Gå til innhold

Skjerm til Hp nc6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har en gammel nc6000 med defekt skjerm, som jeg lurer på å sette istand.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i skjerm og hva det vil koste?

Evt om noen har en gammel traver liggende ;)

Bruktmarkedet er nok den beste plassen og se.

http://cgi.ebay.com/14-HP-Compaq-NC6000-Laptop-LCD-Screen-COMPLETE-/140451881847?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20b395a377#ht_3663wt_1114

Mener at de heter noe mer enn nc6000. Det fulle navnet, eventuelt P/N står under datamaskinen på et sølv klister eller lignende.

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg har noe liggende.

Har samlet opp litt sånt igjennom tida :p hehe..

Men jeg har vel isåfall bare selve panelet, og jeg er usikker på hva som er til hva av det jeg har her.

Kanon, er vel bare panelet jeg trenger tror jeg. Hva skal du ha for det?

Lenke til kommentar

Må sjekke opp hva jeg har først, men nc6000 virka veldig kjent, hehe..

skjermene jeg har liggende er fra maskiner jeg har funnet på el-retur f.eks..

Men har du noe nr på panelet? så kan jeg sjekke om jeg har noe her med samme nr f.eks ;)

Men hva er problemet med maskinen?

Testa med å lyse rett på skjermen f.eks? Hender jo at inverter eller baklys tar kvelden

Lenke til kommentar

Tok en kjapp titt i esken jeg har her.. og det ligger faktisk en komplett skjerm til NC6000 her, alle skruene er skrudd ut, så jeg har nok hatt ut panelet for å teste det på en annen maskin (hender noen ganger jeg kommer over maskiner med knuste skjermer f.eks så jeg tster med panelene jeg har liggende.)

Men jeg er usikker på hvor mye noe sånt kan være verdt, og om det i det heletatt fungerer som det skal, siden jeg ikke har noen maskiner å teste det på.

Men tror nok noen av disse løse panelene her også kommer fra div HP/Compaq maskinerm og noen av disse går fint mellom flere av modellene f.eks :)

Lenke til kommentar

Tok en kjapp titt i esken jeg har her.. og det ligger faktisk en komplett skjerm til NC6000 her, alle skruene er skrudd ut, så jeg har nok hatt ut panelet for å teste det på en annen maskin (hender noen ganger jeg kommer over maskiner med knuste skjermer f.eks så jeg tster med panelene jeg har liggende.)

Men jeg er usikker på hvor mye noe sånt kan være verdt, og om det i det heletatt fungerer som det skal, siden jeg ikke har noen maskiner å teste det på.

Men tror nok noen av disse løse panelene her også kommer fra div HP/Compaq maskinerm og noen av disse går fint mellom flere av modellene f.eks :)

Var innom datakjeden og de sa at de ofte flyttet panelene mellom og at det ikke skulle være noe problem.

Ser at man på e-bay kan få kjøpt komplett skjerm for 60 usd pluss frakt, finner du igjen det panelet som hørte til eller?

Er det forresten vanskelig å plukke ut å sette inn ny?

Endret av Fixit
Lenke til kommentar

Panelet sitter i skjermen, men jeg har nok mest sannsynlig hatt det ut en gang eller noe..

Siden alle skruene til fronten var borte.

Er litt jobb å bytte et panel, men er mer jobb å bytte bare lysrøret f.eks ;)

Er som regel 2-4 skruer under eller bakpå maskinen, da skal hengslene til skjermen løsne, men den vil fremdeles henge igjen i div kabler, men du skal vel ikke trenge å løsne disse for å demontere skjermen.

Da er det igjen div skruer som holder på plass fronten av skjermen (sitter under gummi putene), da skal panelet løsne fra plasten, så er det bare igjen å flytte over henglsene fra det gamle panelet til den nye, er vel 2-3 skruer på hver side om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Panelet sitter i skjermen, men jeg har nok mest sannsynlig hatt det ut en gang eller noe..

Siden alle skruene til fronten var borte.

Er litt jobb å bytte et panel, men er mer jobb å bytte bare lysrøret f.eks ;)

Er som regel 2-4 skruer under eller bakpå maskinen, da skal hengslene til skjermen løsne, men den vil fremdeles henge igjen i div kabler, men du skal vel ikke trenge å løsne disse for å demontere skjermen.

Da er det igjen div skruer som holder på plass fronten av skjermen (sitter under gummi putene), da skal panelet løsne fra plasten, så er det bare igjen å flytte over henglsene fra det gamle panelet til den nye, er vel 2-3 skruer på hver side om jeg ikke husker feil.

Høres overkommelig ut, hva tenker du om pris?

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt på noe pris enda, hehe.. kan jo komme med et bud ;) også skal jeg sjekke skjermen litt mer.. så den ikke er full av riper f.eks.. kan jo alltids ta bilde av den og laste opp her eller noe også ;)

Du kan gjerne laste opp et bilde.

Hva med 400 kroner?

Lenke til kommentar

Her kommer det et par bilder, skjermer er ikke lett å ta bilde av tongue.gif hehe..

Prisen hørtes veldig grei ut den, men er litt usikker på hvor mye det vil koste å sende dette i posten, må vel ihvertfall pakkes godt, med tanke på hvordan pakkene kan bli behandla.

Jeg har sett litt på skjermen selv, og ser noen små riper som sikkert ikke er synlige når den er i bruk, + en som var litt større som muligens syns litt når maskinen er i bruk.

Ellers mangler alt av skruer som holder på plass plast ramma foran, og den ene låsen er borte ser jeg.

Om du skal ha den så får vi ta det på PM, for jeg tror ikke moderatorene er så glad for kjøp/salg direkte på forumet her ;)

Og om du bor i nærheten av Jevnaker (i Oppland, helt ved grensa til Buskerud) så er det jo mulighet for å hente den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...