gudal Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Mulig det har vært en tråd om dette før, men fant ingen. Skal gjøre en full oppdatering av systemet mitt, alt skal bort, alt nytt inn (med unntak av skjerm og fildisk. Problemet er skal jeg kjøre 1366 eller 1156? Følgende har jeg funnet ut så langt: 1. 1136 sies å være mer framtidsrettet grunnet kommende 6-kjerners prosessor. 2. 1136 omtales som high-end. Hva innebærer dette? 3. Noen mener 1366 kun er nødvendig hvis man skal utnytte triple channel memory og multiple GPUs. Vil jeg trenge det? Målbart mål vil være å kjøre Crysis 2 glatt på maks i Full HD (1080), ettersom jeg nå har kjøpt ny skjerm. Hvilke argumenter finnes for de to platformene? Hvilke kort anbefales for hver? (har ikke så innmari lyst å krysse 10 000 for hele systemet (mobo, cpu, gpu, memory, psu) hvis jeg ikke må). I tillegg, vet det er feil kategori å spørre om dette i, men hvor stor bør en ssd være? Er det kun windows og pagefile som legges der, eller er det en ide å legge spill der også? Håper noen får svart. Takk! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 En god stund til spillet kommer men dette blir et særdeles grafikkrevende spill så du må nok regne med å bruke >=10k på skjermkort i SLI/CF for å få det glatt (60 FPS) i den oppløsningen. Det går jo å spille på rimeliggere om du akseptere moderate grafikkinstillinger og lavere framerate. Det vil komme nye og bedre skjermkort (forhåpentligvis på 28nm prosess) før spillet er sluppet, så det lønner seg ikke å kjøpe noe skjermkort nå om det er Crysis 2 ytelse som er målet. Lenke til kommentar
gudal Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 En god stund til spillet kommer men dette blir et særdeles grafikkrevende spill så du må nok regne med å bruke >=10k på skjermkort i SLI/CF for å få det glatt (60 FPS) i den oppløsningen. Det går jo å spille på rimeliggere om du akseptere moderate grafikkinstillinger og lavere framerate. Det vil komme nye og bedre skjermkort (forhåpentligvis på 28nm prosess) før spillet er sluppet, så det lønner seg ikke å kjøpe noe skjermkort nå om det er Crysis 2 ytelse som er målet. Hmm. Så da mener du jeg bør satse på 1366 og tenke SLI/crossfire i framtiden? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Hvis du har som hovedmål å kjøre det spillet på en god måte, mener jeg det. Du kommer langt med dette (klikkbare lenker): Prosessor: Intel Core i7 950 Hovedkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R Minne: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 eller OCZ DDR3 PC3-12800 Gold Low-Voltage Triple Channel 6 GB eller Corsair XMS3 TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB) Prosessorkjøler: Noctua NH-U12P SE2 CPU: Corsair HX 850W eller SEASONIC X-750 750W MODULAR Skjermkort kan det være lurt å avvente til nyåret og Crysis 2 kommer vel ikke før i mars, men det er alltids MSI Hawk GTX 460 om du ikke har no fra før. Endret 13. september 2010 av BadCat Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvis det hovedsakelig er Crysis 2 du skal spille, når det kommer, lønner det seg å vente til da og se noen reviews på hvilke system(er) som fungerer best mot Crysis 2. Ellers må man satse på hva som fungerer best, og hvis satsningen er feil så er det utrolig kjedelig. Men hvis du er ute etter PC nå, og vil spille crysis 2 når det kommer, kan du alltids gå for en 1366 løsning med en god prosessor, og god ram, og et godt skjermkort, og om det ikke holder, kan du alltids kjøpe et til skjermkort. Da lønner det seg med en kraftig strømforsyning som kan dra 2 kravstore skjermkort, så du slipper å punge ut for det senere også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå