Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Ingenting av det jeg skrev skjer jo i det hele tatt i tegneserien, jeg prøver bare å understreke poenget mitt for deg at det er like mange, om ikke flere, "kunstneriske friheter" i sesong 1 som sesong 2 av tv-serien.

Dette fordi du skrev at det ikke var mye i sesong 1 som var annerledes fra tegneserien, når det faktisk er en ganske god del som skiller seg ut.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tok ikke livet av en karakter som skulle vært med lenger i serien og ''erstattet'' denne personen med en annen i sesong 1. Jeg mener ihvertfall at det er en større frihet enn å legge til noen folk og hendelser.

Edit: Jeg liker at de tok med daryl og broren også veldig godt! Daryl er jo en drøm :p

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Bitches gonna bitch, og hyggelig å se Merle igjen, selv om jeg savner litt forklaring/vise visuelt hva som skjedde med han.

Synes det blir bare fyll som ikke akkurat hjelper med handlingen som skjer akkurat nå. Om Merle blir en fast karakter på serien, noe jeg tviler sterkt på, så kanskje. Men det er ganske lite et mysterium nå, om så vil det bare være en liten flashback-scene som kan bli satt inn i en episode framover, hvis Merle eller Daryl er i fokus. Litt som denne scena med Shane på sykehuset dagen utbruddet starta o.s.v.

Skulle riktignok ønske vi fikk noe one-offs på serien, slik som Frank Darabont hadde i en planene. En one-off inkluderte soldater i det Atlanta falt, med episodens hovedkarakter som var soldaten i tanken i episode 1/2 av serien. Her skulle vi få se hvordan Dale reddet Andrea og Amy også.

Liker opplegget med at vi har fått en episode uten Andrea/Michonne og en episode uten Rick-gjengen nå. One-offs kunne vært greit å fått inn, om det relevant til hovedplottet eller røper/viser noe som er noe å få med seg fra dette universet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Åh, virkelig bra episode. Og som dere nevner, friskt pust å få en episode uten Rick & Co.

Kan ikke si jeg kjenner til David Morrissey fra før av, men han gjør en fin jobb her. Skjønte ganske kjapt at han ikke kunne være good-guy-governor, så ble glad når jeg så hva han gjorde mot soldatene.

Litt nysgjerrig på om de hodene i akvariene har noe for seg, eller om han bare er en forstyrret sjel som drar nytelse av det. Håper ikke Merle blir noen fast karakter, selv om det var litt morro å se han igjen. Vil tippe han gjør noe som er over grensen, og noen må ta affære.

Spent på å se hvor lenge de blir å være i fengslet og Woodbury. Ut sesongen, to sesonger, 5 episoder?

Heldigvis mer action her enn på gården til Hershel! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

De soldatene var ikke særlig flinke på det som faktisk er jobben deres ...

De var jo National Guard... er ikke yrkessoldater.

Kan på noen måter sammenlignes med Heimeværnet. Dvs. at de til vanlig er sivile og har noen øvelser i året + at de kan tilkalles ved kriser.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og overleve et bakholdsangrep som dem ikke var klar over når dem var fullt eksponert er nok ikke lett.

Men at de ikke klarte å avfyre et eneste skudd mot Guvernøren.. Nei, det blir for dumt. Alt i alt en god episode, men akkurat den militærscenen var litt merkelig.

Lenke til kommentar

Og overleve et bakholdsangrep som dem ikke var klar over når dem var fullt eksponert er nok ikke lett.

Ville ikke akkurat kalt det et bakholdsangrep. Enhver soldat med litt vett i hodet ville etablert 360 graders sikring i en slik situasjon. Det var en rimelig åpen plass, men litt dekning kunne de nå greid å skaffe seg, f.eks. med kjøretøy. Og å returnere ild umiddelbart er også en ting som hamres inn i deg i militæret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var faktisk ikke så begeistret for episoden egentlig. Misliker Andrea sterkt i tvserien, mest sannsynlig fordi hun pulte Shane og det så ut som hun gjerne kunne pult guvernøren også. Også hører hun ikke på hva Michonne sier. Biaaatch, håper hun dør snart!

Savnet Rick & Co jeg.. :/

Edit: Virket som om Merle ikke følte seg helt komfertabel med situasjonen heller, så jeg har ett lite håp om han kanskje er snill alikevel! Ellers kan det bli en epic bror mot bror kamp på slutten mellom han og Daryl!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Men at de ikke klarte å avfyre et eneste skudd mot Guvernøren.. Nei, det blir for dumt. Alt i alt en god episode, men akkurat den militærscenen var litt merkelig.

Mulig det, men den kunstneriske friheten synes jeg var heelt grei. Klippet når guvernøren går mot kamera, og soldatene faller inn mot midten er nydelig komponert. Synd den ikke var lengre :D

Endret av uTukt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det måtte være for godt til å være sant med Guvernøren og byen. Det så heftig nice ut da, men skjønner ikke hvorfor de måtte drepe militærfolka. Jo flere våpendyktige til å forsvare/scavenge er vel pluss?

Anywas, kult episode og digg avbrekk fra Rick & Co :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...