Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?


Anbefalte innlegg

Litt tilbake på tema.

 

Hun jenta jeg liker, som tydeligvis er sint på meg pga. noen bokstaver, avslo invitasjonen min på Face i å komme på bursdagen min. Invitasjonen er sendt ut 1 mnd før, og det står om 3 dager den mnd. Dette har bare noe med at hun ikke vil, og ikke noe med om hun kan eller ei!

Jeg er lei meg nå. Bitchy sladrekjerring som skal ødelegge alt! En jente som vurderer meg utifra to bokstaver, som ikke er asosiert med henne. Og meg selv. Selvmord er alternativet nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er langt frem i tid. Kanskje hun ombestemmer seg. Konsentrer deg heller om de som faktisk vil komme, og fokuser på å ha en hyggelig stund sammen med dem. Hvem vet, kanskje dere kommer til å få det så gøy at hun angrer på at hun takket nei?

 

Og selvmord er bare tøys! Ikke si det om du ikke virkelig mener det, for det er faktisk veldig alvorlig. Og om du mener det, eller tror du mener det, snakk med noen du stoler på. For selvmord er virkelig ikke løsningen på problemene dine.

 

Ha det gøy på bursdagen din med de vennene du har, og konsenterer deg om å pleie og beholde de vennskapene. Kanskje få deg noen nye også. :)

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det taktisk ved å få invitert bestevenneinen hennes.

Jeg har gjort det taktisk ved å invitere 2 av de mest populære jentene på trinnet, og kanskje skolen.

Og jeg har gjort det taktisk bra ved å invitere folk, ikke fra vennegjenger sammen, og fra forskjellige klasser.

At ikke 10 av 10 er fra samme vennegjeng, men max 2, slik at det blir litt nøytralitet.

 

Jeg er smart? :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg må spørre, er du gift selv, eller har kjæreste TWFA? Du virker jo som en ganske flott person for damene og det, så rart hvis du ikke har :p

Forumbestefar er gift, og feiret sølvbryllup i fjor sommer. Men min erfaring bygger vel så mye på de damene jeg ikke fikk som de jeg fikk. Idag kunne jeg nok fått meg damer om jeg trengte, men når jeg selv var 16 var det ikke like enkelt...

 

Litt tilbake på tema.

Tema er heretter det vi sier det er. Og vi sier det er å begynne med basics, ikke å ville hoppe i havet fordi drømmedama ikke nappet på først forsøk. Vi vil ikke høre noe om henne før vi er ferdig med de ti postene du skal finne, og vi har fått deg til å tenke nytt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er smart? :dribble:

 

Vel, nei. Medelevene dine er ikke brikker i et spill du spiller. Ingenting du gjør vil få den jenta til å like deg. Du baserer handlingene dine på taktikk og strategi. På den måten vil du aldri få gode venner, i beste fall et overfladisk bekjentskap med et og annet menneske.

 

Det er ikke sånn verden fungerer. I over et år har du klaget, tryglet og sutret for å få venner, men slik en person du viser deg å være, mener jeg ikke at du fortjener noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har jo funnet 2 poster allerdet.

Skal dere ikke forklare de først?

Jeg har postet kommentarer til den første av dem. Det er du som ikke svarer.

 

Og nei, vi skal ikke forklare dem. Vi er ikke lærere og dette er ikke noe klasserom. Vi skal diskutere dem med deg. Det fordrer at du deltar i diskusjonen. Bare slik kan vi vite om det vi sier gir noen mening for deg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg må vite om flere en enige med det dem sies. Kan noen kommentere den andre og?

Vi begynner på nummer to når vi er ferdig med nummer en. Og du har ikke sagt et ord om den så langt. Da kan du ikke forvente at andre skal gjøre det for deg.

 

Og det er du som til syvende og sist skal være enig eller ikke. Det er ikke vi andre som ber om hjelp, det er deg. Du slipper ikke unna denne prosessen uten å bidra selv.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

[

Smil og vær glad. Ikke vær kresen på venner heller. Og er folk frekke eller ekle mot deg, så fortsatt smil. Vær den allsidige typen. På den måten så kan du ikke unngå venner. Og muligheten for å få kjæreste er lettest og da.

Hva tror du selv, Yamas? Hvem har lettest for å komme i kontakt med folk, han som kan snakke med alle om alt, eller han som satser alt på ett kort og som går hjem og sturer hvis han ikke lykkes. Min bestekompis når jeg var tenåring var den første typen. Han kunne snakke med en sten og få det til å se ut som om han hadde en meningsfull samtale. Han fikk venner over alt, inklusive en masse damer (blant annet en han knabbet fra meg i Portugal når jeg kom i skade for å vise at jeg synes samtalen med henne var like meningsfull som å lese "Se og Hør".)

 

Igjen, drømmer du om å bestige Mount Everest skal du ikke sitte å planlegge den perfekte ekspedisjonen. Du skal løpe på Ulriken (erstatt med en lokal fjellknaus) og så etterhvert over Besseggen. Gjør du det vil du etterhvert få det grunnlaget som skal til for å begi deg på de store utfordringene. Samme om du skal svømme over den engelske kanalen. Du starter med å vasse uti på Sognsvann. Ivar Kamprad begynte ikke med Ikea, han begynte med å sykle rundt og selge fyrstikker til naboene.

 

Start med å være vennlig mot folk du ikke har så mye å tape på. Og hvem vet, kanskje på veien over en eller annen alpetopp finner du ut at det ikke var Mount Everest som var drømmen i alle fall, men en fjelltopp du ikke visste om den gangen. Det samme med kjærester, statistisk er det sannsynlig at du ikke har møtt henne enda. Du har livet for deg.

 

"When I was just sixteen, I stood waiting for that dream

Outside the Barker Street bus station, non affair

At the time it seemed so sad, but it didn't turn out bad

Because if she hadn't turned me down I would still be there..."

Ian Hunter: Irene Wilde

 

Ja?

Lenke til kommentar

twfa skal ha honnør for at han fortsatt har litt tålmodighet med trådstarter men jeg tror han gir opp snart han også. Trådstarter er virkelig ut av stand til å ta til seg rådene som blir gitt. Det er ikke uten grunn at vedkommende blir kalt for troll, han har fått virkelig gode råd men ignorer dem og fortsetter å mase.

 

Er det ikke på tide å stenge tråden snart?

Lenke til kommentar

 

[

Smil og vær glad. Ikke vær kresen på venner heller. Og er folk frekke eller ekle mot deg, så fortsatt smil. Vær den allsidige typen. På den måten så kan du ikke unngå venner. Og muligheten for å få kjæreste er lettest og da.

Hva tror du selv, Yamas? Hvem har lettest for å komme i kontakt med folk, han som kan snakke med alle om alt, eller han som satser alt på ett kort og som går hjem og sturer hvis han ikke lykkes. Min bestekompis når jeg var tenåring var den første typen. Han kunne snakke med en sten og få det til å se ut som om han hadde en meningsfull samtale. Han fikk venner over alt, inklusive en masse damer (blant annet en han knabbet fra meg i Portugal når jeg kom i skade for å vise at jeg synes samtalen med henne var like meningsfull som å lese "Se og Hør".)

 

Igjen, drømmer du om å bestige Mount Everest skal du ikke sitte å planlegge den perfekte ekspedisjonen. Du skal løpe på Ulriken (erstatt med en lokal fjellknaus) og så etterhvert over Besseggen. Gjør du det vil du etterhvert få det grunnlaget som skal til for å begi deg på de store utfordringene. Samme om du skal svømme over den engelske kanalen. Du starter med å vasse uti på Sognsvann. Ivar Kamprad begynte ikke med Ikea, han begynte med å sykle rundt og selge fyrstikker til naboene.

 

Start med å være vennlig mot folk du ikke har så mye å tape på. Og hvem vet, kanskje på veien over en eller annen alpetopp finner du ut at det ikke var Mount Everest som var drømmen i alle fall, men en fjelltopp du ikke visste om den gangen. Det samme med kjærester, statistisk er det sannsynlig at du ikke har møtt henne enda. Du har livet for deg.

 

"When I was just sixteen, I stood waiting for that dream

Outside the Barker Street bus station, non affair

At the time it seemed so sad, but it didn't turn out bad

Because if she hadn't turned me down I would still be there..."

Ian Hunter: Irene Wilde

 

 

Ja?

Hvorfor "ja"?

 

Dette er ikke noen quiz, Yamas. Du får ikke poeng for å gjette riktig. Derimot får du, dersom du forstår hvorfor et valg er meningsfullt (kanskje) gleden av at ditt sosiale liv tar seg opp en smule og du gungerer bedre rundt disse skumle skapningene som kalles damer...

 

Geir :)

 

Jeg har jo referert svaret hans til første innlegget.

 

Hva mer skulle jeg gjøre?

Argumentere for (eller mot) svaret og derme dvise at du forstår det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

twfa skal ha honnør for at han fortsatt har litt tålmodighet med trådstarter men jeg tror han gir opp snart han også. Trådstarter er virkelig ut av stand til å ta til seg rådene som blir gitt. Det er ikke uten grunn at vedkommende blir kalt for troll, han har fått virkelig gode råd men ignorer dem og fortsetter å mase.

Er han et troll så har han klart å kaste bort noen timer av mitt liv på tull og tøys. Det er i så fall ikke snilt gjort. Men jeg har kastet bort flere på piker, vin og sang i mitt liv, og gjør dette istedet for å se repriser på "Judging Amy"...

 

Dersom jeg har oppfattet ham rett så trenger han rådene desto mer, og om han selv ikke klarer å ta dem til seg så er det kanskje noen andre som leser dem.

 

Er det ikke på tide å stenge tråden snart?

Det blir det når siste mann gir opp. For øyeblikket så ser det ut til at det blir meg. Med mindre alle mine englebarn klarer å la tråden i fred slik at den dø av seg selv som siviliserte tråder skal.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...