Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Elendig service hos Mpx

Anbefalte innlegg

Hei

Vil bare dele denne informasjonen til de som måtte finne den nyttig.

Bestilte tidlig i september pc deler for pc'n dere kan se i signaturen fra mpx.no. Alt virket veldig lovende da alle varer var på lager og ble sendt etter 1 ventedag. Da jeg ankommer Tiller i Trondheim (Mpx sitt pick up-point) får jeg først beskjed om at den største esken har fått et rimelig stort hull i den ene siden, men at fraktefolkene har "sjekket" dette og skrevet at alt er ok. For det første er ikke dette ok i det heletatt og for det andre hadde de ikke sjekket mer enn å annta at dette var ok. Esken og innholdet var aldri åpnet og kontrollert. Mellom pappen og de mindre eskene inni var det ingen isolasjon eller lignende.

Så klarer ikke kortautomaten deres å kjenne igjen kortet mitt, et standard VISA fra Storebrand som er nytt i 2010. Etter litt kløning fungerer så dette.

Da vi kommer hjem med varene sjekker vi om noen av eskene inni den store esken faktisk har fått seg en trøkk. Vi kan ikke se noen merkverdige yttre skader på småeskene og begynner å bygge pc. Alt passer som det skal og vi starter med å installere windows og oppdatere det som oppdateres kan. Ting ser litt lysere ut nå.

Gleden er svært kortvarig da jeg prøver å skrive inn ei adresse nettlesern og finner ut at tastaturet er defekt/ikke fungerer som det skal. Tastaturet er av typen Razor Lycosa og hadde bare gode omtaler når jeg først søkte på det. Når jeg da satt meg ned og søkte på problemer med dette tastaturet (med min bærbar som såvidt lever vel og merke) viser det seg at problemene er mange og idiotiske. Jeg prøver selvsagt snarest å komme i kontakt med mpx's sin kundeservide via telefon, men til uten hell. Derfor sender jeg en epost der jeg får et standard svar om retur.

Og her baller det seg på. Mpx vil at jeg skal sende inn en søknad om å returnere et produkt. Denne skal så godkjennes slik at jeg skal få ytterligere info om hvordan jeg skal merke returvaren innen 1-2 dager. Så skal varen sendes til dem der jeg selv må betale frakt for deres feilprodukter (1-2 dager). Så skal varen kontrolleres slik at de vet det er defekt (Ukjent antall dager, men minst 3). Så skal jeg få svar på denne testingen og få vite om varen er funnet defekt hos dem (Ukjent antall dager). Så skal jeg få penger ført tilbake på konto (1-2 dager). Så må jeg bestille meg et nytt tastatur (1-3 dager). Og så har jeg nytt tastatur. Det kjedelige med dette er jo at jeg svært gjerne vil slippe å være uten tastatur, for da blir jo pc'n ubrukelig - og det er uaktuelt å kjøpe meg et "buffer-tastatur" i mellomtiden.

Jeg prøver så å få kontakt med Mpx sin kundeservice via telefon igjen. Etter noen forsøk kommer jeg igjennom til en behandler som merkelig nok forstod problemet mitt. Hun skulle sende saken videre til salgsavdelingen snarest og jeg skulle få mail tilbake på situasjonen. Ingen mail tilbake...

Så sender jeg en litt hissig mail der jeg beskriver hva som er problemet, hvorfor jeg gjerne vil unngå å sitte uten tastatur mens returprosessen gjør sin ting osv. osv.

Får svar av et kvinnemenneske som sier at de ikke har varen jeg ønsker meg på lager (Logitech tastatur), men at dette kommer på lager 15. sep og om jeg er villig til å vente til da?. Jeg svarer "ja" og ser lyset i tunnelen. Men NEIDA! Får så svar ganske kjapt om at varen jeg vil ha ikke har samme pris (100 kr billigere enn det jeg først bestilte) og derfor er ikke dette mulig å gjøre. Jeg svarer like kjapt tilbake at jeg ikke bryr meg om 100 kr så lenge jeg får et tastatur som fungerer. Jeg ber så om en bekreftelse på at jeg kan bytte Razor-tastaturet med et Logitech slik at alt er i orden. Får jeg noe svar da? Nei. Har nå tilgode å høre fra Mpx igjen, og kan ikke si jeg er optimistisk.

Elendig service og en kjedelig opplevelse... Hold dere unna...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele innlegget ditt er gjennomsyret av en negativ holdning, ikke rart kundebehandlerne ikke strekker seg lenger. Når det er sagt bør man kunne forvente at de gir tilbakemeldinger når de sier at de skal gi det!

Bruk angreretten på tastaturet da, hvis du returnerer det til pick-up pointet så koster det deg 0,- kroner...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet ditt, greit nok at du hadde kanskje litt problemer med å få kontakt/svar fra kundeservice, men ellers så har MPX gjort det de fleste andre butikkene gjør. Dvs. søke om retur av vare, godkjenning av søknaden, frakt til butikken dekket av kunde (du bør ha krav på å få dette tilbakebetalt hvis tastaturet du fikk var DOA), kontroll av vare/reperasjon/erstatning av varen, kontakt med kunde angående status/godkjenning, retur av rep./ny vare til kunden.

Hvis selve pakken fikk en transportskade, så kunne du bare bedt de åpne den og sjekke siden du var allerede på pick-up pointen deres? Hvis pakken skulle bare hentes på pick up pointet, så ser jeg ikke en god nok grunn til å pakke alt skikkelig inn. Du kunne ha undersøkt om alle eskene som var oppi var hele og evnt. bedt de gi deg en annen harddisk/dvdbrenner.

En bankkortterminal har problemer med å lese kortet ditt og du blir såpass rørt av det? please...

Eneste jeg sliter litt med å forstå er hvorfor de skulle være vanskelige med å gi deg det billigere tastaturet som erstatning (bortsett fra litt ekstra arbeid pga. kreditering).

Forventer du at de skal sende deg et nytt tastatur "no questions asked"?

Lenke til kommentar

Du skjønner ikke problemet, selv om du ser at det var vanskelig å få kontakt med kundeservice? ;) Det var hvertfall problemet sammen med at returprosessen ikke er særlig gunstig.

1. Pick Up-pointet er ikke mer enn en person som sjekker ordenr opp imot pakkenr. (Og ikke kan en døyt om datakomponenter) har det lite å si om han åpner for å se etter selv.

2. Selvfølgelig skal all elektronik som skal fraktes pakkes skikkelig inn, det er jo utstyr oppi der for 15.000 kr! (Kan hende du har missforstått, Pick Up-pointet har ikke varene, de blir fortsatt sendt dit akkurat som de kunne blitt sendt til mitt nærmeste postkontor.)

3. Ble ikke så veldig rørt av det med bankkortet, og det jeg skrev var vel heller ikke så veldig dramatisk? ;)

4. Nei, forventet ikke at de skulle sende meg et "no questions asked" - men som jeg skrev at jeg ville "bytte inn" det gamle mot det nye. (Igjen, 100 kr "tap" for min del).

Og til Rookie_NO, selvfølgelig er posten min negativ når det omhandler en negativ situasjon :p Kan ikke bare returnere det til Pick Up-point som kommer ganske klart frem i posten min.

Kanskje dere skal tenke dere litt om før dere poster slikt?

Og posten var egentlig bare et lite eksperiment fra min side da jeg har sett at bedrifter gir tilbakemeldinger via forum på slike klagesaker - og kundeservice virket lite pålitelig.

Saken er forøverig løst ved at Mpx har sendt meg det tastaturet jeg ønsket og feilen ved det gjeldende tastaturet er av den art at det bare er å kaste det i søppla. Quote mail fra Mpx:

"Du kan da bare kaste det du har så fort du får ditt nye Logitech Gaming Keyboard G110. Du trenger altså ikke returnere noe."

Så alt i alt har ting løst seg fint, men for Mpx kundeservice sin del ville det vært fint om kundebehandlere holdt ord :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Transportskader skjer fra tid til annen, og er ikke noe MPX kan klandres for. Er ikke verre enn å sjekke at innholdet er helt før du tar med deg esken. At kortterminalen ikke er helt samarbeidsvillig kan da vel skje hvor som helst. Skjønner ikke hva dette har med saken å gjøre. At det er feil på tastaturet kan skje uavhengig hvor det er kjøpt, og at en returprosess tar 1 - 2 uker er helt vanlig. Ikke noe å blåse seg opp over. Det var jo dog litt merkelig at det ikke skulle være mulig å bytte tastaturet til en annen type. Nå har jeg hatt noen negative erfaringer med MPX selv, men synes da ikke dette var i kategorien elendig service akkurat.

Lenke til kommentar

Hvis du er villig til å tape 100 kr på det razor-tastaturet, hvorfor er det da ikke aktuelt å kjøpe et midlertidig tastatur?

Tastaturer

Det er kjedelig at man får ting som ikke fungerer, men det er nå en gang slik at butikker trenger å ha et visst system i ting. Er det noe feil på produktet vil du også få refundert fraktutgiftene dine.

Syns ikke MPX har gitt deg elendig service.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

MPX har helt grei service igrunn. har just bestilt for ca 12-13k siste ukene, og flere ting har måttet gå til angrefrist pga fungerte uten forventningene. Fikk invilga alle rma søknadene under ett døgn, selv om jeg bevist har åpna og testa produktet.(er jo derfor jeg kjøper det da..)

De svarer stortsett og på mail iløpet av en dag.. ikke veldig raskt nei, men helt OK. De har sikkert mye å gjøre , som alle andre..

Nye bedrifter som har få kunder kan såklart svare på alt på 5 minutter og skryte på seg beste servicen i verden, eller noen som bare har sinsykt mange kundebehandlere ;)

Tror ikke MPX faller under noen av kategoriene..

Er det ikke bare å låne et tastatur av en kompis / familie / skolen / jobben / whatever ? :)

Kjipt å få damaged goods uansett, håper det løser seg. og når pc'n er i full sving så er alt glemt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...