Nakmus Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei! Er helt ny på dette med videokameraer, så har et spørsmål: Er det mulig å kjøpe linser som vidvinkel, fisheye etc til Samsung H200? Kan noen linke til noen sider og sånn om det er mulig? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Kameraet har 34 mm filterdiameter. Du kan finne diverse vidvinkelobjektiver på ebay, slik som denne: http://cgi.ebay.com/ODS-Telephoto-Wide-Angle-Lens-Samsung-HMX-H200-H105-/200517746712?pt=AU_Video_Cam_Accessories&hash=item2eafca0018 Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Kameraet har 34 mm filterdiameter. Du kan finne diverse vidvinkelobjektiver på ebay, slik som denne: http://cgi.ebay.com/ODS-Telephoto-Wide-Angle-Lens-Samsung-HMX-H200-H105-/200517746712?pt=AU_Video_Cam_Accessories&hash=item2eafca0018 Åssen "funker" de? Hvordan er de festet og sånn? Så lenge de er 34mm, vil de da passe kameraet mitt? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Den skrus på foran kameraet. Og da vil du få bedre vidvinkel. I teleenden får du litt kortere tele. Skrur du på tele får du bedre tele og kan «se» lenger borte. Men så blir vidvinkelen mer snevert. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Den skrus på foran kameraet. Og da vil du få bedre vidvinkel. I teleenden får du litt kortere tele. Skrur du på tele får du bedre tele og kan «se» lenger borte. Men så blir vidvinkelen mer snevert. Veit du av noen norske butikker som selger slikt? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg har søkt litt, men fant ikke noe originalt til Samsung. Dette er jo en såpass liten produsent innenfor videokamera så de har ikke originalt slik som for eksempel Canon eller Sony. Så lenge filterdiameteren stemmer så skal de passe, ja. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Jeg har søkt litt, men fant ikke noe originalt til Samsung. Dette er jo en såpass liten produsent innenfor videokamera så de har ikke originalt slik som for eksempel Canon eller Sony. Så lenge filterdiameteren stemmer så skal de passe, ja. Åssen festes det egentlig? Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Følger det med feste da eller? Kan ikke se noe gjenger eller noe sånn på Og siste kontrollskjekk: http://www.pandawill.com/wide-angle-telephoto-lens-set-37mm-34mm-30mm-27mm-25mm_p35072.html ka du tru? Endret 13. september 2010 av Nakmus Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Det skal være gjenger på innsiden. Den saken du linker til ser ok ut. Hvis det virkelig er free shipping så koster de jo ikke mye. Ikke regn med uber kvalitet da for denne prisen. Du vil også merke at med 0,5x wide får du merkbar tønnefortegning. Det vil si at bygninger, vegger eller andre rette linjer blir bøyd på full vidvinkel. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Det skal være gjenger på innsiden. Den saken du linker til ser ok ut. Hvis det virkelig er free shipping så koster de jo ikke mye. Ikke regn med uber kvalitet da for denne prisen. Du vil også merke at med 0,5x wide får du merkbar tønnefortegning. Det vil si at bygninger, vegger eller andre rette linjer blir bøyd på full vidvinkel. 183kr er ikke så mye, så kjøper den jeg - bare for å teste litt. Fint med egne erfaringer også! Takk for all hjelp! Håper jeg ikke brydde deg for mye med minne noobie-spørsmål xD Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Neida, det brydde ikke meg. Ellers hadde jeg ikke svart. Lykke til med kjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå