Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Spørsmål om heving av kjøp.

Anbefalte innlegg

Jeg har en plasma som har frem og tilbake på service pga HDMI feil.

Den har vært på service 3 ganger og det er ikke konkludert feil.

Uansett, det ligger en feil her men den er innviklet så service har ikke fått erfart problemet.

Mitt spørsmål er da, dersom det for fjerde gang blir konstatert feil på apparat har jeg da loven på min side mtp heving av kjøp (mtp 3 ganger på service regelen)?

Det ville jo blitt for dumt om jeg ikke hadde det ?

Endret av 029kid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I henhold til forbrukerkjøpsloven så har du krav på å hevet kjøpet når samme feil oppstår tredje gangen.

Problemet her er så vidt eg forstår at verkstedet ikke har fått konstantert at det er en feil med produktet. Hva er feilen? Kan det være HDMI-kilden eller kabelen som lager problemet?

Lenke til kommentar

Orker ikke å utdype meg i problemstillingen, den er komplisert. Problemet er at HDMI slutter å fungere etter en stund og må ta strøm på TV for å få HDMI til å fungere igjen.

Gjelder alle komponenter, alle HDMI kabler m.m.

Mainboard er byttet første gang, men de to andre ganger på service er ingenting annet enn test og reset av tv utført.

De vil nå bytte mainboard igjen, men jeg vil ikke ha TV da jeg er drittlei den. Dersom de konstanterer feil når de nå skal ta turen hjem til meg kan jeg vel heve kjøpet ? Selv om de ikke konstanterte feil tidligere ?

Er jo ikke mitt problem at de ikke fant ut av dette før ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...