Havoc91 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Når du tenker (ja, sånn inni hodet) tenker du med samme dialekt og / eller stemme som når du snakker? Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Uhm.. Ja, jeg gjør vel det. Om jeg ikke tenker "fram" en disksuon/samtale. Lenke til kommentar
raristam Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Ja, jeg gjør det, selv om nå, når jeg begynnte å faktisk tenke over det, så ble jeg litt usikker på hva jeg egentli gjør... Interesting... Lenke til kommentar
feggy Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Som oftest.. Det hender faktisk at jeg tenker på engelsk! :!: Endret 13. september 2010 av feggy Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hva gjør de døve når de tenker da? Lenke til kommentar
jubb Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Johan Glans om å tenke uten språk. Kom til å tenke på denne. haha. Men det er faktisk interessant det der ja. En døv person visualiserer sikkert mye. Men hva om man er både blind og døv? Hvordan ser det visuelle ut da? Hva foregår liksom oppi hjernen når en slik person f.eks snubler over en stein eller hva som helst. Det er liksom ikke "Oi, der var det en stein, ja!" eller det kommer ett bilde av hvordan en stein ser ut. Det blir liskom bare "..." "?". Eller noe i den duren. Og for å svare på spørsmålet: Nå når jeg skriver tenker jeg på bokmål i det jeg skriver, og når jeg legger om dialekten tenker jeg på måten jeg legger det om til. Ellers tenker jeg på dialekt, slik jeg vanligvis snakker. Lenke til kommentar
Brun Melk Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Haha, ja det gjør jeg faktisk. Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hva gjør de døve når de tenker da? Høh for et rart spørsmål, hva de gjør at de tenker inni hodet sitt. Lenke til kommentar
SML Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ja. Men det hender jeg tenker på engelsk uten at jeg er klar over det noen ganger, hva det kommer av aner jeg ikke. Lenke til kommentar
fox Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Jeg er døv, men jeg kan egentlig kun svare for min egen del. Ikke for døve, for det varierer person til person... For min del tror jeg at jeg tenker ofte på ting som avhenger hvilken situasjon jeg er i, det kan være engelsk, norsk eller tegnspråk. Ikke noe visuelt her hos meg, nei. Jeg tror at alle tenker for det meste basert på følelse, jeg tror altså at språk har egentlig lite å si i denne saken. Interessant spørsmål egentlig ENDRING: Med annet ord tenker jeg det på samme måte som hørende vil jeg tro Endret 15. september 2010 av Fox 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå