Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppkjøring på A1 om et par uker, har noen spm.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har oppkjøring på lett sykkel om et par uker. Gruer meg og er drit nærvøs. Hjelper ikke så mye at jeg bare får en sjanse siden jeg begynte så sent. Har noen spørsmål.

1. Vet noen om kjøregårdsøvelsene ligger på nett? Skulle gjerne sett litt på det siden det er en stund siden jeg var i kjøregården. Ellers noen tips? Gruer meg litt til kjøregården siden jeg er en veldig tynn og lett gutt, og sykkelen er en svær varadero.

2. Skal man bare vise bremseberedskap når man kjører på vei med vikeplikt til høyre? Eller skal man gjøre det når man kjører på forskjørs vei. Og når man ser en forran seg i venstre felt som skal svige over i ditt felt for å komme inn på en sidevei også?

3. Vet at jeg skal ha sikkerhets kontroll (Trekke ett kort) Men har også hørt noe om daglig sjekk i tilleg. Hva innebærer denne?

4. Har hørt at man burde innrømme feil man har gjort, for sensor. Skal man gjøre det rett etter at feilen er gjort? Eller skal man vente til etter kjøreturen?

Kommer sikkert noen flere spm, men dette er det jeg lurer på nå.

Ellers noen tips?

Mvh Anders.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har oppkjøring på lett sykkel om et par uker. Gruer meg og er drit nærvøs. Hjelper ikke så mye at jeg bare får en sjanse siden jeg begynte så sent. Har noen spørsmål.

1. Vet noen om kjøregårdsøvelsene ligger på nett? Skulle gjerne sett litt på det siden det er en stund siden jeg var i kjøregården. Ellers noen tips? Gruer meg litt til kjøregården siden jeg er en veldig tynn og lett gutt, og sykkelen er en svær varadero.

2. Skal man bare vise bremseberedskap når man kjører på vei med vikeplikt til høyre? Eller skal man gjøre det når man kjører på forskjørs vei. Og når man ser en forran seg i venstre felt som skal svige over i ditt felt for å komme inn på en sidevei også?

3. Vet at jeg skal ha sikkerhets kontroll (Trekke ett kort) Men har også hørt noe om daglig sjekk i tilleg. Hva innebærer denne?

4. Har hørt at man burde innrømme feil man har gjort, for sensor. Skal man gjøre det rett etter at feilen er gjort? Eller skal man vente til etter kjøreturen?

Kommer sikkert noen flere spm, men dette er det jeg lurer på nå.

Ellers noen tips?

Mvh Anders.

1) http://www.vegvesen.no/_attachment/128663/binary/262064

2) hakke peiling.

3) Mest sannsynlig så er det sjekk av lys, klemme inn bremsene og se om det er lekkasje eller lignende, og gjerne dra hånden over dekket for å se at det ikke ligger grus eller noe sånt i dekket.

4) Er vell ingen fasit på det, men jeg ville ihvertfall ha sagt det der og da. :)

Håper dette hjalp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...