Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare at det gjelder ikke denne situasjonen før side 22...

Blås i "denne situasjonen". Den er ikke viktig mer en til neste uke. Da er det en ny situasjon i alle fall. Men alt du finner fra side en er nyttig for det som egentlig teller, nemlig resten av livet ditt. Dette er ikke en extreme makeover, dette er en prosess som starter når du aksepterer utfordringen og som aldri tar slutt. Husk at i livet så er det ikke målstreken som er det viktige, det er veien dit.

 

Geir :)

 

Hva mente du med at ''Det er ikke viktig mer en til neste uke''. Og at det er en ny situasjon i alle fall`?

 

Spm. 2. Hvordan Quoter man flere innlegg, jeg kan bare Quote ett, og innlegg fra forskjellige sider blir enda mere vanskelig.

Lenke til kommentar

Hva mente du med at ''Det er ikke viktig mer en til neste uke''. Og at det er en ny situasjon i alle fall`?

Det var bare en kommentar til din stadige innvending om at "det gjelder ikke denne situasjonen før side 22" og lignende. Altså at problemstillingen er en annen denne uken, og derfor gjelder ikke de gamle svarene. Men det fungerer ikke slik. Dette er som på en matteprøve, klarte du ikke forrige ukens prøve så klarer du ikke denne, fordi de bygger på det du har lært før. Du begynner på 1+1, og så 2+2. pg etterhvert kommer du til minus og gange og dele og når du kan det kan du begynne med trigonometri og så videre. Forskjellen på ditt "prosjekt" og matteprøvene på skolen er at det ikke er noen tidsfrist. Det føles kanskje sånn, men i praksis er det bedre å bruke tid og lære det ordentlig.

 

Ikke bry deg så mye om hva som skjer rundt deg til enhver tid. Blir du for opptatt av hvem som er på skolen den dagen og hvem du skal snakke med i morgen blir du offer for tilfeldighetens spill. Og tilfeldighetene er unnskyldningens halvsøster. "Nei hun var ikke på skolen idag, så da fikk jeg ikke snakket med henne". Men det er ikke målet. Målet er kunne snakke med noen andre enn nære venner. Det er 1+1, og det må du kunne før du hiver deg uti det. Det er nesten bedre om det ikke er henne. Øv på noen det ikke ligger så mye prestisje investert i, og hvor det ikke spiller noen rolle om du snubler. Spar drømmejenta til du føler at du mestrer det. Noen ganger kan det være vel så nyttig å snakke med andre i samme gjengen.

 

Det ble sagt om av mine gamle sjefer, en amerikaner, at han var en mester i slikt. Han kunne komme til et møte med en eller annen toppsjef, og finne ut at vedkommende var forsinket fra et annet møte. Da la han Rolex'en i bukselomma, tok av jakka og slipset, rullet opp skjortermene og spaserte ut på fabrikkgulvet og snakket med arbeiderne. Han lærte mer om firmaet på den måten enn ved å tvinne tommeltotter og vente på neste anledning til å møte sjefene.

 

Spm. 2. Hvordan Quoter man flere innlegg, jeg kan bare Quote ett, og innlegg fra forskjellige sider blir enda mere vanskelig.

Trykk på den knappen som heter multisitat. Den skifter farge, og du kan merke av flere innlegg på den måten. Når du har merket alle så trykker du på svar-knappen på bunnen av tråden (ikke de under hvert innlegg....) Da får du alle sitatene. Ellers går det an å ha to vinduer oppe, et hvor du har innlegget du skriver, og et hvor du går til ulike andre innlegg og trykker svar for å kopiere sitatet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Her skal du få en liten kalender av meg, for de neste dagene:

Lørdag: Gå ut og kos deg. Gå på kino og se "Kongens tale". Du synes antagelig det er en teit film om gamle mennesker i gamle dager, men den handler om å overvinne sosiale handikap.

 

Søndag: Vi satser på at det regner eller snør. Da kan du like godt sitte inne, så da starter du på side en og leser hele denne tråden, nøye. Flamingen kan du hoppe over.

Mandag: Du poster link til minst 10 poster fra denne tråden som har vært gode og gitt velmente råd, enten du er enig i dem eller ikke.

 

Tirsdag: Gå på kino igjen. Se 127 timer. Du synes forhåpentlig det er en spennende film, men kanskje ser du også at den har et budskap utover det filmatiske.

Onsdag: Velg to av de 10 postene over og gi oss lov til å fullføre argumentet for hvorfor det er gode ideer før du avviser dem.

Torsdag: Vi har ikke overbevist deg ennå, så vi fortsetter der vi slapp i går...

 

Fredag: En uke har gått, du er fortsatt ikke blitt noen pikenes Jens, men nå hører du hvert fall på de som vil hjelpe deg.

 

Lykke til!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Geir, kan du fjerne noen innlegg du mener er usaklige da. Så jeg slipper å lese 400 svar, se tråden for 15.001 gang og lese igjennom 25 sider og sortere ut 10 svar fra 20 svar pr. side?

Det betyr at jeg må lese 400 svar og vurdere hvert enkelt, og når jeg er ferdig er det fortsatt 350 svar igjen. Synes du det er bedre? Dette er din hjemmelekse, ikke min, og jeg får middagsgjester om en halv time. Men jeg kan gjøre det om jeg får timebetalt... ;)

 

Du ser fort om innlegg inneholder råd eller bare hets. Hvis du ikke gidder å gjøre det så vet jeg ikke om jeg gidder å hjelpe. Og det er litt dumt, fordi dete r derfor jeg er ehr, for å vise folk at om man er tålmodig og legger godviljen til istedet for å flame og rope troll så er det kanskje håp.

 

Hadde jeg trodd jeg fikk sjans på drømmedamen når jeg var på din alder, hadde jeg lest Shakespeares samlede verker om jeg så måtte.

 

Geir :)

 

Words cannot describe this thread.

Så hvorfor poster du dem? :innocent: Jeg slettet posten i alle fall. Slikt bidrar hverken på den ene eller andre måten.

 

Geir :)

 

Nå har jeg prøvd for å Quote alle. Det ble bare fler og fler vinduer. Og ingen kom i samme innlegg. Så jeg får bare Qutoe ett og ett`?

Om du må så gjør heller det. Vi kan alltid slå dem sammen for deg. Ikke la deg stoppe av dataproblemer, det er de sosiale problemene dine vi skal fikse. Å være dataflink er ikke noen stor damemagnet i noe fall. (Unnskyld meg, alle forumets nerder...)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Var oppgaven å finne de 10 beste svarene på side 1?

Du poster link til minst 10 poster fra denne tråden som har vært gode og gitt velmente råd, enten du er enig i dem eller ikke.

Så de beste svarene er ikke de du liker best, men de som inneholder gode råd. Om du bør være enig med dem eller ikke kan vi diskutere senere. Og det er fra hele tråden ja, ikke pr. side. da blir det altfor mye å diskutere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ok. Da starter jeg nå. Jeg tar 3 i dag.

 

Smil og vær glad. Ikke vær kresen på venner heller. Og er folk frekke eller ekle mot deg, så fortsatt smil. Vær den allsidige typen. På den måten så kan du ikke unngå venner. Og muligheten for å få kjæreste er lettest og da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[

Smil og vær glad. Ikke vær kresen på venner heller. Og er folk frekke eller ekle mot deg, så fortsatt smil. Vær den allsidige typen. På den måten så kan du ikke unngå venner. Og muligheten for å få kjæreste er lettest og da.

Hva tror du selv, Yamas? Hvem har lettest for å komme i kontakt med folk, han som kan snakke med alle om alt, eller han som satser alt på ett kort og som går hjem og sturer hvis han ikke lykkes. Min bestekompis når jeg var tenåring var den første typen. Han kunne snakke med en sten og få det til å se ut som om han hadde en meningsfull samtale. Han fikk venner over alt, inklusive en masse damer (blant annet en han knabbet fra meg i Portugal når jeg kom i skade for å vise at jeg synes samtalen med henne var like meningsfull som å lese "Se og Hør".)

 

Igjen, drømmer du om å bestige Mount Everest skal du ikke sitte å planlegge den perfekte ekspedisjonen. Du skal løpe på Ulriken (erstatt med en lokal fjellknaus) og så etterhvert over Besseggen. Gjør du det vil du etterhvert få det grunnlaget som skal til for å begi deg på de store utfordringene. Samme om du skal svømme over den engelske kanalen. Du starter med å vasse uti på Sognsvann. Ivar Kamprad begynte ikke med Ikea, han begynte med å sykle rundt og selge fyrstikker til naboene.

 

Start med å være vennlig mot folk du ikke har så mye å tape på. Og hvem vet, kanskje på veien over en eller annen alpetopp finner du ut at det ikke var Mount Everest som var drømmen i alle fall, men en fjelltopp du ikke visste om den gangen. Det samme med kjærester, statistisk er det sannsynlig at du ikke har møtt henne enda. Du har livet for deg.

 

"When I was just sixteen, I stood waiting for that dream

Outside the Barker Street bus station, non affair

At the time it seemed so sad, but it didn't turn out bad

Because if she hadn't turned me down I would still be there..."

Ian Hunter: Irene Wilde

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det du må gjöre er å ta kontakt med mennesker. Du skriver jo selv at ingen kommer til deg?

La oss si det slik: Du flytter til et nytt sted der du ikke kjenner noen. Du setter deg i leiligheita di, drar igjen gardinene og slår på TV'n. Tror du noen kommer til deg da? Nix

 

Du må bli mer sosialt aktiv. Gå på utesteder, prat og sköy med folk på jobb/skole....Mange muligheter :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...