Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?


Anbefalte innlegg

En god klesstil hjelper, men kan vi få et bilde av deg så vi kan hjelpe mer?

 

Eller, det blir mer riktig og si en ren klesstil, ikke gå med møkkete klær og rett deg opp i ryggen.

Joa, men stilen må liksom befinne seg i en gråsone har jeg fått inntrykket av. Kler du deg for pent er det minst like galt som å kle seg for dårlig. Kler du deg for pent blir du fort assosiert med "pappagutter" eller homser, men dersom du kler det for dårlig trekkes det likhetstegn med outsidere og andre sosiale tapere.

 

Ingen tar kontakt. DU må ta kontakt. Ellers ender du som meg, alene og stusselig. Gjør det mens du enda går på skolen for det er mye vanskeligere etterpå :(

Forøvrig må jeg si meg veldig enig dette innlegget.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om meg:

 

+ = Ingenting

- = Stygg og Asosial

 

Jeg har lest her at folk skal føle de er heldige som får min oppmerksomhet, ja. Så jeg har ventet nå siden starten av 9.-ende (jeg går i 10.-ende nå) på at folk skal komme og ta kontakt. Men ingen kommer til meg.

 

Har faktisk vondt for å tro på deg når du sier dette. Har fortsatt tilgode å møte noen som ikke har noen gode sider ved seg selv. Er som regel ikke så mye som skal til for å få kontakt med noen.

Lenke til kommentar

Men når jeg går med rett rygg og har til tider selvtillit. Men ingen kommer bort til meg fordeom.

 

Jeg vil ikke gå bort elle fortsette samtalen lengre i frykt for at de ser hvor stygg jeg er.

 

Jeg trenger noen eksempler.

 

Uansett så er alle i klassen etablert i grupper, der ingen er av interresse.

 

Derfor er det Paralell som gjelder nå.

Lenke til kommentar

Men når jeg går med rett rygg og har til tider selvtillit. Men ingen kommer bort til meg fordeom.

 

Jeg vil ikke gå bort elle fortsette samtalen lengre i frykt for at de ser hvor stygg jeg er.

 

Jeg trenger noen eksempler.

 

Uansett så er alle i klassen etablert i grupper, der ingen er av interresse.

 

Derfor er det Paralell som gjelder nå.

Det har ingenting med å at du er stygg. Hvis du er det, så er det enkelt å fikse. Hvis du ikke er feit, få på deg noen gode klær, bruk deodorant, gre håret og utsende vil helt klart ikke være en faktor. Hvis du er feit (BMI over 30) så slank deg, men man ser grei ut om man tar på seg gode klær og passer på sin hygiene selv om man er feit. Men faktumet er at selv ganske stygge personer får venner. Det har ingenting med at du er stygg, det er bare en unnskyldnig du lager fordi du ikke ønsker å legge skylder på deg selv.

 

Du ber om hjelp, da bør du også lytte til folk som har langt mer erfaring enn du har. Gjør som vi sier, bli kjent med nye folk. De i klassen din er ikke nye folk.

 

BTW: Å gå med rett rygg fører ikke til at du får selvtilitt. Det viktigste er at du slutter å bry deg om hva andre synes om deg. Ikke fordi det vil gjøre deg øyeblikkelig populær, men fordi det er ingen grunn til å sitte å bry deg om hva andre folk mener om deg. Livet ditt handler om deg, og ingen andre.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men jeg er jo stygg. Det er derfor jeg ikke tør å ta kontakt. Jeg blir latterliggjort!

 

Du blir latterliggjort fordi du selv synes du er stygg. Folk ser på deg at du tenker sånn om deg selv, og det er det som er problemet. Det biologiske utseendet ditt er ikke noe problem, problemet er at du utstråler usikkerhet.

 

Det første du må gjøre er å kvitte deg med alle tanker som sier "men jeg er jo stygg".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg føler det aldri er tilgjengeligheter for å snakke med folk.

Det er fordi du ikke gjør noe. Det er plenty med forskjellige aktiviteter som du kan bli med på. F.eks. DNT-ung har masse forskjellige turer hvis du liker slikt, men det finnes mye annet. Bare gjør ting som gir deg muligheten til å treffe nye folk. Gjerne noe der folk ikke kjenner hverandre fra før.

Lenke til kommentar

Det biologiske utseendet ditt er ikke noe problem, problemet er at du utstråler usikkerhet.

 

Det første du må gjøre er å kvitte deg med alle tanker som sier "men jeg er jo stygg".

 

Merkelig at ingen sier sånn til jenta som ville operere nesa si fordi den ga henne dårilg selvtillit i en annen nylig laget tråd. o_O

Av og til kommer selvtilliten med det bra utseendet, ikke omvendt.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Jeg har også ett dårlig rykte på skolen. Som alle vet om og nevner når jeg prøver å få kontakt.

 

 

Du er nok den som bryr deg mer enn det ryktet enn alle andre.

 

Alle andre har nok med seg selv, problemer som egne rykter, vennegjengdrama, lekser, kjærlighetssorg, os.v.

 

Om de tenker over det, så er det kanskje at du er litt nervøs når du snakker? Dette vil gjøre den du snakker med nervøs også, den tenker at den kanskje må si mye for å holde samtalen igang, og blir derfor ukomfortabel.

 

 

Du kan bli kvitt ryktet om du gjør en innsats.

 

Det enkle er ofte det beste: studer hvordan noen av de du vil være som oppfører seg og ser ut, og prøv å kopiere dette. Dette vil hjelpe deg på veien mot å kunne tilpasse deg sosialt i mange situasjoner.

Lenke til kommentar

Jeg har også ett dårlig rykte på skolen. Som alle vet om og nevner når jeg prøver å få kontakt.

Rykter er som regel bare overdrivelser basert på usannheter.

 

Ikke bry deg om hva andre tenker og tror om deg. Slikt må du ikke tenke på!

Så enkelt er det nok ikke. Har selv et forbanna rykte hengenes over meg som jeg rett og slett ikke kan bli kvitt før jeg kommer meg videre til Videregående skole. Da får jeg en ny start :)

 

Det er vanskelig skjønner du hvis man har blitt totalt stigmatisert.

Lenke til kommentar

Men det er sannheter i ryktene også... Bare at det er ommøblert litt.

 

Og det er en jente jeg vil bli kjent med mere. Men hun er alltid med disse som har opplevd og forandret delvis på ryktet. Hun virker overrasket når de sa det, som om hun aldri hadde trodd slikt om meg. Men nå er det vel ingen vei tilbake? Jeg har sikkert glemt mye info, men utifra dette her, da?

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at om du hadde snakket litt med henne og fått forklart din egen side av saken, hadde hun nok trodd deg. Om hun likevel ikke hadde gjort det er hun vel strengt tatt ikke noe å samle på. Tror dog sjansen for at hun hadde trodd deg er adskillig høyere enn det omvendte.

 

Men syntes ikke du skal henge deg opp i rykter. Som sagt, de er bare rykter, og ikke rene fakta. Er nok dette som setter mye av stopperen for deg. Frykten av ytterligere spredning av rykter, mens du selv står på sidelinjen og ser på at de andre sparker ballen.

 

Og om det likevel er sannhet i ryktene, tror jeg sjansen bare blir større for at folk vil tro deg om du skulle fortalt dem det, da folk gjerne viser mer interesse for å høre mer om en historie de allerede kjenner til, enn å få slengt i trynet at alt er ren og skjær løgn osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...