TheNarsissist Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hei, jeg har oppkjøring på lett sykkel om et par uker. Gruer meg og er drit nærvøs. Hjelper ikke så mye at jeg bare får en sjanse siden jeg begynte så sent. Har noen spørsmål. 1. Vet noen om kjøregårdsøvelsene ligger på nett? Skulle gjerne sett litt på det siden det er en stund siden jeg var i kjøregården. Ellers noen tips? Gruer meg litt til kjøregården siden jeg er en veldig tynn og lett gutt, og sykkelen er en svær varadero. 2. Skal man bare vise bremseberedskap når man kjører på vei med vikeplikt til høyre? Eller skal man gjøre det når man kjører på forskjørs vei. Og når man ser en forran seg i venstre felt som skal svige over i ditt felt for å komme inn på en sidevei også? 3. Vet at jeg skal ha sikkerhets kontroll (Trekke ett kort) Men har også hørt noe om daglig sjekk i tilleg. Hva innebærer denne? 4. Har hørt at man burde innrømme feil man har gjort, for sensor. Skal man gjøre det rett etter at feilen er gjort? Eller skal man vente til etter kjøreturen? Kommer sikkert noen flere spm, men dette er det jeg lurer på nå. Ellers noen tips? Mvh Anders. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 bump Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei, jeg har oppkjøring på lett sykkel om et par uker. Gruer meg og er drit nærvøs. Hjelper ikke så mye at jeg bare får en sjanse siden jeg begynte så sent. Har noen spørsmål. 1. Vet noen om kjøregårdsøvelsene ligger på nett? Skulle gjerne sett litt på det siden det er en stund siden jeg var i kjøregården. Ellers noen tips? Gruer meg litt til kjøregården siden jeg er en veldig tynn og lett gutt, og sykkelen er en svær varadero. 2. Skal man bare vise bremseberedskap når man kjører på vei med vikeplikt til høyre? Eller skal man gjøre det når man kjører på forskjørs vei. Og når man ser en forran seg i venstre felt som skal svige over i ditt felt for å komme inn på en sidevei også? 3. Vet at jeg skal ha sikkerhets kontroll (Trekke ett kort) Men har også hørt noe om daglig sjekk i tilleg. Hva innebærer denne? 4. Har hørt at man burde innrømme feil man har gjort, for sensor. Skal man gjøre det rett etter at feilen er gjort? Eller skal man vente til etter kjøreturen? Kommer sikkert noen flere spm, men dette er det jeg lurer på nå. Ellers noen tips? Mvh Anders. 1) http://www.vegvesen.no/_attachment/128663/binary/262064 2) hakke peiling. 3) Mest sannsynlig så er det sjekk av lys, klemme inn bremsene og se om det er lekkasje eller lignende, og gjerne dra hånden over dekket for å se at det ikke ligger grus eller noe sånt i dekket. 4) Er vell ingen fasit på det, men jeg ville ihvertfall ha sagt det der og da. Håper dette hjalp Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Takk for svar, noen andre som har noen tips? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Anbefaler deg å lese litt her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224298 Tror ikke forskjellen på A1 og kl.a er så forskjellig. Tror disse feilene du eventuelt gjør nevnes etter kjøringen er over. Daglig sjekk innebærer Lys, Speil, Dekk og Bremser. LSDB. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Sjekk gjerne at det ikke er lekkasje i dempergaffelen også under kontroll, så blir sensoren glad og fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå