koots Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Episoden var helt grei synes jeg, men er enig at der blir for dumt når alle skyter helt perfekt og er absolutt ingen rekyl på våpnene. Skulle ønske at det blir mer "blod og gørr" på zombiene som det var i første sesong though, er liksom det som er zombie serie/film for min del. Men klage på vonde skuldre pga rekyl, det skal man. Får håpe de nye folka som dukket opp nå ikke fører til timesvis med drama drama drama og lite zombier slik som S2 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Men klage på vonde skuldre pga rekyl, det skal man. Hun var nok bare kåt samt sulten på litt berøring... 3 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Virker som man er litt delt på dette temaet.. Jeg er jeg stor fan av "dramaet" i Walking Dead, og er glad for at dette er en serie som ikke kun fokuserer på å plaffe ned zombier! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Tegneserien er hovedsakelig drama, så de er tro mot serien på det punktet Hadde bare noen av karakterer vært mer tro mot de i serien eller skrevet litt bedre, så hadde dramaet vært betydelig bedre. Lori f.eks, for ei merr Endret 16. oktober 2012 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Virker som man er litt delt på dette temaet.. Jeg er jeg stor fan av "dramaet" i Walking Dead, og er glad for at dette er en serie som ikke kun fokuserer på å plaffe ned zombier! Jeg liker både drama og action, men jeg liker god drama og god action. Stort sett har de levert på alle punktene, men på gården i S2 var det litt for mye dårlig og unødvendig drama. Nå har de hatt en pangåpning på sesongen, så blir naturlig at det roer seg litt etterhvert. Heldigvis har karakterene utviklet seg litt, slik at vi slipper maset fra S2. Godt å se at guttungen har lært seg å skyte, så slipper vi de dumme avgjørelsene hans. Og som mange andre reagerte jeg på ingen rekyl fra våpnene (det skjer forøvrig i alt for mange filmer og serier, når skal de lære?), men når hun i tillegg klagde på vondt i skuldrene ble det bare komisk. Måtte være for å kjenne på Daryl litt Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hvem hadde IKKE ville kjent litt på Daryl?? Noe mer sexy enn en mann som vet å overleve som han gjør fins ikke! Forøvrig så er jeg KJEMPEFORNØYD med sesongstart. De har gjort litt om på ting, men fremdeles holdt seg tro til tegneserien! Føler at Hershel har ''erstattet'' Dale, og Maggie har definitivt byttet ''rolle'' med Andrea. Knall knall knall! Ser også ut som om de har fått tilbake budsjettet sitt. Jeg håper viiiirkelig at det fortsetter slik, får vi en re-run av sesong 2 så blir jeg jææævla grinete! Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Virker som man er litt delt på dette temaet.. Jeg er jeg stor fan av "dramaet" i Walking Dead, og er glad for at dette er en serie som ikke kun fokuserer på å plaffe ned zombier! Er enig i dette, men det er også derfor jeg synes det er en uting at de "må" ha med skytescener som er såpass urealistiske (ja, jeg vet vi er i en verden med zoombier). Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Klarer meg gjennom disse scene ved å se litt symbolsk på det. At de til sinns opplevde det som at de plaffet ned zombiene og klarerte området vil være det som påvirker karakterutvilklingen og hvordan det egentlig skjedde er irrelevant. Men en god start, selv om det er noen småting som irriterer (annet enn Carl og Lori ). Altfor lenge til neste mandag Lenke til kommentar
Populært innlegg Anonym259235 Skrevet 16. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 16. oktober 2012 10 Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Kan ingenting om film, men må si jeg syns lite om karakterene i serien. Akkurat ferdig med sesong to etter å ha spart opp noen episoder. Problemet mitt er at de lager drama over ting jeg gir så langt i, og det hele virker som en stor klisjee. F. Eks når alle ble splittet opp(slutten av sesong 2), så vet man jo akkurat hva som skal bli dramaet i bilen og hvem som skal lage det. Noen ganger virker det som den verste mølja av såpe, overspilling og klisjéer. Sikkert flinke skuespillere alle sammen, men virker som karakterene har veldig "stereotypisk" personlighet. Når Lori får den ungen kommer dramaet til å ta helt av, noe jeg egentlig ikke ser frem til. Ellers og generelt en veldig underholdende serie som jeg tror har et høyt potensiale til å bli bedre. 1 Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Dumt spørsmål, men er jeg den eneste som syns det manglet en del av historien imellom S2 og S3? Plutselig var Carl blitt en mester til å skyte, samt håret har vokset mye, Hersell så mye eldre og sliten ut, og Lori var jo plutselig høygravid??? Er sikkert en del som kommer frem i tegneserien, men mener at man ikke skal være avhengig av den for å forstå serien. Forøvrig en god start for sesong 3. Gleder meg til neste episode Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 De snakker gjennom hele episoden på "vinteren" uten at vi får noe mye mer informasjon om dette. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Noen ganger virker det som den verste mølja av såpe, overspilling og klisjéer. Sikkert flinke skuespillere alle sammen, men virker som karakterene har veldig "stereotypisk" personlighet. Når Lori får den ungen kommer dramaet til å ta helt av, noe jeg egentlig ikke ser frem til. Sesong ble rammet av harde budsjettkutt og krangling, og alt i 'midten' i sesong 2 er egentlig ikke verdt å se! Begynnelsen og slutten var god, and thats all. Har man ikke ressursene til å lage actiondramaet man ønsker så blir det fort bare.. drama. Jeg hater Lori, forresten, hun var tålbar i tegneserien, men etter alt det påtvungne dramaet i sesong 2 så har jeg fått avsmak for hele dama. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Sikkert en eller flere overgripere blant de fangene i fengslet. Ser for meg at en av de prøver seg på hun Beth, men så kommer Carl og skyter fyren i hodet eller noe. Endret 18. oktober 2012 av tjotr 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Dumt spørsmål, men er jeg den eneste som syns det manglet en del av historien imellom S2 og S3? Plutselig var Carl blitt en mester til å skyte, samt håret har vokset mye, Hersell så mye eldre og sliten ut, og Lori var jo plutselig høygravid??? Er sikkert en del som kommer frem i tegneserien, men mener at man ikke skal være avhengig av den for å forstå serien. Serien er faktisk veldig tro til tegneserien, kan ikke huske så nevnverdig mye som skjer mellom gården og fengselet faktisk. Liker at de har ''speeda'' opp ting litt, så slipper vi å se flere sesonger hvor de bare prøver å overleve på frifot. Nå kan vi forvente oss action ihvertfall! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det jeg lurer på er hvordan de har overlevd over vinteren. Har de bodd i et hus med store mengder mat, så plutselig gått tom siden hundemat er meget fristende? Jeg hadde inntrykket av at walkers sultet ihjel over tid, men de i fengselet har klart seg ganske bra med begrenset matkilde (sivile, ansatte, insatte)? Det ødelegger litt for min del. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Nå spekulerer jeg bare, men kan jo være nettopp pga vinteren de klarte seg. Walkers klarer ikke å bevege seg i kulda, og dermed var faren for Rick & co mindre hele vinteren. Men samtidig så var det verre for dem med tanke på varme, og også mat. Nå som våren har kommet/kommer "våkner" Walkers igjen, og de må bevege seg mye mer. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Kan hende at det hele foregår i ett sted i USA hvor det ikke snør noe særlig eller blir noe særlig kaldt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Eller at fengselet faktisk klarte seg en stund før det blei smitta. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Kan hende at det hele foregår i ett sted i USA hvor det ikke snør noe særlig eller blir noe særlig kaldt? Men de prata vel om at det hadde vært kaldt, og vinteren hadde vært lang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå