at du mest sansynligvis slipper dette. Lowhandles faktisk Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Misunner deg egentlig.. Men noen klarer bare ikke å legge på seg vekt.. Mitt forslag er å bare spise det du vil ha, og ikke lese på pakkene hva som er i det å det.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Du burde være glad for at du ikke legger på deg. De fleste begynner å få seg litt lowhandles når de blir eldre, men du er så heldig at du mest sansynligvis slipper dette. Lowhandles faktisk Det hørtes mer logisk ut i hodet mitt enn love handles, siden de er plasert lavt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå