Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så teorien til noen av dere over er altså at viruset i seg selv er airborne og alle har det i kroppen. Alle er altså "smittet". Men, så har vi noe annet som heter "infeksjon", og det får man av walkerne. Blir man bitt/kloret, vil man dø av selve infeksjonen i såret. Forstår jeg riktig? For meg som ikke har lest tegneserien og ikke sett eller lest noe spesielt "behind the scenes", så hadde jeg aldri kunnet tenkt meg at det var slik det fungerte. Etter det jeg har tolket... blir du smittet, så dør du og våkner opp igjen. Uansett om du blir bitt, kloret eller får blod i øyet, så vil viruset ta over kroppen, man får feber, dør, og kommer tilbake. Har du viruset, er det for sent. Det virker som om dere vet noe vi ikke burde vite, og jeg føler teorien deres (la oss bare kalle det en teori) reiser enda flere spørsmål. Vet karakterene i serien dette, uten at vi vet det? Hvis ikke, hvorfor kuttet Shane seg med en kniv full av zombie-bakterier og hvorfor smurte han det samme kuttet mot zombie-spytt? Burde ikke dette igjen uansett ført til infeksjon av kuttet?

Jeg sitter ærlig talt igjen som et spørsmålstegn, og det eneste logiske jeg ser er at det er en feil under innspillingen.

Er ingen feil, du som ikke følger med.

Rick får vel vite det av scientisten i slutten av sesong 1.

Her er det nok du som tar feil. Jenner hvisker noe til Rick, ja, men vi har enda ikke fått vite hva.

Lenke til kommentar

Serien inneholder noen av de dummeste personene på jord..

Gjelder ikke det de aller fleste TV-serier og filmer? Kan du huske én serie eller film hvor du ikke har tenkt «hvorfor gjør du det?!?!?»?

:p Ikke ødelegg for andre serier nå.

Ja, har sett det utallige ganger i andre serier.

Men her var det bare helt ekstremt.

Stopper meg forøvrig ikke i å se videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok er fotsatt litt usikker på spoiler-vinduene så jeg bare nevner det å, istedet for å putte teksten i spoiler: Dette er en spoiler! :p

Er det noen som er enig med meg i at zombien umulig kunne ha gjort det den gjorde med Dale?

Og når det gjelder gisselet, så tror jeg de burde drepe han. (Eller kommer de plutselig på at han kan gjøre noe nyttig??..)

Endret av wergz
Lenke til kommentar

Hovedproblemet, karaktermessig, er at folk er så dumme. Det er greit nok at serieskaperne vil skape spenning, men når det er fare rundt hver sving, så løper ikke små barn ut i skogen og leker med ilden. Tror dere barna under 2. verdenskrig løp rundt og pissa på det tyske flagget? Nei, for da ble de drept. Dumme jævla Karl.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet, karaktermessig, er at folk er så dumme. Det er greit nok at serieskaperne vil skape spenning, men når det er fare rundt hver sving, så løper ikke små barn ut i skogen og leker med ilden. Tror dere barna under 2. verdenskrig løp rundt og pissa på det tyske flagget? Nei, for da ble de drept. Dumme jævla Karl.

Ja,men her må man også ta i betraktning at serien også skal fenge de dumme,og de ville jo løpt ut i skogen for å sanke danglebær midt på natta.

Er ikke noe verre enn det egentlig(også skal man jo tirre opp oss andre sjåarar).

Jeg håper også at han derre Carl fyren blir spist,vrengt og ender opp som ett bra sminka "lik". :devil:

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Ærlig talt, heller hjernedød action for å fenge "de dumme" enn idiotiske avgjørelser. F.eks kunne heller den lille gutten skutt zombien, og at de fokuserte på det etiske rundt det. Eller at Carl ble borte i skogen slik som Sophia, og Rick drar ut med Pythonen sin og dreper masse zombier. Deretter kunne Rick reddet Carl på en spektakulær måte, og det hadde blitt en slags selvironisk parodi på jakten på Sophia.

Lenke til kommentar

Spennende! Nå begynner det å bli litt ekstra action i hver episode. Selv om det alltid er trist å miste en karakter synes jeg det er helt greit at Dale var den som måtte bøte for denne gang. Hadde foretrukket Lori da, men det er meg. Dale prøvde litt vel hardt å holde Randall i live, og hadde ikke de helt gode poengene. Angående Carl, ja, han er en idiot, men han er bare en unge. Han vil være tøff, som Shane, men han prøver for hardt, og jeg tror han innså noe mot slutten av episoden. Og nei, jeg liker han ikke.

Var det bare jeg som trudde Dale skulle bli drept av et eller annet zombie-monster? Lydene fikk det virkelig til å høres slik ut.

Lenke til kommentar

En zombie-ku kanskje. Det hadde vært noe. Da hadde jeg kanskje fått tilbake litt av frykten for zombier, som dessverre har forsvunnet helt denne sesongen. Overlevelse er ikke lenger i førersetet, noe jeg håper blir endret drastisk når denne karakterfokuserte sesongen nærmer seg slutten.

Det har vært en fornøyelig sesong, for all del, men jeg savner frykten.

Synd å se Dale bite i støvet, men hvis det var det som skulle til for å få Karl til å slutte å være et veslevoksent irritasjonsmoment, so be it. You will be missed.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En zombie-ku kanskje. Det hadde vært noe. Da hadde jeg kanskje fått tilbake litt av frykten for zombier, som dessverre har forsvunnet helt denne sesongen. Overlevelse er ikke lenger i førersetet, noe jeg håper blir endret drastisk når denne karakterfokuserte sesongen nærmer seg slutten.

Det har vært en fornøyelig sesong, for all del, men jeg savner frykten.

Synd å se Dale bite i støvet, men hvis det var det som skulle til for å få Karl til å slutte å være et veslevoksent irritasjonsmoment, so be it. You will be missed.

He he, tenkte også zombie ku når jeg så kua ligge der laugh.gif

Var kanskje like greit at det var Dale sin tur nå selv om iverfall jeg synes han var en god karakter, men håper Carl skjerper seg med den barnslige oppførselen.

Lenke til kommentar

Er det noen som er enig med meg i at zombien umulig kunne ha gjort det den gjorde med Dale?

Ja. En tynn pjokk på 60 kg klarer IKKE å rive opp magen på en fullvoksen mann på den måten. Hadde han hatt noe skarpt for å kutte hull - kanskje - men fingerene er ikke skarpe/sterke nok til å stikke hull i huden.

Hadde det vært motsatt, derimot, så kunne det vært troverdig. Det er ikke vanskelig å rive i stykker råttent kjøtt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...