Gå til innhold

Youtube snart lønnsom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Stemmer nok at Youtube er tidvis treg ja. Men at det er så bra som det er er fantastisk imponerende. Dere er sikkert ikke klar over hvor utrolig komplekse slike systemer blir når de blir så store. 2 000 000 000 video visninger hver dag eller omtrent 25 000 videoer hvert sekund. Altså. WHAT THE SHIT. Tjenesten er beyond imponerende.

Ingen andre nettsider har lignende pågang.

Ting som skal være 'smarte' for eksempel. Før hadde jeg ikke full HD-skjerm, så jeg se på 720p og det hendte i flere tilfeller at jeg klargjorde (lot filmene laste) flere filmer på en gang mens jeg gjorde noe annet som jeg skulle se på i fullskjerm når jeg kommer tilbake. Neida, smarte youtube setter da 1080p som standard når det er fullscreen, så da må den laste IGJEN. #/()=%789 . Og hvorfor kan en ikke alltid be om å få høyeste oppløsning OPPTIL en oppløsning? 240-480 er mer eller mindre bortkasta med mindre en særegent vil ha den oppløsningen.

Denne løsningen tror jeg er en slags nødløsning for at google skal spare serverene sine mest mulig. Definitivt plagsomt, men kan enkelt fikses med auto HD extention (chrome).

Med tid tror jeg nok de vil fjerne den. Men da må nok oppgangen begynne å flate ut først. Og det kommer nok ikke til å skje med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...