Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mulig da det er brukeren Wendelinho som startet tråden. Og for å være ærlig så gjør ikke det noe. Ingen burde fortelle deg hvem du bør velge. Ta den du liker best, ikke hør på veddemål, råd fra folk ikke vil deg vel (forumet), venner som egentlig ikke er venner (de andre som har gitt deg råd tidligere).

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1260105&st=440&p=16900534entry16900534

Yamas går selv off-topic med en så lite informativ setning som "Jeg skal på byen imorgen".

TWFA er iallefall uenig i at tråden bør stenges.

Å stenge tråden gir fordeler ved at:

1. Ledelsen på forumet trenger ikke bruke tiden sin på å slette massevis av off-topic innlegg.

2. Folk lar seg slutte å provosere, selv om de ber om det selv.

Er ingen grunn til å drive en tråd hvor det nærmest bare skrives usaklige innlegg.

Endret av -Linda.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal til byen i morgen.

...og dette er nyttig informasjon å gi fordi....?

Altså, hvis du forventer å få noen positive reaksjoner, -som i saklige svar, så er du faktisk nødt til å skrive litt mer informativt, og ikke slenge ut unødvendige poster som dette.

Dessuten har vi faktisk gitt deg 25 sider med svar. Hvorfor dra det lenger?

Kan en snill moderator stenge tråden? :)

Edit: skrev 24 sider, men det var visst 25...

Endret av triha
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å stenge tråden gir fordeler ved at:

1. Ledelsen på forumet trenger ikke bruke tiden sin på å slette massevis av off-topic innlegg.

Det er så kjapt gjort at du aner ikke. Men enda kjappere hadde det vært hvis ikke en masse mennesker prøvde å tvinge gjennom stenging av tråden ved å flame trådstarter.

2. Folk lar seg slutte å provosere, selv om de ber om det selv.

Ikke sikker på hva du sier her. Men vi stenger ikke tråder fordi dere skal slippe å bli provosert.

Er ingen grunn til å drive en tråd hvor det nærmest bare skrives usaklige innlegg.

Kanskje ikke, men det får alle som poster usakligheter og personangrep dele skylden for. Et alternativ til stenging er å gi de som ikke kan la være å flame noen dager tiil å tenke over meningen med livet.

Jeg gjentar: Liker dere ikke tråden, så la vær å post i den. Da dør den av seg selv. Har dere problemer med trådstarter, så ignorer ham. Dere kan ikke poste side opp og side ned med eder og galle i en tråd og så klage ove at den ikke dør. Det blir for dumt. Det er helt greit og relevant å påpeke konkrete tilfeller hvor TS ikke tar til seg rådene han har fått, så lenge det gjøres saklig, men da er dere med på å gi tråden forlenget liv.

Noen av dere fikk innlegg slettet i forrige runde også, da slapp dere unna med det. Jeg kan ikke love at dere vil være like heldige neste gang. Så om dere helst vil at tråden skal dø, så hold dere vekke! Men sannheten er at dere synes dette er en morsom lek, enten vi stenger eller ikke. Stenger vi så har dere kneblet TS, stenger vi ikke så tror dere at dere kan flame videre. Det er morsomt det også, antar jeg. Men jeg ville ikke anbefale at dere prøver.

Reaksjoner kan dere ta på PM. Her i tråden regnes det som off topic, akkurat som bønner om at tråden må bli stengt.

Geir :)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Neivel, da kan dere tydeligvis ikke gi råd til andre heller da, noe dere hele tiden gjør.

Problemet er ikke at folk ikke kan gi råd, Yamas, det er at du ikke lyttter til rådene du får, med mindre du får de rådene du ønsker. I den grad du vet hva du ønsker. Skal folk kunne gi deg annet enn generelle råd, må de ha nok informasjon til å vurdere det ut fra. Det får de ikke av deg, og da er tråden bortkastet både for deg og dem. (Om vi antar at den er alvorlig ment.) Så du får begynne å ta til deg de rådene du faktisk får, og kommentere dem saklig, i stedet for å si at de er gått ut på dato fordi situasjonen forandrer seg hele tiden. Det gjør den kanskje, men du er den samme hele tiden, og siden alt folk her kjenner til er deg og din versjon av saken, er det naturlig at du får de samme rådene.

Inn til du eventuelt kan legge så mye informasjon og innsikt på bordet at vi forstår at du har forstått og reflektert over de rådene du får (både nå og tidligere i tråden), så er dette nytteløst, og tråden blir bare en dagbok på twitterformat. I så fall bør du kanskje bruke Twitter i stedet.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det. Vi (i hvert fall jeg) er ikke ute etter å få deg til å utlevere deg og dine hemmeligheter, bare å forstå hva som foregår opp i hodet ditt når du poster, for dermed å finne ut om rådene du får er verd bryderiet. Folk er ikke slemme med deg (kanskje noen som ikke har bedre ting å ta seg til), de lurer på hvorfor i all verden de har svart i tråden over 400 ganger og du fortsatt stiller de samme spørsmålene som om ingenting har skjedd.

Det er antagelig råd nok her til at du kunne plukke opp mobilen, ringe til en tilfeldig rosablogger og få en date på dagen. Men det kommer aldri til å skje, fordi det er blitt så mange sider med råd nå at ingen - heller ikke du - klarer å sortere alle informasjonen, og fordi du er for opptatt med å fortelle oss hvorfor gårsdagens råd ikke er gyldige til at noen gidder å poste dagens. Nå er det litt optimistisk å forvente at folk du ikke kjenner skal bruke fritiden sin til å lage kalender for ditt sosiale liv, men det hadde hjulpet om det virket som du satte pris på det.

Når jeg støtter deg, så er det fordi jeg mener at folk skal ha rett til å stille "dumme" spørsmål. Jeg har selv vært tenåring og avstandsforelsket med vekslende hell. Men jeg er ikke sikker på om jeg hadde lykkes bedre om vi hadde hatt internett den gangen. Siden vi ikke hadde det, så hadde mange ikke mange andre løsninger enn å hive seg ut i det og prøve. At det endte med magaplask noen ganger skal ærlig innrømmes, men det var ikke bare negativt. Erfaring er en god ting, enten den er negativ eller positiv, og det får man ikke av å sitte på internett å diskutere hva fasitsvaret er. Sannheten, hvor trist den enn er, er at det ikke finnes noen fasit for vellykket sosial oppførsel. PUA-tilhengerne vil være uenig, men det er fordi de projiserer sine erfaringer som gruppe på samfunnet som helhet. Hvis alle skulle bruke den samme teknikken så ville den ikke virke lenger.

Her skal du få en liten kalender av meg, for de neste dagene:

Lørdag: Gå ut og kos deg. Gå på kino og se "Kongens tale". Du synes antagelig det er en teit film om gamle mennesker i gamle dager, men den handler om å overvinne sosiale handikap.

Søndag: Vi satser på at det regner eller snør. Da kan du like godt sitte inne, så da starter du på side en og leser hele denne tråden, nøye. Flamingen kan du hoppe over.

Mandag: Du poster link til minst 10 poster fra denne tråden som har vært gode og gitt velmente råd, enten du er enig i dem eller ikke.

Tirsdag: Gå på kino igjen. Se 127 timer. Du synes forhåpentlig det er en spennende film, men kanskje ser du også at den har et budskap utover det filmatiske.

Onsdag: Velg to av de 10 postene over og gi oss lov til å fullføre argumentet for hvorfor det er gode ideer før du avviser dem.

Torsdag: Vi har ikke overbevist deg ennå, så vi fortsetter der vi slapp i går...

Fredag: En uke har gått, du er fortsatt ikke blitt noen pikenes Jens, men nå hører du hvert fall på de som vil hjelpe deg.

Lykke til!

• Liker 8
Lenke til kommentar

Gå på kino allikevel. Det er sosial trening å bare komme seg ut av døra og inn på et sted med masse mennesker. Kjøp popcorn og smil til damene i billettluken. Vær tidlig inne i salen, så må du reise deg for folk som skal forbi. Og når filmen slutter, ikke vær førstemann ut, sitt og se litt av rulletekstene, og om sidemannen/-damen ser blid og omgjengelig ut, er det lov å si noe om hva du synes om filmen, fortrinnsvis hvis du likte den. Du kan ikke sjekke opp noen på kino (om du ikke er veldig heldig), men det er god trening i å omgås folk allikevel.

Disse filmene er nok for nye til å komme på DVD snart, og andre kilder snakker vi ikke om her på forumet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bare at det gjelder ikke denne situasjonen før side 22...

Blås i "denne situasjonen". Den er ikke viktig mer en til neste uke. Da er det en ny situasjon i alle fall. Men alt du finner fra side en er nyttig for det som egentlig teller, nemlig resten av livet ditt. Dette er ikke en extreme makeover, dette er en prosess som starter når du aksepterer utfordringen og som aldri tar slutt. Husk at i livet så er det ikke målstreken som er det viktige, det er veien dit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...