Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Forfølgelse av klokketyv?

TheLittlePoet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har blitt frastjålet klokken min.. Er det noen sjanse for at tyven senere blit tatt? (Saken er anmeldt, men henlagt). Jeg vet at alle klokker har et serienummer/id-nummer.. Innebærer det, at hvis f.eks. batteriet på klokken må skiftes, og tyven går innom en (tilfeldig) urmaker, -så vil urmakeren kunne se at klokken er stjålet?:D

Hilsen

Optimisten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du serienummer til akkurat din klokke da?. Uansett, jeg fant et nettsted som holder styr på serienummer fra sveitsiske klokker. http://www.watchsearcher.com/en/

Det finnes sikkert noe for andre merker også, hvis du leter litt. Hvor vidt urmakere i Norge, og resten av verden faktisk bruker slike tjenester hver gang de får inn en klokke vet jeg dessverre ingen ting om.

Uansett vil sjansene dine øke hvis du registrerer serienummer i slike databaser, sett at det sikkert er noen urmakere som sjekker.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Vet du serienummer til akkurat din klokke da?. Uansett, jeg fant et nettsted som holder styr på serienummer fra sveitsiske klokker. http://www.watchsearcher.com/en/

Det finnes sikkert noe for andre merker også, hvis du leter litt. Hvor vidt urmakere i Norge, og resten av verden faktisk bruker slike tjenester hver gang de får inn en klokke vet jeg dessverre ingen ting om.

Uansett vil sjansene dine øke hvis du registrerer serienummer i slike databaser, sett at det sikkert er noen urmakere som sjekker.

Hmm, serienummeret står kanskje i noen papirer jeg har liggende..

Åja, ja, jeg hadde kanskje håper på at urmakeren førte en slags logg for hver klokke han håndterte (og dermed noterte ned serienummeret). Hadde vært kjekt å vite, føler det står om å stryke håper mitt etter å få den tilbake :p

Lenke til kommentar

Hva slags klokke er det snakk om?

Hvis det er en ekslusiv/dyr klokke (Rolex, Omega, Breitling)? Da kan det være verdt å registrere serienummeret hos sider som nevnt lengre opp og på entusiastforum (therolexforums.com, watchuseek.com, tidssonen.no osv). Hvis det er en 1000-2000 kroners Certina/Seiko/Inex/el.l. med batteri, er det nok bare å glemme det.

Du kan jo for moro skyld følge med på ur-kategorien til Finn og evt qxl, for å se om tyven prøver å selge den der.

Lenke til kommentar

Hva slags klokke er det snakk om?

Hvis det er en ekslusiv/dyr klokke (Rolex, Omega, Breitling)? Da kan det være verdt å registrere serienummeret hos sider som nevnt lengre opp og på entusiastforum (therolexforums.com, watchuseek.com, tidssonen.no osv). Hvis det er en 1000-2000 kroners Certina/Seiko/Inex/el.l. med batteri, er det nok bare å glemme det.

Du kan jo for moro skyld følge med på ur-kategorien til Finn og evt qxl, for å se om tyven prøver å selge den der.

Heiheihei, Certina har et par fine de også altså!^^ Kosta 6000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...