Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Fordi han ble knivstukket av Rick?

Alle mennesker som dør blir til zombier, selv om det er hodeskader, kreft, hjerte o.l. Det er bare hvis hjernen blir skadet nok (splittet, knust eller skutt) at mennesker ikke blir zombier.

Hvis du ser tilbake på sesongfinalen for sesong 1 med Dr. Jenner og videoen hans. Og de to politibetjentene som ikke var blitt bitt som ble til zombier i en av de forrige episodene. Så blir det ganske åpenbart. Pluss Randall. Dør man, blir man en zombie uansett om man er bitt eller ikke.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ble Shane Zombie egentlig? Fikk det ikke helt med meg tror jeg. Var det zombie-blod på kniven elns?

Virker som alle er infiserte, og når de dør så blir de zombier. Skjedde også med Randall når Shane drepte han i skogen. Daryl påpeker faktisk at Randall ikke har noen bitt når de har drept han i skogen.

Lenke til kommentar

Daryl: He's got no bites.

Glenn: Yeah, none you can see.

Daryl: No, I'm telling you he died from this. (om den knekte nakken)

Glenn: How's that possible?

Blir spennende å se hvordan gruppa tolker dette. Sesongfinalen er jo bare nødt til å være fylt med godsaker.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo om et bitt fra en zombie spiller så stor rolle, så lenge det ikke er dødelig. Alle som har blitt bitt så langt har jo dødd ganske kjapt etterpå.

En teori er jo at de som blir bitt får en dødelig feber, og blir først zombie etter at de dør. Dette skjedde vel med kona til whats-his-name fra første episode.

Lenke til kommentar

Ja etter at han var dau mest sannsynlig.

Det kan godt hende, men det blir bare spekulasjoner.

En ting jeg finner litt rart. Jeg kikket tilbake på siste episode i sesong 1, og der sprenges jo byggningen ved å antenne luften. Siden det er en masse etasjer under bakken, vil ikke da bakken kollapse når alt på innsiden sprenges?

Lenke til kommentar
En ting jeg finner litt rart. Jeg kikket tilbake på siste episode i sesong 1, og der sprenges jo byggningen ved å antenne luften. Siden det er en masse etasjer under bakken, vil ikke da bakken kollapse når alt på innsiden sprenges?

Nå er ikke jeg noen byggmester, men jeg regner med at det kun skjer hvis bygningen kollapser. Tror nok at siden det ikke skjedde, så holdt bygningsmassen seg oppe, selv om alt på innsiden ble grillet.

Lenke til kommentar

Om jeg forstår dette rett: Alle er altså infisert av viruset fra før, og det er noe som ligger i luften? Det hele blir litt teit og noe likt "The Happening". En teori er at det kniven til Rick som er grunnen til at Shane blir zombie.

Lenke til kommentar
Om jeg forstår dette rett: Alle er altså infisert av viruset fra før, og det er noe som ligger i luften? Det hele blir litt teit og noe likt "The Happening". En teori er at det kniven til Rick som er grunnen til at Shane blir zombie.

Du glemmer Randall, som fikk knekt nakken og ble zombie. Så ja, akkurat nå virker det logisk at alle er smittet fra før. Det var en flere siders lang diskusjon om dette tidligere i tråden, hvor noen var skråsikre på at det var slik det fungerte, FØR denne episoden var vist.

Lenke til kommentar
For den observante seer så var dette også mulighet å se tidligere denne sesongen ifølge Robert Kirkman, når Rick så de to døde vaktene.

Fullt mulig, ja, men samtidig ble det konkluderte av Rick og Shane at kloring nå var alt som skulle til. Det var den utrolige skråsikkerheten til de andre brukerne (tegneserie-lesere, kanskje?) som fikk meg til å undre over hvorfor de var så bastant på at det måtte være slik.

Lenke til kommentar

Hvor ble det konkludert med at kloring var nok igjen? Beth ble jo klort, men hun er enda ikke zombie.

For min del så synes jeg det var litt åpenbart i slutten av sesong 1. Ettersom den ferske usmitta prøven til Dr. Jenner ble så automatisk fort en smittebærer. Og at vi fikk vite at CDC hadde tatt mye vev fra døde mennesker, som ikke nødvendigvis hadde blitt transformert.

Lenke til kommentar

Du glemmer Randall, som fikk knekt nakken og ble zombie. Så ja, akkurat nå virker det logisk at alle er smittet fra før. Det var en flere siders lang diskusjon om dette tidligere i tråden, hvor noen var skråsikre på at det var slik det fungerte, FØR denne episoden var vist.

Jeg repeterer gjerne wink.gif

Robert Kirkman wrote:

"...the rule is: WHATEVER it is that causes the zombies, is something everyone already has. If you stub your toe, get an infection and die ... you turn into a zombie. UNLESS your brain is damaged. If someone shoots you in the head and you die ...you're dead. A zombie bite kills you because of infection, or blood loss ... not because of the zombie "virus.""

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...