appelsinbrus Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Fattern har stress med laptopen sin, og jeg får ikke fiksa det. Han kommer inn i Windows og alt funker. Det går en stund, og da må han plutselig trykke ctrl alt delete for å kunne klikke på ikoner. Han gjør ingen ting, ingen oppgavebehandling, ingenting, bare "Avbryt". Da funker alt igjen. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Vista Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Bømpibømp. Trenger stadig hjelp med denne her. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Legg inn Windows 7, eller Windows XP. Windows Vista er en feil i seg selv. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Legg inn Windows 7, eller Windows XP. Windows Vista er en feil i seg selv. Svært så bestemt du var da. Vista fungerer helt utmerket dersom du har hardware til å kjøre det. Har selv kjørt med Vista i noen år uten problemer. Foretrekker selvfølgelig Windows 7 over Vista, men det er ingen "løsning" på problemet. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Eneste jeg kan tenke meg til er malware som kan forårsake dette. Følg veiledningen i sticky her. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Vista fungerer IKKE utmerket. Hadde på skolen før, var flere feil enn jeg kunne telle.. Det er EN løsning, men finnes nok bedre. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Vista var elendig i startfasen, og det er stort sett på grunn av de kastet et uferdig OS i henderne til både produsenter av maskinvare/programvare. Den har kommet seg i ettertid, men er langt fra optimalt. Noe mer med Vista vil nok ikke bli gjort da W7/XP er strålende i forhold. Om brukeren her ønsker å beholde Vista, så er definitivt ikke en reinstall av et annet OS løsningen. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Gidder ikke legge inn nytt OS nei. Men nå har jeg jo kjørt det jeg har av virusprogrammer, antispyware/malware etc, skulle det ikke hjelpe? AVG, Spybot, Ad-Aware, SuperAntiSpyware.. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Da det var lite hjelp her, kan du prøve på: itpro.no Dette er ikke reklamering, bare for å gi en bruker hjelp! Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 hvilken service pack er lagt inn? tipper også at det er enn "10-20" programmer som ligger i oppstarten som spiser opp alt minne til maskinen. Prøv også å rydd litt opp i maskinen med ccleaner Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Legg inn W7 gjennom minnepenn, tar max 20minutter inkludert formatering og installering Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er nesten enig i det fyren over meg sier. jeg klarte igår å formatere OS harddisken min, så å legge inn win xp på en partisjon, og win7 på den andre. Tok ca 2 timer, litt mer med updates. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Legg inn W7 gjennom minnepenn, tar max 20minutter inkludert formatering og installering Det er ingen som helst garanti for at ikke Win7 etter hvert vil oppvise de samme problemene som "fattern" nå ser med Vista, og da vil jo ikke de 1000+ kronene fremstå som en særlig god investering, spør du meg ... Skal man først reinstallere noe kan man like gjerne reinstallere det man allerede har - Vista - og sørge for å få den opp til SP2-nivå med en gang. Da er man på høyde med Win7 når det gjelder stabilitet, om ikke når det gjelder ytelse. (Der fremstår Win7 som enda et hakk hvassere.) Den største årsaken til feil i Windows er Explorer add-ins (context menu extensions osv.), og det er ikke utenkelig at "fatterns" laptop er plaget av noe sånt. Hvis man første reinstallerer OS'et, så bør man være tilbakeholden med å installere all mulig junk som var på maskinen før. (Hvis man kan, da. Noen apps må man jo ha.) Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Legg inn W7 gjennom minnepenn, tar max 20minutter inkludert formatering og installering Det er ingen som helst garanti for at ikke Win7 etter hvert vil oppvise de samme problemene som "fattern" nå ser med Vista, og da vil jo ikke de 1000+ kronene fremstå som en særlig god investering, spør du meg ... Skal man først reinstallere noe kan man like gjerne reinstallere det man allerede har - Vista - og sørge for å få den opp til SP2-nivå med en gang. Da er man på høyde med Win7 når det gjelder stabilitet, om ikke når det gjelder ytelse. (Der fremstår Win7 som enda et hakk hvassere.) Den største årsaken til feil i Windows er Explorer add-ins (context menu extensions osv.), og det er ikke utenkelig at "fatterns" laptop er plaget av noe sånt. Hvis man første reinstallerer OS'et, så bør man være tilbakeholden med å installere all mulig junk som var på maskinen før. (Hvis man kan, da. Noen apps må man jo ha.) Nei det er heller ingen garanti at vi kommer til å våkne opp imorgen heller Men det er sikkert malware, spyware eller noe sånt som gjør at pc'en til "fattern" bugger seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå