Gå til innhold

[Løst] IKT-servicefag jeg lurer på kordan det er ?

seie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv for de uten mye bakgrunn med data er IKT-servicefag veldig overkommelig.

ah fine :) var ikke det PPT sa til meg.. Så då har eg gått 2 bomm år på skule :S Men vet du ka kor eg kan gå lærling med det året når eg er ferdig med IKT-servicefag?

Lenke til kommentar

Skolen din eller organisasjonen som driver med lærlinger (husker ikke hva de heter) vil kunne hjelpe deg med det. Alternativet er jo bare å sende en åpen søknad til lokale steder du vet de driver med tjenester som du som lærling trenger erfaring med - skoler, offentlige institusjoner, private bedrifter o.l.

Jeg var heldig og fikk lærlingplass uten å ha søkt på noen ting. De fleste andre jeg kjente brukte lang tid på å finne seg noe.

Lenke til kommentar

Skolen din eller organisasjonen som driver med lærlinger (husker ikke hva de heter) vil kunne hjelpe deg med det. Alternativet er jo bare å sende en åpen søknad til lokale steder du vet de driver med tjenester som du som lærling trenger erfaring med - skoler, offentlige institusjoner, private bedrifter o.l.

Jeg var heldig og fikk lærlingplass uten å ha søkt på noen ting. De fleste andre jeg kjente brukte lang tid på å finne seg noe.

Takk :) jeg merker rundet om her jeg bor er det ikke mange IKT-servicefag lærlinger på skole.. så kanskje eg får plass rundt om her jeg bor.. Jeg er arbeidsledig. Jeg har søkt som billakkererfaget men har ikke fått Lærling plass!.. Og til neste år tenkt jeg IKT-servicefag så kanskje jeg har en mulihet der :)

Lenke til kommentar

Du kan jo begynne å 'fiske' allerede nå, så ligger du litt i forveien. Bor man litt vanskelig til er det viktig å presentere seg som en seriøs/entusiastisk kandidat (noe man bør gjøre uansett sted, men hey), da det sikkert er ganske mange elever som kjemper om veldig få plasser.

Lenke til kommentar

Du kan jo begynne å 'fiske' allerede nå, så ligger du litt i forveien. Bor man litt vanskelig til er det viktig å presentere seg som en seriøs/entusiastisk kandidat (noe man bør gjøre uansett sted, men hey), da det sikkert er ganske mange elever som kjemper om veldig få plasser.

Hehe Jepp, jeg har vert vell på folk/bedrifter/skole no jeg ska snakke mere med skole no snart.. Så ska eg få meg plass i IKT-servicefag..

Men Tusen Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...