enixitan Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Trenger hjelp til å komme meg igjenom internett sann ej kan stikke på facebook, og game WoW! xD (Fordi dei er blokkert!) Nokken ej kjenne sei ej skal bruke Your Freedom eller Proxycap, men ej he faktisk ikkje nokken anelse på kossen dei funka. Ikkje dei heller tbh... Kan nokken hjelpe mej? Lær deg norsk. Så lær deg engelsk, etterfølg med å lære deg Unix. Også til slutt kan du lære deg å bruke SSH protokollen for å lage tunneller. Han skriver norsk. Aldri hørt om nynorsk har du ? Eg tykte dette var ganske festleg. Brukarar som skal påstå at dette er norsk i ei eller anna form. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Swafty Skrevet 13. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. september 2010 Om man skal ha hjelp og ønsker seriøse svar, så syns jeg man kan ta seg bryet og skrive bokmål. 24 Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Det må eg teste ein gong. Alle som vil ha sidemålsundervisning ut av skulen argumenterar jo med at det ikkje er noko problem å lese nynorsk, så eg ser ikkje kvifor eit innlegg på nynorsk skal få dårlegare respons enn eit på bokmål. Med mindre sidemålshatarane tek feil . 4 Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Når man ber om hjelp, bør man vise såpass respekt overfor brukerne at man skriver riktig bokmål Endret 13. september 2010 av Overdox 6 Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Om man skal ha hjelp og ønsker seriøse svar, så syns jeg man kan ta seg bryet og skrive bokmål. Er dette noe du seriøst mener? Om situasjonen var annerledes ville du skrive på nynorsk? 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Når man ber om hjelp, bør man vise såpass respekt overfor brukerne at man skriver riktig bokmål Bokmål og nynorsk er begge likestilte skriftspråk. Ein står dermed fritt til å velje mellom desse to. Gullkornet var greit nok det. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Halloo, han skriver da ikke på nynorsk i det hele tatt, er jo det som er gullkornet. 5 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Om man skal ha hjelp og ønsker seriøse svar, så syns jeg man kan ta seg bryet og skrive bokmål. Bokmål eller nynorsk, ja. Ikke dialekt eller fulstndeig utne srtying. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Halloo, han skriver da ikke på nynorsk i det hele tatt, er jo det som er gullkornet. Nei, nå håper eg at du tuller.... 1 Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Når man ber om hjelp, bør man vise såpass respekt overfor brukerne at man skriver riktig bokmål Bokmål og nynorsk er begge likestilte skriftspråk. Ein står dermed fritt til å velje mellom desse to. Gullkornet var greit nok det. Nei, du tror bare det. 3 Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Halloo, han skriver da ikke på nynorsk i det hele tatt, er jo det som er gullkornet. Nei, nå håper eg at du tuller.... å? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Dette er jo ein diger kornåker. 2 Lenke til kommentar
masato Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Når man ber om hjelp, bør man vise såpass respekt overfor brukerne at man skriver riktig bokmål Så du mener at det er respektløst å skrive i sin egen målform? Da kan i såfall jeg mene at det er respektløst av deg å ikke være villig til å lese nynorsk. Halloo, han skriver da ikke på nynorsk i det hele tatt, er jo det som er gullkornet. Ser ut som personen (correct me if i'm wrong) har nynorsk som sitt hovedmål, men også har en dialekt som er miksa inn der. Siden h'n skriver "ej" vil jeg gjette ålesund-ish, men jeg kan godt være helt på jordet. 6 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Pussig at enhver tråd som nevner både bokmål og nynorsk utvikler seg til en flamewar mellom bokmål- og nynorsk-elskere, selv en tråd der hovedpoenget er et gullkorn hvor noen forsøker å kalle det jeg liker å benevne "pseudo-dialekt-saus" for nynorsk. Lenke til kommentar
zeicko Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Norskfaget i dag er mildt sagt tullut og keidsamt. 1 Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Når man ber om hjelp, bør man vise såpass respekt overfor brukerne at man skriver riktig bokmål ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Uten å ta stilling til dette gullkornet spesielt: Bokmål og nynorsk er likestilte målformer på forumet. Hvis noen ikke vil svare folk som skriver nynorsk så får de ta det på egen kappe og la være, Det er ikke lov å kritisere folk for å bruke det ene eller andre. Dialekter eller annet talemål er ikke tillatt, men et og annet dialektord nektes ikke, ikke noe mer enn vi nekter bybarna å skrive "wtf" og lignende selv om det slett ikke er norsk i det hele tatt. Dette er et forum, ikke en norskeksamen. Om vi alle gir hverandre litt spillerom så går ting mye greiere... Geir Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Halloo, han skriver da ikke på nynorsk i det hele tatt, er jo det som er gullkornet. Nei, nå håper eg at du tuller.... å? :!: 1 Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Halloo, han skriver da ikke på nynorsk i det hele tatt, er jo det som er gullkornet. Nei, nå håper eg at du tuller.... å? Jeg skjønner ikke hva som er så morsomt. Forklar? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Halloo, han skriver da ikke på nynorsk i det hele tatt, er jo det som er gullkornet. Nei, nå håper eg at du tuller.... å? Jeg skjønner ikke hva som er så morsomt. Forklar? :!: :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå