Flimzes Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 1ns istedenfor 5ms responstid. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Responstid som å skifte bilde fra grå til grå? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Responstid som i sort-hvit-sort, som jeg ikke har sett raskere enn 5ms noe sted. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Var det jeg tenkte på ja og er viktig å presisere ift. responstid. Men responstid er ikke alt på en skjerm, man kan ha lag/lagg i flere ledd selv med ekstremt rask responstid. Det hjelper lite om skjermen er lynrask til å oppdatere skjermen med signalene som kommer til panelet om det er mismatch mellom når du gjør det med musen og når det skjer på skjermen. Inputlag og annen type lag. Endret 20. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Input-lag skapes av dårlig elektronikk, og har spesielt blitt et problem etter at overdrive ble en stor hit for noen år siden. Om produsentene derimot får hue ut av ræva og begynner å produsere skjermer uten elektronikk og kun med en display-port, samt en total overhaling til vesa for støtte av slikt, så kan man i teorien få en input-lag på 0, samme som for crt. For å utvide: Displayport støtter direkte kobling til paneler, og dermed kan skjermkortet håndtere alt som elektronikken i skjermen vanligv i håndterer, på den måten vil input-lag kunne fjernes, og hele dette problemet vil forsvinne. Men med tanke på at oled ikke trenger søppel som overdrive for å fungere ordentlig, så mistenker jeg at input-lag er en ikke-sak. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Vi får da håpe de ikke drar med unødvendig teknologi til OLED TVer . Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Vi får da håpe de ikke drar med unødvendig teknologi til OLED TVer . Det som har vært begrensningen for høyere frekvens hittill har jo vært hastigheten på DVI. F.eks Samsungs 120Hz skjerm er nødt til å kjøre med DVI dual-link (altså to parallelle DVI-interface). Dette har vel blitt bedre med displayport, uten at jeg sitter med tallene her... Jeg mistenker at når OLED i praksis hever terskelen for hva som er mulig å utnytte av hastigheter pga lav responstid, vil vi antakelig se introduksjonen av raskere standarder for skjermfrekvens, kanskje 1000 Hz+ etterhvert? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 DVI dual-link har vi jo hatt en del år nå. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Type, siden det kom... Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) 47" OLED til 30-35000,- i 2012 spår LG Vi kommer ikke lenger til å snakke responstid og frekvens, siden bildet vises umiddelbart, sier Kiani. Endret 22. september 2010 av phax Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Altså tre ganger så mye som en god 60-tommer plasma/LCD vil gjøre samme året og seks ganger mer enn en middels 47-tommer plasma/LCD. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ja og man finner gamle/dårlige LCD-TVer til 1/3 del av dagens toppmodeller. Sånn vil vel det vel alltid være? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ja, men det skal være ganske merkbar forskjell for at det skal være verd prisen. Jo bedre LCD/plasma-TVene blir jo mindre merkbart blir forskjellen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Når jeg får en 30" OLED PC Monitor til under 12.000,- vil jeg vurdere å kjøpe det. Min U2711 får gjøre jobben frem til det skjer. Håpet er at de etterhvert lager nogenlunde homogene OLED monitorer med kun DP og HDMI og ingen andre porter. Evt. kun DP for PC monitorer. Endret 22. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Vi kommer ikke lenger til å snakke responstid og frekvens, siden bildet vises umiddelbart, sier Kiani. Vel... kanskje ikke vits å snakke responstid når OLED kommer (har jo aldri vært noen issue med verken plasma eller CRT) men jeg tror nok det bare kommer til å bli mer snakk om frekvens etterhvert som nye standarder tillater høyere båndbredde og dertil høyere frekvens på bildesignalene. Ja, men det skal være ganske merkbar forskjell for at det skal være verd prisen. Jo bedre LCD/plasma-TVene blir jo mindre merkbart blir forskjellen. Kombiner det aller beste fra CRT, LCD og plasmateknologien i en 47" TV flat som en pannekake og tynn som et flatbrød. Du kan gni den mot håret så sitter den fast på veggen Det hadde nok solgt allerede den dag i dag, hadde produsentene sluppet foten fra bremsen. Bremsen som sørger for at ingen skrur av LCD-pengekranen mens den står og pumper for full guffe. For de vet nok hvor billig OLED blir når det først kommer. Faren er hvis det dannes karteller med prissamarbeid. (Hvilket gjerne kan skje når slutten på hvetebrødsdagene skimtes i horisonten) Når jeg får en 30" OLED PC Monitor til under 12.000,- vil jeg vurdere å kjøpe det. Min U2711 får gjøre jobben frem til det skjer. Når den bobla først sprekker vil nok ikke det bli noe umulig ønske å tilfredsstille. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2010/09/04/Hands-on-with-LG-s-31in-OLED-TV/p1 Kan det hende OLED vil være virkelig, virkelig fabelaktig fra dag 1? Tør de slippe slike produkter lenger? Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det ser nå ihvertfall fabelaktig ut på den videoen De burde ihvertfall være bedre enn LCD og plasma den dagen de slippes. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Dersom et slikt produkt viser samme egenskaper som mobiltelefon skjermer med samme teknologi, samt bruker "RGB piklser" og kan lett kan kalibreres så vil det se latterlig bra ut, uten tvil =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg