Boll1 Skrevet 8. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Ny dag i dag. Da var den dagen over også. Begge chucksa borte, bare èn igjen. Men kan jeg lage avstemning her? ja du kan lage en poll/avstemning ved trykke "legg til avstemning" Endret 8. februar 2011 av Speedbatov 2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2011 Ikke mulig da det er brukeren Wendelinho som startet tråden. Og for å være ærlig så gjør ikke det noe. Ingen burde fortelle deg hvem du bør velge. Ta den du liker best, ikke hør på veddemål, råd fra folk ikke vil deg vel (forumet), venner som egentlig ikke er venner (de andre som har gitt deg råd tidligere). Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 8. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2011 hvordan kan vi, på forumet avgjøre hvem du skal velge når vi aldri har møtt dem? Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 9. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2011 Neivel, da kan dere tydeligvis ikke gi råd til andre heller da, noe dere hele tiden gjør. Ny dag i dag. Jente 1 er borte, Jente (hun jeg liker) og Jente 2 er der. Jeg skal prøve meg på Jente 2. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 9. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2011 Hun jeg skal med etter vinterferien forklarte en hemmelighet til meg. Hun har bare fortalt den til 2 fra før. Heldige meg. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1260105&st=440&p=16900534entry16900534 Yamas går selv off-topic med en så lite informativ setning som "Jeg skal på byen imorgen". TWFA er iallefall uenig i at tråden bør stenges. Å stenge tråden gir fordeler ved at: 1. Ledelsen på forumet trenger ikke bruke tiden sin på å slette massevis av off-topic innlegg. 2. Folk lar seg slutte å provosere, selv om de ber om det selv. Er ingen grunn til å drive en tråd hvor det nærmest bare skrives usaklige innlegg. Endret 10. februar 2011 av -Linda. 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg skal til byen i morgen. ...og dette er nyttig informasjon å gi fordi....? Altså, hvis du forventer å få noen positive reaksjoner, -som i saklige svar, så er du faktisk nødt til å skrive litt mer informativt, og ikke slenge ut unødvendige poster som dette. Dessuten har vi faktisk gitt deg 25 sider med svar. Hvorfor dra det lenger? Kan en snill moderator stenge tråden? Edit: skrev 24 sider, men det var visst 25... Endret 10. februar 2011 av triha 2 Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Svar fra hjertet: Skjerp deg! Bli Mann! Herres.... Svar som TS vil høre: Jeg synes så synd på deg! Stakkars deg...går det bra?...uffa. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Å stenge tråden gir fordeler ved at: 1. Ledelsen på forumet trenger ikke bruke tiden sin på å slette massevis av off-topic innlegg. Det er så kjapt gjort at du aner ikke. Men enda kjappere hadde det vært hvis ikke en masse mennesker prøvde å tvinge gjennom stenging av tråden ved å flame trådstarter. 2. Folk lar seg slutte å provosere, selv om de ber om det selv. Ikke sikker på hva du sier her. Men vi stenger ikke tråder fordi dere skal slippe å bli provosert. Er ingen grunn til å drive en tråd hvor det nærmest bare skrives usaklige innlegg. Kanskje ikke, men det får alle som poster usakligheter og personangrep dele skylden for. Et alternativ til stenging er å gi de som ikke kan la være å flame noen dager tiil å tenke over meningen med livet. Jeg gjentar: Liker dere ikke tråden, så la vær å post i den. Da dør den av seg selv. Har dere problemer med trådstarter, så ignorer ham. Dere kan ikke poste side opp og side ned med eder og galle i en tråd og så klage ove at den ikke dør. Det blir for dumt. Det er helt greit og relevant å påpeke konkrete tilfeller hvor TS ikke tar til seg rådene han har fått, så lenge det gjøres saklig, men da er dere med på å gi tråden forlenget liv. Noen av dere fikk innlegg slettet i forrige runde også, da slapp dere unna med det. Jeg kan ikke love at dere vil være like heldige neste gang. Så om dere helst vil at tråden skal dø, så hold dere vekke! Men sannheten er at dere synes dette er en morsom lek, enten vi stenger eller ikke. Stenger vi så har dere kneblet TS, stenger vi ikke så tror dere at dere kan flame videre. Det er morsomt det også, antar jeg. Men jeg ville ikke anbefale at dere prøver. Reaksjoner kan dere ta på PM. Her i tråden regnes det som off topic, akkurat som bønner om at tråden må bli stengt. Geir 6 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Neivel, da kan dere tydeligvis ikke gi råd til andre heller da, noe dere hele tiden gjør. Problemet er ikke at folk ikke kan gi råd, Yamas, det er at du ikke lyttter til rådene du får, med mindre du får de rådene du ønsker. I den grad du vet hva du ønsker. Skal folk kunne gi deg annet enn generelle råd, må de ha nok informasjon til å vurdere det ut fra. Det får de ikke av deg, og da er tråden bortkastet både for deg og dem. (Om vi antar at den er alvorlig ment.) Så du får begynne å ta til deg de rådene du faktisk får, og kommentere dem saklig, i stedet for å si at de er gått ut på dato fordi situasjonen forandrer seg hele tiden. Det gjør den kanskje, men du er den samme hele tiden, og siden alt folk her kjenner til er deg og din versjon av saken, er det naturlig at du får de samme rådene. Inn til du eventuelt kan legge så mye informasjon og innsikt på bordet at vi forstår at du har forstått og reflektert over de rådene du får (både nå og tidligere i tråden), så er dette nytteløst, og tråden blir bare en dagbok på twitterformat. I så fall bør du kanskje bruke Twitter i stedet. Geir 7 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har lyst å gi deg en klem nå TWFA! 1 Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Takk for støtten Tom. Jeg fortalte private ting fra barndomstiden min. Er ikke det nok? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Nei, det er ikke det. Vi (i hvert fall jeg) er ikke ute etter å få deg til å utlevere deg og dine hemmeligheter, bare å forstå hva som foregår opp i hodet ditt når du poster, for dermed å finne ut om rådene du får er verd bryderiet. Folk er ikke slemme med deg (kanskje noen som ikke har bedre ting å ta seg til), de lurer på hvorfor i all verden de har svart i tråden over 400 ganger og du fortsatt stiller de samme spørsmålene som om ingenting har skjedd. Det er antagelig råd nok her til at du kunne plukke opp mobilen, ringe til en tilfeldig rosablogger og få en date på dagen. Men det kommer aldri til å skje, fordi det er blitt så mange sider med råd nå at ingen - heller ikke du - klarer å sortere alle informasjonen, og fordi du er for opptatt med å fortelle oss hvorfor gårsdagens råd ikke er gyldige til at noen gidder å poste dagens. Nå er det litt optimistisk å forvente at folk du ikke kjenner skal bruke fritiden sin til å lage kalender for ditt sosiale liv, men det hadde hjulpet om det virket som du satte pris på det. Når jeg støtter deg, så er det fordi jeg mener at folk skal ha rett til å stille "dumme" spørsmål. Jeg har selv vært tenåring og avstandsforelsket med vekslende hell. Men jeg er ikke sikker på om jeg hadde lykkes bedre om vi hadde hatt internett den gangen. Siden vi ikke hadde det, så hadde mange ikke mange andre løsninger enn å hive seg ut i det og prøve. At det endte med magaplask noen ganger skal ærlig innrømmes, men det var ikke bare negativt. Erfaring er en god ting, enten den er negativ eller positiv, og det får man ikke av å sitte på internett å diskutere hva fasitsvaret er. Sannheten, hvor trist den enn er, er at det ikke finnes noen fasit for vellykket sosial oppførsel. PUA-tilhengerne vil være uenig, men det er fordi de projiserer sine erfaringer som gruppe på samfunnet som helhet. Hvis alle skulle bruke den samme teknikken så ville den ikke virke lenger. Her skal du få en liten kalender av meg, for de neste dagene: Lørdag: Gå ut og kos deg. Gå på kino og se "Kongens tale". Du synes antagelig det er en teit film om gamle mennesker i gamle dager, men den handler om å overvinne sosiale handikap. Søndag: Vi satser på at det regner eller snør. Da kan du like godt sitte inne, så da starter du på side en og leser hele denne tråden, nøye. Flamingen kan du hoppe over. Mandag: Du poster link til minst 10 poster fra denne tråden som har vært gode og gitt velmente råd, enten du er enig i dem eller ikke. Tirsdag: Gå på kino igjen. Se 127 timer. Du synes forhåpentlig det er en spennende film, men kanskje ser du også at den har et budskap utover det filmatiske. Onsdag: Velg to av de 10 postene over og gi oss lov til å fullføre argumentet for hvorfor det er gode ideer før du avviser dem. Torsdag: Vi har ikke overbevist deg ennå, så vi fortsetter der vi slapp i går... Fredag: En uke har gått, du er fortsatt ikke blitt noen pikenes Jens, men nå hører du hvert fall på de som vil hjelpe deg. Lykke til! Geir 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kjartan E!de Skrevet 11. februar 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Verdens enkleste måte å få seg dame er å sitte på msn/facebookchat med noen og gi dem nok oppmerksomhet, mens du alikevel sitter på pcen. jeg brukte dødtiden på en sommerjobb jeg hadde til å gi ei jente jeg aldri hadde møtt masse oppmerksomhet og komplimenter. rett etter sommerferien møttes vi og vi følte oss nesten som sammen, vi kastet oss over hverandre første dagen og "made out", og tredje dagen hadde vi sex. Deretter tok hun meg helt uten forvarsel hjem til foreldrene sine. En uke senere spurte hun om vi var sammen og det var jeg sikker på siden jeg var så forelska man kan være, siden jeg hadde snakket så mye med henne. Når man skjuler seg bak et tastatur, kan man konversere uten hemninger. jeg gjorde jo dette fordi jeg er sjenert og feig, og ikke tør å innlede samtaler med folk jeg ikke kjenner. Jeg burde jo såklart ha dratt rett på en fest jeg visste at hun var på og sjarmert henne i senk. De fleste jeg kjenner har gjort mesteparten av sjekkingen sin på msn med evt et webcam, og gir jentene så mye oppmerksomhet at de ikke rekker å tenke på andre enn dem og da er alt i boks. Stort sett går dette til helvete etter en stund, da det er litt avstander, men da er det hele regla på nytt... Ca alle fjortisser jeg vet om gjør det på denne måten. Dette er en måte å bli kjent med folk på, men det er jo såklart mye bedre for psyken og den sosiale utviklingen din å møte folk og konversere irl. der jeg kommer fra blir det mye internettkonversering, siden alle bor så langt fra hverandre, men du som bor på et sted der du kan gå på "byen", så er det best om du gjør nettopp dette og møter folk og får dem til å like deg irl. Du kan jo snakke med jentene du liker på facebook om kvelden, sende linker til morsomme videoer og søte valper. Da blir det automatisk slik at de sier hei til deg på skolen neste dag. Kåtprat må du være forsiktig med, men det er noen jenter som liker det. dette er noe du finner ut, du vil vil ikke lire ut av deg ting som at du skulle likt å se puppene deres og slikt før du vet om de er mottakelige for det. Der kan du drite deg ut fullstendig og risikere et rykte du ikke vil ha. Jeg selv var ganske heldig med dette på din alder, men kjenner mange som er stempla som gris. Det samme kan du gjøre med guttene, bare at du bytter ut valpene med fotball, datamaskiner,spill og lolpics av nakne damer og slike ting som cakefarts osv. Du må også kommentere på statusene deres på facebook hvis du har noe bra å komme med, hvis du bare skriver ting for å skrive noe, så bli det sett på som spam og blir bare irriterende, spesielt om du ikke kjenner dem så godt. Sier dette av egen erfaring:P Får enda høre det, selv om det er over to år siden jeg var veldig aktiv på facebook. Du skal selvsagt ikke bruke den tiden du kunne brukt med kamerater og jenter, men når du først er hjemme, så kan du bruke tid på å sosialisere på andre måter. Spill onlinespill med guttevennene dine. Har du fått noen å henge med etter skoletid? Er det noen som har vært med deg hjem før, eller har du vært på besøk hos noen? Hvis ikke så spør du noen om de vil være med på spaceworld og se på spill eller gå og sparke ball osv. Lykke til, og prøv å ikke krev så mye av andre, da det er bare du som kan gjøre dette selv. Du må gjerne oppdatere oss om framskritt og erfaringer du får. Snakk så mye som mulig med folk, men ikke vær innpåsliten. Ikke unngå folk på gata som du kjenner, det blir bare værre og det blir pinlig hvis de ser at du tar en omvei. Det er bedre å gå forbi og si hei og late som om du har dårlig tid. Vil ikke høre et eneste ord til om at det er folk du ikke vil snakke med på grunn av status. Skal du fortsatt bo hjemme på VGS? skal du flytte ut så må du ihvertfall ikke finne på å bo på hybel alene. Har du problemer fra før, så stenger du deg bare inne alene etter skoletid. Flytt inn i et kollektiv. Tenk over hvordan du oppfører deg i forskjellige situasjoner, skriv det ned og se over hvert punkt om du oppfører deg sosialt riktig. Bruk google og les litt psykologi. Spør også spykologen din til råds. Her er noen eksempler: 1. En jente snakker stygt til meg 2. En jente snakker hyggelig til meg 3. En gutt snakker stygt til meg 4. En gutt snakker hyggelig til meg 5. En gutt spør om jeg vil være med på noe 6. En jente spør om jeg vil være med på noe 7. En person som du ikke liker snakker positivt til deg 8. En person du ikke liker snakker stygt til deg osv. bare noen eksempler sett opp en liste over tips du har fått i denne tråden, som du kunne tenke deg å prøve. Sett opp dette i en kladdebok/excel etc. med det resultatet du tror du vil få, virkelig resultat, konsekvenser/utfall, og hva du kunne gjort annerledes. (fortid som dyslektiker/don't judge) Endret 11. februar 2011 av Kjartan E!de 10 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Gjør hva begge to har sagt. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Ingen vil bli med på Kino i helgen... Kan man leie eller kjøpe filmene? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Du kan dra alene eller sammen med en forelder. Hvis du skal leie eller kjøpe filmene, må du nok vente noen uker. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Men da kan jeg starte nå og lese fra side èn til 25. Bare at det gjelder ikke denne situasjonen før side 22... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Gå på kino allikevel. Det er sosial trening å bare komme seg ut av døra og inn på et sted med masse mennesker. Kjøp popcorn og smil til damene i billettluken. Vær tidlig inne i salen, så må du reise deg for folk som skal forbi. Og når filmen slutter, ikke vær førstemann ut, sitt og se litt av rulletekstene, og om sidemannen/-damen ser blid og omgjengelig ut, er det lov å si noe om hva du synes om filmen, fortrinnsvis hvis du likte den. Du kan ikke sjekke opp noen på kino (om du ikke er veldig heldig), men det er god trening i å omgås folk allikevel. Disse filmene er nok for nye til å komme på DVD snart, og andre kilder snakker vi ikke om her på forumet. Geir 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 Bare at det gjelder ikke denne situasjonen før side 22... Blås i "denne situasjonen". Den er ikke viktig mer en til neste uke. Da er det en ny situasjon i alle fall. Men alt du finner fra side en er nyttig for det som egentlig teller, nemlig resten av livet ditt. Dette er ikke en extreme makeover, dette er en prosess som starter når du aksepterer utfordringen og som aldri tar slutt. Husk at i livet så er det ikke målstreken som er det viktige, det er veien dit. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg