Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, og hvorfor? Nei, det skal jeg si dere! Her spør jeg om hjelp! Men dere ser det bare på som en generell situasjon! Dere skulle vist livshistorien min, men den er for privat, selvom den vil hjelpe 30% mer. Jeg lurer på ett spm. Og hvis dere klager over IKKE-fremgang, så kan dere spørre dere selv om, ikke hvem som er skyldig, men hvem som også da er medvirkende i å ødelegge ett annet mennesket sin mulighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å, beklager så mye, vi visste ikke at situasjonen din var spesiell, og ikke et vanlig "hvordan-får-jeg-denne-jenta"-spørsmål. Vi var ikke klar over at livshistorien din gjør deg ute av stand til å ta egne valg og utføre dine egne handlinger. Nei, nå må vi slutte med hva enn vi driver med, kaste oss over pc-en og hjelpe deg så fort som bare mulig! Dette går jo ikke ann.

Endret av Zarac
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Emnetittel sier det meste.

Det jeg kan si til deg er at du ikke skal stresse med det. Ikke tving fram noe, ikke mas på folk. La det komme naturlig. Jeg flyttet mye rundt i ungdomsårene så INGEN jeg ble kejnt med før jeg fylte 20 er jeg i dag "venn" med, faktisk møtte jeg min "buddie" gjennom ei jeg såvidt kjente. Jeg får litt følelsen av at du er litt for "emo", for å bruke et litt ladet ord, i det du skriver på posten din. Ikke syns synd på deg selv fordi du har fysiske attributter som ikke er hva samfunnet definerer som "hot".

Ikke vær redd for å dumme deg ut, ta å inviter folk i klassen/på skolen hjem på "filmkveld" eller heng litt på din nærmeste Outland, eller videospill -butikk, og bare prat med folk, si "hei", be en tilfeldig jevngammel jente på en kaffe, eller no'. Men ikke stress, venner, kjærester, og slikt kommer av seg selv etterhvert, bare ikke vær redd for å dumme deg ut, og dummer du deg ut er selvironi ditt sterkeste våpen, le av deg selv, le av kroppen din, mobb deg selv, og godta at du er som du er, vil du forandre deg kan trening gjøre at du føler deg bedre om deg selv, og jentene digger six-pack.

håper det hjelper, ser at mange her ikke tar spørsmålet ditt høytidelig, men de burde, jeg jobbet et års tid med et prosjekt som var for u-skole elever uten et sosialt liv, viste seg å være ganske mange jenter og gutter der ute som ikke har det lett, og folk som gir faen, kan egentlig bare brenne;)

-frank

PS:

2 ting jeg vil legge til, det ene er at du må ha god personlig hygene, uansett hvor i livet, så er en morgendusj og litt diskret deodorant et MUST for oss menn/gutter, det gjelder og at man må ha rene klær. Det andre er ha en god kroppsholdning, hold haka litt opp, og ryggen rak, ingen vil snakke med noen som stirrer på skoene sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en helt egen livshistorie og bakgrunn enn dere kan tenke dere til. Å bare avsløre det, å få negative kommentarer tilbake, er sårende nok.

Vi vet at du tidligere har gått på en skole for spesielle og at du har blitt mobbet. Du begynte på en ny skole, som du besøkte for første gang for et års tid siden, men sliter med å få venner. Det er virkeligheten for mange på din alder, flere enn du tror. Du er ikke unik.

Der ligger mye av grunnen til at du ikke får rørt deg av flekken. Du tror du er så spesiell og at det kreves ekstraordinære tiltak for at du skal bli normal. Men mennesker vokser opp, modnes og løser problemer på egen hånd til slutt, uten at noen gjør det lettere for dem.

Du er 15 år gammel og går fortsatt på ungdomsskolen, som sannsynligvis vil være den verste perioden i livet ditt. Jeg er glad jeg er ferdig med 13-15-årsalderen. Du vil nok få en mer realistisk virkelighetsoppfatning med tiden, men den prosessen kan ingen her fremskynde.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...