jakoboz Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Som noen ungdommer vet så nærmer første frostnatten seg. Det betyr at fleisoppen begynner og hoppe opp av jorda. Jeg har lest mye om det på nett men finner ikke noe svar på spørsmålet mitt - Er det farlig? noen sier at noen aldri lander etter å trippa med det, noen sier at det går helt fint, noen sier at man kan få problemer senere i livet. Er vel som vannpipe og hasj. Noen mener det ikke er skadelig, noen mener at det er veldig, veldig ille Har veldig lyst til å prøve det og mange kamerater er med meg, men ingen har gjort det før. MÅ man tørke det? Får man tak i det i skog, jorder, golfbaner (lignende) eller i hager? sleng gjerne med noen av dine erfaringer! Takk for svar arrester med hvis jeg la posta på feil kategori Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Kjenner til en som ble super paranoid når han tok flein, og dette lå igjen lenge. Han trodde alle var ute etter han og at han var matrix-verdenen, folk måtte dra han hjem og tvinge han i seng. Neste dag når han skulle på butikken gikk han med en kniv i innelomma. Han ble lett forstyrret etter den trippen. En annen jeg kjenner sier han ikke har følt seg helt normal siden han tok alt for mange sopper. Det er flere år siden. Hvis du vil risikere å fucke med hodet ditt, værsjegod, er du så dum at du tar sjansen er ikke hjernen din mye å ta vare på uansett Endret 12. september 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
jakoboz Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 takk for svar. Men du har vel noen kamerater som har trippa fint gjennom det? blir vel som alkohol.. skadelig i store mengder? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Joda, men de sluttet etter en ikke så lang tid, i sammenheng med disse to hendelsene. Blir ikke som alkohol, alkohol roter ikke oppe i hodet ditt etter et par fylla, du blir litt nok dehydrert og kanskje kaster opp. Med flein kan du bli ganske fucka et første gang, du kjenner jo ikke dine grenser eller hvis du har noe som kan løses ut (paranoia, schizofreni). Gjør som du vil, men les det jeg skriver og tenk godt igjennom hvor stor respekt du har for deg selv. Endret 12. september 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
jakoboz Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 hjertlig! men er det ulovlig å spise/drikke/røyke flein? er det også ulovlig å plukke/selge? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Fleinsopper fleinsopp er som mange andre rusmidler en sak med to sider. enkelte får en kul "trip" og synes det er dødskult og andre freaker helt ut og får en ikke fult så hyggelig tur. Virker ikke som om det er noen ting på forhånd som tilsier om du skal få en dårlig eller en god tur så det er mye et sjansespill. ville anbefalt deg å ikke gjøre det da dette kan føre til at du kan bli hengende igjen i rusen for resten av livet (ekstreme tilfeller) og det er jo ikke så noe særlig. Hvis du absolutt MÅ prøve sopp ville jeg anbefalt å dra til f.eks. amster og spørre de som har peiling der slik at du får en mild variant du kan prøve. Lenke til kommentar
Coraxx Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 tror det blir som russisk rulett, det KAN gå bra, men er det verdt risken? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 For å svare på noen spørsmål: - Det anbefales å tørke soppen, ettersom virkestoffene blir mye mer potente. - Ikke let i skog, men på beiter og eng. - Det er ulovlig å innta fleinsopp. Kan forresten nevne at det med frostnatten er en myte. Fleinen har poppet opp for lenge sida. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg anbefaler ingen å putte noe rart i munnen eller lungene, ikke en gang tobakk.. Sjekk freakforum, der finner du sikkert flere "triprapporter" og annen iformasjon .. Lenke til kommentar
jakoboz Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Kan forresten nevne at det med frostnatten er en myte. Fleinen har poppet opp for lenge sida. sant, men er det ikke noe sånt at de stoffene som gir deg trippen ikke er i soppen før frostnatten? Lest stortsett alt om flei på freak.no og andre forum. Er ikke ett must å prøve hvis det er skadelig og selvom det er en liten sjangse for å ødelegge livet mitt for det. Altfor mange gode venner og nær familie som jeg ikke vil skal utsettes for det. Har ikke sett så mye rusmidler her på dette forumet, men salvia. Er det ala flein? kan man få samme skadene? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Dersom du er nokså frisk i toppen fra før, og er forsiktig med dosering, er risikoen for å bli skadet for livet så å si ikke-eksisterende. Konsekvensene av langvarig bruk av salvia er fortsatt ukjent. Når det kommer til rusen er den nokså forskjellig fra flein. Flein varer i timesvis, og er en mye "mildere" rus med mindre visuelt som foregår. En salvia trip kan vare 15 min, og kan oppleves som en intens, absurd drøm, helt borte fra den virkelige verdenen. Lenke til kommentar
jakoboz Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 null feil i hjernen som jeg vet om, og har ikke planer om å legge meg i koma uansett tenkte på om det var like "stor" sjangse for å bli skada på livstid på salvia som på flein? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Tørk soppen og lag te på den. Deretter drikker dere bittelitt og venter 15 minutter til en halvtime. Ikke hiv i dere alt på én gang, det er ikke bra. Tar man det sakte men sikkert og har god tid og ikke er stresset så burde det gå helt fint. Snakker ikke av egen erfaring da jeg aldri har rørt det, men kjenner folk som har det. Ellers er det logisk fornuft som bør regjere. Lenke til kommentar
godkjenn Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) For å svare på noen spørsmål: - Det anbefales å tørke soppen, ettersom virkestoffene blir mye mer potente. - Ikke let i skog, men på beiter og eng. - Det er ulovlig å innta fleinsopp. Kan forresten nevne at det med frostnatten er en myte. Fleinen har poppet opp for lenge sida. Det er lov å innta flein sålenge du ikke viste det var flein, he he. Men ja, ulovlig. Spørsmålet angåande første frostnatten er vell om soppen er mer potent etter første frostnatt. Etter min mening (uten noen som helst forskning eller dokumentasjon) så vil jeg si den blir mer potent etter første frostnatt av erfaring, og har lest det en gang i tiden av en ganske sikker kilde. Men det er min mening Viss en skal trippe på flein, så vil jeg annbefale og spør om noen i familien din som har hatt schizofreni eller lignende sykdom, og om det er tilfelle i din familie så bør du holde deg unna Om du får bra eller dårlig tripp kommer helt ann på hvor god psyke du har! Endret 16. september 2010 av godkjenn Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Er ikke dette emnet litt utenfor forumets restriksjoner..? Uansett, flein ekke bra. Ikke ta sjansen. Lenke til kommentar
Gjest duck Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 For å svare på noen spørsmål: - Det anbefales å tørke soppen, ettersom virkestoffene blir mye mer potente. - Ikke let i skog, men på beiter og eng. - Det er ulovlig å innta fleinsopp. Kan forresten nevne at det med frostnatten er en myte. Fleinen har poppet opp for lenge sida. Word. var og plukket 350 stk her forleden! Uansett, plukk soppen, tørk den i 3-4 dager (minst).. hvis du vil spare på den så bland den i honning, da kan du spare på den i flere år (pass på at den er ganske tørr og opp klippet før du gjør det) Har turet på sopp 2-3 ganger, og ja det kan gå til helvete hvis du ikke vet hva du driver med og bare spiser uten kontroll. det er de folka som legger statestikken for å drite seg ut på sopp er folk som ikke har peiling på det, så DRIT BRA at du spør før du og kompisene dine prøver det... Flein er intenst og den mest hardcore soppen så ikke føl noen tvil når du spiser det. vær sikker på at du vil det og hvis ikke, så hold deg til spliffen. det er som sagt drit viktig og ikke ture for mye for da FUCKER du hodet ditt i lengden, men tro meg, du orker ikke å ture på flein hver dag. har tatt 1 års pause (minst) mellom hver gang jeg turer på sopp. ikke push det og gjør det heller til en spesiell greie som bare skjer i spesielle tilfeller =) som sagt jeg ville anbefalt kanskje 20-30 (tørket ca 0,4 gram) sopp første gang du prøver. er du vant til å ture litt (enten MDMA, LSD, Trøfler, sopp, weed e.l) så er ikke flein noe problem. er det første gang du skal ture så vær sammen med venner og personer du kan stole på og føler deg trygg rundt og spis i vei. hold deg til 20-30 stk første gang ville jeg sagt... og ja, flein vokser som rakkern om dagen. TETT med det ved norefjell på gressletter der. noe i maridalen, men mange som plukker der, og noe i sørkedalen. kirkegårder også pro... Håper du gjør det som føles riktig, bruk turen til en positiv spirituell opplevelse hvis du skal ture, ikke undervurder fleinens evne til å få deg til å gå DYPT inn i deg selv... kan finne mange svar på flein ang livet, gud, hvem du er osv... som sagt, ikke tvil på det, gjør det når det føles riktig, ikke spis for mye første gang hvis du er uvant med å ture, les om hvordan turen påvirker hodet ditt, få en forståelse av hva som skjer og ikke bli en idiot i statestikken som var på blåbærtur med søster og spiste 200 flein for å tøffe seg... du er sikkert ikke en av de... kos deg på tur kompis, men ikke vær redd, det går helt fint så lenge du ikke er som mange av de andre kjøttpøkkene her på forumet som har hørt om en idiot i statestikken og blir skremt nok av det... husk 99 % av menneskene som turer på flein er smarte nok til å vite hva de gjør... 1 % er nærkiser som bare doper seg for å dope seg... få noe ut av det og gled deg 1 Love The Duck 1 Lenke til kommentar
Gjest duck Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Som noen ungdommer vet så nærmer første frostnatten seg. Det betyr at fleisoppen begynner og hoppe opp av jorda. Jeg har lest mye om det på nett men finner ikke noe svar på spørsmålet mitt - Er det farlig? noen sier at noen aldri lander etter å trippa med det, noen sier at det går helt fint, noen sier at man kan få problemer senere i livet. Er vel som vannpipe og hasj. Noen mener det ikke er skadelig, noen mener at det er veldig, veldig ille Har veldig lyst til å prøve det og mange kamerater er med meg, men ingen har gjort det før. MÅ man tørke det? Får man tak i det i skog, jorder, golfbaner (lignende) eller i hager? sleng gjerne med noen av dine erfaringer! Takk for svar arrester med hvis jeg la posta på feil kategori plukk soppen, tørk den i 3-4 dager (minst).. hvis du vil spare på den så bland den i honning, da kan du spare på den i flere år (pass på at den er ganske tørr og opp klippet før du gjør det) Har turet på sopp 2-3 ganger, og ja det kan gå til helvete hvis du ikke vet hva du driver med og bare spiser uten kontroll. det er de folka som legger statestikken for å drite seg ut på sopp er folk som ikke har peiling på det, så DRIT BRA at du spør før du og kompisene dine prøver det... Flein er intenst og den mest hardcore soppen så ikke føl noen tvil når du spiser det. vær sikker på at du vil det og hvis ikke, så hold deg til spliffen. det er som sagt drit viktig og ikke ture for mye for da FUCKER du hodet ditt i lengden, men tro meg, du orker ikke å ture på flein hver dag. har tatt 1 års pause (minst) mellom hver gang jeg turer på sopp. ikke push det og gjør det heller til en spesiell greie som bare skjer i spesielle tilfeller =) som sagt jeg ville anbefalt kanskje 20-30 (tørket ca 0,4 gram) sopp første gang du prøver. er du vant til å ture litt (enten MDMA, LSD, Trøfler, sopp, weed e.l) så er ikke flein noe problem. er det første gang du skal ture så vær sammen med venner og personer du kan stole på og føler deg trygg rundt og spis i vei. hold deg til 20-30 stk første gang ville jeg sagt... og ja, flein vokser som rakkern om dagen. TETT med det ved norefjell på gressletter der. noe i maridalen, men mange som plukker der, og noe i sørkedalen. kirkegårder også pro... Håper du gjør det som føles riktig, bruk turen til en positiv spirituell opplevelse hvis du skal ture, ikke undervurder fleinens evne til å få deg til å gå DYPT inn i deg selv... kan finne mange svar på flein ang livet, gud, hvem du er osv... som sagt, ikke tvil på det, gjør det når det føles riktig, ikke spis for mye første gang hvis du er uvant med å ture, les om hvordan turen påvirker hodet ditt, få en forståelse av hva som skjer og ikke bli en idiot i statestikken som var på blåbærtur med søster og spiste 200 flein for å tøffe seg... du er sikkert ikke en av de... kos deg på tur kompis, men ikke vær redd, det går helt fint så lenge du ikke er som mange av de andre kjøttpøkkene her på forumet som har hørt om en idiot i statestikken og blir skremt nok av det... husk 99 % av menneskene som turer på flein er smarte nok til å vite hva de gjør... 1 % er nærkiser som bare doper seg for å dope seg... få noe ut av det og gled deg 1 Love The Duck 1 Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Man kan også spise/lage te av diverse fluesopper. Men jeg vil anbefale at du har Mariatistel liggende som "motgift" da disse stoffene er veldig harde på levra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå