Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?

Anbefalte innlegg

[

Smil og vær glad. Ikke vær kresen på venner heller. Og er folk frekke eller ekle mot deg, så fortsatt smil. Vær den allsidige typen. På den måten så kan du ikke unngå venner. Og muligheten for å få kjæreste er lettest og da.

Hva tror du selv, Yamas? Hvem har lettest for å komme i kontakt med folk, han som kan snakke med alle om alt, eller han som satser alt på ett kort og som går hjem og sturer hvis han ikke lykkes. Min bestekompis når jeg var tenåring var den første typen. Han kunne snakke med en sten og få det til å se ut som om han hadde en meningsfull samtale. Han fikk venner over alt, inklusive en masse damer (blant annet en han knabbet fra meg i Portugal når jeg kom i skade for å vise at jeg synes samtalen med henne var like meningsfull som å lese "Se og Hør".)

Igjen, drømmer du om å bestige Mount Everest skal du ikke sitte å planlegge den perfekte ekspedisjonen. Du skal løpe på Ulriken (erstatt med en lokal fjellknaus) og så etterhvert over Besseggen. Gjør du det vil du etterhvert få det grunnlaget som skal til for å begi deg på de store utfordringene. Samme om du skal svømme over den engelske kanalen. Du starter med å vasse uti på Sognsvann. Ivar Kamprad begynte ikke med Ikea, han begynte med å sykle rundt og selge fyrstikker til naboene.

Start med å være vennlig mot folk du ikke har så mye å tape på. Og hvem vet, kanskje på veien over en eller annen alpetopp finner du ut at det ikke var Mount Everest som var drømmen i alle fall, men en fjelltopp du ikke visste om den gangen. Det samme med kjærester, statistisk er det sannsynlig at du ikke har møtt henne enda. Du har livet for deg.

"When I was just sixteen, I stood waiting for that dream

Outside the Barker Street bus station, non affair

At the time it seemed so sad, but it didn't turn out bad

Because if she hadn't turned me down I would still be there..."

Ian Hunter: Irene Wilde

Ja?

Hvorfor "ja"?

Argumentere for (eller mot) svaret og dermed vise at du forstår det.

Geir :)

I stedenfor å referere det han skriver, hva med å høre på det han har skrevet, følge rådene hans. Han har gitt deg gode råd om hvordan du kan få deg flere venner og tilogmed en kjæreste. Men ser ingenting ut ifra svarene dine at du har lest dem eller fulgt dem.

Jeg forsto ikke helt svaret ditt på det innlegget TWFA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen gi meg en oppsummering på hva som har hendt i tråden? Hvis jeg forstår det rett, så har ts vært negativ, blitt kalt et troll, skifter bruker, vært enda mer negativ, ignorert tips, korte og ikke beskrivende svar?

Er det noe med å skrive på et forum du ikke liker? Hvis det er saken, kan vi snakkes litt på skype, og jeg kan se om jeg kan hjelpe deg med venneproblemet ditt(hvis det fortsatt finnes da?)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forsto ikke helt svaret ditt på det innlegget TWFA

Gjør et forsøk. Les innlegget du valgte, svaret mitt, og skriv noen setninger om det du tenker når du leser dem. Ikke be oss om fortelle deg hva du tenker, det vet du bare selv. Om du trenger strengere tøyler, så kan vi si minimum 200 ord. Bare om det, ikke om noe annet. Om du trenger ennå strengere tøyler kan jeg stenge tråden, og så kan du sende meg en PM når du er ferdig med å skrive det, så åpner jeg igjen så du kan poste.

I mellomtiden (gitt at tråden ikke stenges) må du gjerne poste om hverdagshendelser og skidager, men det er ikke det vi skal diskutere. Vi skal diskutere din opppfatning av rådene du får. Ikke min, ikke den som ga rådet, men din. Vi vet hva vi mener, og vi (noen av oss) har dame, det er du som er uten og lurer på hva du skal gjøre med det. Det krever innsats fra din side. Ingen (bortsett fra Mick Jagger, Bill Gates og Bill Clinton) får seg damer uten å jobbe for det.

Vi kan prøve å få deg til å forstå, men det vil ikke virke om du ikke prøver. Og da får de som skriver PM og innlegg og sier at dette er et håpløst prosjekt rett, og du har ingen andre å skylde enn deg selv.

200 ord som beskriver dine tanker om rådet fra Grønås, og ingen unnskyldninger eller påskudd. Her er det for sikkerthets skyld:

Smil og vær glad. Ikke vær kresen på venner heller. Og er folk frekke eller ekle mot deg, så fortsatt smil. Vær den allsidige typen. På den måten så kan du ikke unngå venner. Og muligheten for å få kjæreste er lettest og da.

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er ett bra råd, tror jeg. Jeg er ikke så flink til å begrunne ting selv, men jeg er syk nå, og ikke i form til å skrive over 200 tegn/bokstaver for å få fram en mening, det eneste jeg tror er at den som er veldig anvendelig har lettere for å bli likt, fordi han kan bidra på flere fronter enn bare en standardfront. Jeg tror at den som går rundt og er syk ikke vil få særlig oppmerksomhet, kanskje bare en og annen gang ett spm. om hvorfor han er sint.

Jeg tror at kjærester er enklere da fordi de ser at du har flere sider, og de ser at du er åpen for å ta i mot flere beskjentskaper.

Lenke til kommentar

"Smil og vær glad. Ikke vær kresen på venner heller. Og er folk frekke eller ekle mot deg, så fortsatt smil. Vær den allsidige typen. På den måten så kan du ikke unngå venner. Og muligheten for å få kjæreste er lettest og da."

Synes ikke dette er gode råd men heller tips i hvordan å selv gjøre seg en bjørnetjeneste.

Det er ekstremt viktig å være kresen på venner, ellers ender man opp med å sløse tid på folk som ikke bringer noe positivt med seg.

Skal vennene i samme retning som deg i livet?

Har de samme forståelse/tankesett?

Hva får du ut av vennskapet og hva gir du motparten?

allsidig = falsk/overfladisk/skuespill?

For å få kjæreste må man først treffe en god match og selv da er det ikke sikkert man ønsker å bli et par.

Da jeg var på TS alder var det vesentlig å få en kjæreste, men etter å ha hatt langvarig forhold så oppdaget jeg at det ikke bare er positive sider med å ha kjæreste. Selv om man passer godt sammen må man stadig være villig til å inngå kompromiss. Det blir mye masing i forhold til å være singel og man må planlegge eller legge til rette for at det skal funke for to individuelle mennesker og mest sannsynlig også ta hensyn til partnerens interesser og venner. Med tanke på hvor ekstremt mye fokus folk legger i utseende (ikke at utseende er uvesentlig) så er mange forhold rett og slett dømt til å misslykkes fordi andre og viktigere kvaliteter kommer i annen rekke.

Det jeg vil gi av råd er å komme seg inn på rett sti som er rettet mot målene i livet, slik at man blir en bedre utgave av seg selv for hver dag som går og samtidig et skritt nermere målet. Med omhu velge et fåtall venner som bidrar til at du kommer nermere målene dine i livet samtidig som at du gir noe tilbake til de. Kjæreste kommer helt av seg selv hvis det er ment å skje. Kjæreste kommer den dagen du liker deg selv, vennene dine liker deg, folk som skulle ønske de var venn med deg men som du ikke ønsker å være venn med deg liker deg, og hun jenta som har det lille ekstra liker deg. Dersom du får for stor fokus på å finne en kjæreste, risikerer du å få en kjæreste men en som ikke er bra for deg eller retningen i livet ditt.

Det er bedre å være foruten enn å ha feil venner eller kjæreste. Det har sjelden noe for seg å gjøre noe på måfå.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Ja, spesielt den delen med å smile og være glad.

Kroppsspråk er ikke bevisst. Smil og glede har ingen verdi om det ikke er ekte. For å kunne smile og være glad må man ha en grunn til å gjøre det. Først må man ta kontroll på retningen og utførelsen av livet, så kommer smil og glede helt naturlig. Enhver idiot kan gå rundt med et falskt smil rundt munnen.

1. Retning. Uten retning er en hver tanke og handling forgjeves

2. Positive og målbevisst tanker

3. Utførelse

4. Trening på utførelse for å få opp effiktiviteten/handlinger eller utførelser per tidsenhet

5. Du er i mål men må passe på å fortsette i riktig retning med positive tanker. Dvs den dagen du slutter med å repetere punkt 1-4 så går det nedover igjen. Man kan ikke basere livet på hva man hadde i går, men hva man gjør i dag for å få det like bra eller bedre i morgen.

Den du "er i dag" er ikke den du er men hvem du var. Hvem du er nå er summen av tidligere tanker og handlinger. Hva du gjør i dag er ikke begrenset av hvem du var i går men setter rammene for hvem du er i morgen og hva godt morgendagen vil bringe. De fleste mennesker ser kun hva de allerede har og begrenser hele livet sitt på det.

"Jeg ser kun hva som er, jeg ser kun hva som er, jeg ser kun hva som er, jeg er dømt til å aldri ha mer enn hva som allerede er. Jeg kommer aldri til å lykkes, jeg er ikke kul nok, hun kommer til å avvise meg, jeg har ikke nok penger, jeg er ikke smart nok, jeg har ikke det som skal til osv osv."

Selv den lengste reise starter med det første skrittet. Så lenge retningen er riktig så går det fremover for hvert eneste skritt.

Ikke noe realiserer seg umiddelbart. For å få en veltrent kropp må man trene jevnlig i 3-5 år. Det kommer ikke av seg selv. Dersom man ikke kommer seg på den første treningsøkten men utsetter den så er man hele tiden 5 år unna en veltrent kropp. Så raskt man kommer igang med treningen, så kommer man nermere og nermere for hver eneste treningstime. Hvis man da har venner som får deg til å droppe treningene for å se filmer og fråtse i junkfood så er det bedre å ikke ha noen venner fordi de ødeleger både retningen din og veien til målet. Om disse vennene er de kuleste folkene på skolen så er de likevel negativ for fremgangen i livet ditt.

Selv om du er kjæreste med den peneste og kuleste jenta så er det negativt dersom hun ikke har noen egenskaper som bidrar til retningen og fremgangen i livet ditt. Det vil heller ikke vare dersom du ikke har noe å tilføre hennes liv og retning. To som skal i forskjellige retninger vil utjevene hverandre og for alltid bli på stedet hvil.

For å komme videre i livet må man jobbe med seg selv. Det skjer ikke forandringer før man starter med seg selv. Utsetter man det i 10 år er man like langt om 10 år. Tar man inn feil venner som bringer deg ut i feil retning så er det ugunstig for å komme i mål. Heller ingen venner enn feil venner. Etter hvert så man blir mer utadvendt går det fint an å ha single serving friends. Mennesker man hadde en greie med der og da, men som man er likegyldig til om man ser igjen senere. Hvis det er meningen at det skal komme noe godt ut av videre bekjentskap så vil det ordne seg av seg selv. Man er ikke avhengig av venner for å komme videre i livet men å ha riktige venner kan være en stor fordel.

"Alle" kan få kjæreste eller lykkes med det de vil lykkes med, i det minste kan de komme mye nermere målet enn det man var. Problemet er at folk flest ikke skjønner at resultatet kommer etter en lang tid med jevne skritt i riktig retning og derfor gir opp fordi resultatene uteblir.

Hovedpoeng

Samme hva triks du prøver du prøver for å få oppmerksomhet hos jenter så er du like langt inntill du begynner å jobbe med å bli en bedre utgave av deg selv.

Det finnes folk som er så primitive at de tror at det er er om å gjøre å finne en god sjekkereplikk, så ordner alt seg. Ja, kanskje jenta ler i to sekunder, men hva skal man si etterpå og hvordan skal man få henne interessert i å fortsette samtalen/ komme videre.

Når man har jobbet med seg selv så skal det holde å si hei, for så å være seg selv. Hvis man ikke får noen signaler fra jenta innen noen minutter så sier man "Hyggelig å hilse på deg og kommer seg videre." Hvis hun føler for å ta kontakt så gjør hun det, hvis ikke så spiller det ikke noen rolle. Du kan ikke få noen til å like deg. Enten så liker de deg eller så gjør de det ikke.

Den største feilen med denne tråden er at du ikke kan få en jente til å like deg. Enten så liker hun deg allerede, eller så må du treffe en ny jente / jobbe med å bli en bedre utgave av deg selv for så så å treffe en annen jente.

Hun må like deg slik du er, eller har du tenkt å basere et forhold på å spille skuespill for at hun skal like deg slik du er når du later som du er en annen enn deg selv?

Det kan godt være at en jente trenger tid for å utvikle noen følelser ovenfor deg, men det bør uansett være noe indisier på at hun liker deg på en eller annen måte. Hvis det tilmed er eksempler på at hun ikke liker deg overhodet så er det jo rett og slett bortkastet tid.

Om du begynner å jobbe med deg selv så er det ikke sikkert at du ser de endelige resultatene før om 1-10 år, men det er vesentlig at jobber med deg selv og tenker positiv på sluttresultatet. Det virker som du leter etter en metode som skal snu livet ditt innen kort tid, innen dager etter du har prøvd noe nye triks. Verden funker desverre ikke slik. Det blir litt som å snu alle steinene i skogen på jakt etter en femtilapp. Det kan være at noen har mistet en femtilapp under en stein, men svært liten sjans at du blir rik av å lete.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

TWFA er FOR første innlegget jeg postet for.

BadCat er MOT første innlegget jeg postet for.

Begge har gode svar.

Men ingen andreparter har kommet inn og sagt hvem de mener jeg bør følge eller følge sine egne.

Det står mellom PUA, IKKE-PUA & Nøytral.

Det står mellom 2 gode råd.

Og jeg står fortsatt da på stedet hvil.

Lenke til kommentar

TWFA er FOR første innlegget jeg postet for.

BadCat er MOT første innlegget jeg postet for.

Begge har gode svar.

Men ingen andreparter har kommet inn og sagt hvem de mener jeg bør følge eller følge sine egne.

Det står mellom PUA, IKKE-PUA & Nøytral.

Det står mellom 2 gode råd.

Og jeg står fortsatt da på stedet hvil.

Det har blitt nevnt før at dette ikke er en avstemning. Du må bruke din egne kritiske sans. Hvis du ikke har en kritisk sans, så får du se til å skaffe det.

Lenke til kommentar

PUA-livsstilen, hvis man kan kalle den det, har en tendens til å tiltrekke seg unge, usikre gutter som ser etter en rask løsning der alt har vært håpløst før.

Det er ingenting galt med å tilegne seg PUA-materiale og kalle seg et "PUA-menneske" hvis du foretrekker den løsningen, men da trenger du ikke denne tråden. Det finnes masse PUA-lesestoff lett tilgjengelig og helt gratis på nettet.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Da er det på sin plass å gjenta dette:

Jeg er smart? :dribble:

Vel, nei. Medelevene dine er ikke brikker i et spill du spiller. Ingenting du gjør vil få den jenta til å like deg. Du baserer handlingene dine på taktikk og strategi. På den måten vil du aldri få gode venner, i beste fall et overfladisk bekjentskap med et og annet menneske.

Det er ikke sånn verden fungerer. I over et år har du klaget, tryglet og sutret for å få venner, men slik en person du viser deg å være, mener jeg ikke at du fortjener noen.

Man høster som man sår.

Lenke til kommentar

Hvordan skal ellers rådet om at ryktet om at bursdagen min var suksessfull og at ''de burde vært der assa'' spre seg, når ingen av de er med.

Jeg får ta med Jente H eller A, da, som er halveis med dem?

Jeg tar max 2 fra hver klasse, og max 2 fra hver gjeng, sånn at oppmerksomheten rettes mere mot meg. Det er jo MIN dag, MIN bursdag?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...