elementsav Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Skal kjøpe meg et anlegg som skal brukes til film Sitter ca. 2-3 meter fra tv`en Hvordan er det med bakhøytalere på et lite rom? blir det bra, eller blir det helt feil lyd da, har det mye og si om de står høyt eller lavt? Jeg sitter helt bak i veggen så da må de stå på sidene. Frister veldig og kjøpe Dynavoice F-6 EX 5,0 har også lyst på Dynavoice M-65 EX 5.0 men blir nok litt for dyrt. kunne også tenkt meg en Onkyo TX-SR608 receiver eller TX-SR508? Trenger et nytt nå siden jeg solgte mitt gamle Takk for svar:) Endret 23. september 2010 av aleks5412 Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg skal kjøpe nogenlunde de samme høyttalerne selv til akkurat samme bruk. Smat en sub fra XTZ. Har allerede kjøpt en Onkyo TX-SR608, men den blir stående i esken inntil jeg får kjøpt fronthøyttalerne(de samme som i pakken du trekker frem). De skal handles om akkurat 30 dager, dvs. neste lønning. Lenke til kommentar
NoxRy Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg har også et ganske lite rom. 2,4 x 3,5 m. Har da sofaen helt inn til den korte veggen, med tv'n rett foran meg. Jeg har en Onkyo TX-SR606 som driver 2 Dali Concept 8 + Dali Concept 12 Sub. Også til saken.. Jeg har montert to mindre høyttalere fra et Z-5500 anlegg, på sideveggene, i hodehøyde like ved sofaen. Og for min del så funker det bra. Har da justert ned lyden på de 2 små så jeg får lyden mest mulig jevn ved ønsket sitteplass. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Dynavoice har en høytaller som er vinklet, som du kan montere vegg og tak hvordan det passer deg best. Skal være grei nok lyd i dem for surround. (får i sort og hvit farge) Ellers så er det bare å bruke en helt vanlig "bokhylle" høytaller og rette dem mot ørene. Det går også fint å montere i tak, så lenge høytallere blir vinklet mot ørene. Onkyoen har romkorreksjon, så den fikser opp i plasseringen (som regel) Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvordan er det med bakhøytalere på et lite rom? blir det bra, eller blir det helt feil lyd da, har det mye og si om de står høyt eller lavt? J NEI det blir ikke rart Det vil bli en massiv oppgradering uansett hva du oppgraderer fra og til. Det å kunne få "surround", noe du får hvis du får to høyttalere bak deg vil virkelig gi en oppgradering når du ser på film. Hvor høyt eller lavt de står har ikke så mye å si. De skal helst stå i øre-høyde, men om du setter de høyere enn dette så har det ikke så veldig mye å si. Har du noen form for fronter eller forsterker fra før av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå