Gå til innhold

Lånekassen, Miste stipend om man jobber for mye?

HK416

Anbefalte innlegg

Hei.

Som alle andre er jeg glad i penger. :)

Vil heller tjene litt ekstra penger, en å sitte heime å spille battlefield og starcraft.

Er andre årslærling i en bedrift, hvor jeg har utbeltalt ca 12000,- i månen. Utenom dette har jeg hatt en helgejobb hvor jeg har utbetalt ca 3-5000,- i månen.

I tilleg til dette har jeg tatt meg en ny jobb i ukedagene etter lærling jobben (0800-1600), som er fra ca 1600-2030. Uvist utbetaling, men ser for meg noe runt 4000,-

Bor borte fra foreldre, så har 'borteboer stipend', og lån på ca 49 000,- dette halvåret.

Tenkter nå tilbake; tjener jeg mer en hva lånekassen ønsker at jeg skal tjene, før de trekker tilbake stipend?

Eller er det noen som kjenne til den "magiske grensen" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som altid er det bare generelle svar å få slike steder :) Er forsatt usikker utifra min stiuasjon. Prøver å maile dem direkte, men har ikke fått svar. Det er jo ikke vits å jobbe, om jeg får pengene for å faktisk bare sitte å spille :)

Min andre jobb har jeg hatt siden juni. Jobb #3 begynte jeg denne månen. Men nå skal jeg bare ha stipend et haøvt år, så da kan jeg tjene 340 000?

Endret av HK416
Lenke til kommentar

Det er da ingenting som er vanskelig å forstå eller uklart med de listene der, i hvert fall ikke som jeg kan se.

Skal du ha stipend under 7mnd, så kan du tjene opp til 340k det året, og du kan ikke ha en formue på over 270k

Skal du derimot få stipend mer enn 7mnd, så kan du maks tjene 136k.

Personinntekt blir fastsatt av skatteetaten og er summen av

* all skattepliktig brutto arbeidsinntekt (inkludert feriepenger), og

* alle skattbare trygde- og pensjonsytelser

Lenke til kommentar

Min læretid er fra feb. 2009 - feb 2011.

Så jeg har søkt stipend:

feb 2009-juni 2009

August 2009-juni 2010

august 2010-des 2010

Så er det det "skole-år" (altså august-august) år de rekner ut ifra, eller "skatte-år" (desember-desember)? :)

Beklager om jeg var uklar (jeg ser jeg var uklar...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...