Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Var bastante fordi det har blitt sagt i sesong en, samt at man har lest tegneserien.

Jeg er interessert i å vite hvor du mener dette ble sagt. At du har lest noe i tegneserien for så å diskutere det her er jo intet annet enn ren spoiling for oss som ikke har lest den.

Hvor ble det konkludert med at kloring var nok igjen? Beth ble jo klort, men hun er enda ikke zombie.

Sesong 2, episode 10, da de studerte de to døde politimennene.

Shane: Hey, Rick.

Shane: I don't see any bites.

Rick: Gotta be scratches then

Rick: This one's hand, other one's cheek.

Shane: I guess it gotta be scratches then, huh?

Her tolka ihvertfall jeg det som at de finner ut at kloring er nok til å bli smitta. Kroppene hadde ingen antydninger til å ha død på andre måter. Greit, de kunne ha sulta ihjel, men jeg kan ikke tenke meg at det var poenget med den scenen.

For min del så synes jeg det var litt åpenbart i slutten av sesong 1. Ettersom den ferske usmitta prøven til Dr. Jenner ble så automatisk fort en smittebærer. Og at vi fikk vite at CDC hadde tatt mye vev fra døde mennesker, som ikke nødvendigvis hadde blitt transformert.

Sikker på at det var friskt vev han testa på? Vevet vi så gjennom mikroskopet var ihvertfall fra TS-19, som var infisert. Og uansett, hvis det var friskt, så ville neppe zombie-viruset kommet seg inn i den mikrobiologisk laben og klart å smitte det. Og jeg kan heller ikke huske å ha hørt at CDC har tatt vev fra utransformerte, døde mennesker.

Jeg vet ikke om jeg er den eneste, men det er først nå i episode 12 at jeg skjønner hvordan teorien om at alle er smittet kan stemme. Vi som kun ser serien (og ikke leser tegneserien) har liksom ikke hatt mulighet til å skjønne det ordentlig før nå. Det er jo en grunn til at karakterene ble helt WTF når folk oppsto som zombier uten bitt/kloring.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest tegneserien, men jeg har følt meg sikker ganske lenge på at alle er smittet.

Det eneste jeg stusser litt på er at det ikke er flere som dør av sykdommen/smitte fra zoombiene. Om karakterene dør av et lite bitt i armen, så synes jeg det er rart at ingen har dødd av at de har på seg zoombi-involler og blod. For eksempel når Rick & co hadde masse involler på seg i sesong 1. De prøvde jo også å fjerne denne zoombien fra brønnen før i sesongen.

Vil for.eksempel en person dø om han drikker zoombi-blod?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest tegneserien, men jeg har følt meg sikker ganske lenge på at alle er smittet.

Det eneste jeg stusser litt på er at det ikke er flere som dør av sykdommen/smitte fra zoombiene. Om karakterene dør av et lite bitt i armen, så synes jeg det er rart at ingen har dødd av at de har på seg zoombi-involler og blod. For eksempel når Rick & co hadde masse involler på seg i sesong 1. De prøvde jo også å fjerne denne zoombien fra brønnen før i sesongen.

Vil for.eksempel en person dø om han drikker zoombi-blod?

De får ikke noe fra zombiene i seg når de gjør dette. Om du zoomet inn på de ser du at de har innvollene på klærne, altså får de det ikke innvortes.

En person vil sikkert bli rimelig syk av å drikke zombier sitt blod, og kanskje dø. Om du fulgte med så fikk du også sikkert med deg at de stengte av brønnen etter at zombien revnet og falt ned i brønnen, slik at de ikke skulle bli smittet.

Lenke til kommentar

The Walking Dead

Det er alt man trenger å vite om hele "zombie-greia", poenget ligger i tittelen.

Et kadaver av en viss størrelse, uavhengig av hva det var, ville nok ført til at man stengte brønnen.

Enig.

Med mindre noen andre her inne mener det er ufarlig for helsa å drikke av en brønn hvor f.eks en ku har ligget død i 3-4 uker, råtnet, og hatt både blodet og innvollene sine spredd litt fint omkring der nede.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

He he he, serien er jo lagt opp til at vi skal spekulere litt i dette.

At noen personer i Tegneserien for eksempel dør og blir ikke øyeblikkelig til zombier gir jo også noen indikasjoner på at det kan være litt mer som skjer her

*Vil man fortere bli til zombie i et infisert area ved død enn i et "rent" area?

*Om alle sammen er infisert men blir ikke til zombier , hvorfor blir man da smittet av et bitt eller mindre kutt? Her burde jo immuneforsvaret ha en mulighet for å ta knekken på viruset.

*I tegneserien så ser man jo at en av de som blir bitt greier seg faktisk lenge før han selv velger å dø i byen for å treffe familien sin, det viser jo i mine øyne at kroppen prøver å bli kvitt viruset selv.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

«Nei! Jeg nekter å innse at det er slik, selv om mannen bak hele serien har sagt det! NEI! Ne-ei, ne-ei, ne-ei!»

Folkene bak lost sa at de på øya ikke var døde og i skjærsilden, men gjett hva! Tre sesonger senere, så var de faktisk døde allikevel. At serieskaperne sier noe betyr ikke at det er sant.

Har du video av at vedkommende i det hele tatt faktisk sier dette, eller er det noen som påstår at han har sagt det?

Om alle sammen er infisert men blir ikke til zombier , hvorfor blir man da smittet av et bitt eller mindre kutt? Her burde jo immuneforsvaret ha en mulighet for å ta knekken på viruset.

Man blir ikke "smittet" av å bli bitt/klort. Man får en infeksjon i såret som gjør at man dør. Og siden alle - gitt at teorien stemmer - er infisert fra før av, så gjenstår de som zombier.

Lenke til kommentar

Folkene bak lost sa at de på øya ikke var døde og i skjærsilden, men gjett hva! Tre sesonger senere, så var de faktisk døde allikevel. At serieskaperne sier noe betyr ikke at det er sant.

Nei. Det er bare du som ikke forsto den slutten.

Alle på Lost døde etterhvert, akkurat som i livet. Alle dør en gang.

Grunnen til at det virket for deg som at alle døde på øya var fordi dem alle kjente hverandre igjen som slik de så ut da de først møttes, når de møttes hverandre igjen i kirka for å gå videre i livet. Ikke hvordan de så ut når de døde, enten som 100-åringer, 60 åringer, et brent lik, drukna o.s.v.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alle på Lost døde etterhvert, akkurat som i livet. Alle dør en gang.

Grunnen til at det virket for deg som at alle døde på øya var fordi dem alle kjente hverandre igjen som slik de så ut da de først møttes, når de møttes hverandre igjen i kirka for å gå videre i livet. Ikke hvordan de så ut når de døde, enten som 100-åringer, 60 åringer, et brent lik, drukna o.s.v.

Hæ? Jeg sa ikke at de døde på øya, men at de allerede var døde. Jeg forstår virkelig ikke hva du mener med resten av det du sier. Prøv å lese det selv, fjern alle skrivefeil, og skriv om så vanlige folk forstår det.

Lenke til kommentar

Hæ? Jeg sa ikke at de døde på øya, men at de allerede var døde. Jeg forstår virkelig ikke hva du mener med resten av det du sier. Prøv å lese det selv, fjern alle skrivefeil, og skriv om så vanlige folk forstår det.

Jeg forsto hva han skrev, og er helt enig.

Dessuten, les punkt 3b.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man blir ikke "smittet" av å bli bitt/klort. Man får en infeksjon i såret som gjør at man dør. Og siden alle - gitt at teorien stemmer - er infisert fra før av, så gjenstår de som zombier.

Feil ;-) .

Hadde det vært en infeksjon så har man kunnet benyttet seg av antibiotika.

Man prøvde også å amputere en arm tidligere i serien men det fungerte ikke særlig bra, men da hadde heller ikke Rick og gjengen en lege hos seg eller utstyr til en slik operasjon.

Jeg tolker det slik at viruset spres via luften og er latent hele tiden, de folkene som ikke er smittet per dags dato (sannsynligvis pga immunforsvaret greier å holde det i sjakk) blir smittet når de så er døde.

Hvor fort man blir smittet etter man har dødd er avhengig av mengden virus i lufta (så det er sannsynlig at isolerte områder vil ha lengre tid på seg for å gripe inn når noen dør på naturlig vis).

Med en gang man kommer i direkte kontakt med viruset via et direkte bitt / sår fra en zombie så er det svært sannsynlig at man ikke overlever det. Men hvem vet, kanskje blir folkene som enda er i live gradvis sterke over tid.

Obs : Dette er kun mine spekulasjoner!

Lenke til kommentar

Folkene bak lost sa....

Lostspoiler kommer under... Faktisk rimelig stor spoiler du har selv der, selv om den ikke stemmer 100%.

Det virker som du tror de døde når flyet krasjet, eller at de var døde fra før av. Dette stemmer ikke. Underveis i serien så døde flere karaktrer, Charlie, Boone osv. Så har du noen karakterer som døde etter serien var slutt. Ben, Hurley, Kate osv.

Skjersildgreiene i siste sesong skjer etter alt dette. Da er alle døde, noen av tingene på øya, noen av natulrige årsaker som alderdom (Kate f.eks).

Lenke til kommentar

Haha, noen ble sure her. Ja, skrev det litt slurvete. Fordi jeg skrev det mens jeg drev med middagen. Men det var forståelig for noen ihvertfall. Det virker som du bare overdriver siden du er redd for å feil i en diskusjon klart å tydelig. Du virker nesten desperat i måten du svarer tilbake på.

Flere av de på øya døde ikke på øya, fordi de kom seg vekk fra øya. Flere overlevde, og flere av dem døde normalt eller på andre måter etter øya. Også etter serien egentlig var ferdig.

Kirka og det alternative universet var der de møttes etter døde. Alle dør en gang. De så like ut akkurat som de møttes første gang fordi de er slik de kjente hverandre. Og det var slik, fordi de husket hverandre i etterlivet at de kunne gå videre til hva enn som var neste skritt etter døden.

Så nei, de var ikke døde.

Bunn og grunn så sier du ting på hva du tror. Ikke hva som åpenbart skjedde/skjer. Så det du sier at du ikke kan stole på serieskapere er bare svada. Du kan stole på noen. Ikke alle, ja. Men du kommer med et dårlig eksempel, fordi du ikke forsto hva som skjedde i Lost.

Hva som skjer med folk når de dør i The Walking Dead, enten det er ved vanlig dødsfall, henging eller lignende så vet vi at de blir til zombier. Man trenger ikke noe zombier til å smitte deg før du dør for at du transformerer til en etter du dør. Det eneste unntaket er hvis hjernen din ikke fungerer på grunn av at den deles, knust, skutt (derfor de skyter ned de fleste zombier i huet, ikke bare fordi det er mest dødelige) o.s.v.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...