Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

En skjult spoiler burde være advarsel nok. Hvis vi skal begynne med ulike grader av spoilere, eller beskrive spoileren, blir det bare tull og kaos. Ikke åpne spoilere hvis du er redd for innholdet!

 

Poenget mitt er at det ikke er det. Folk bruker spoilere selv etter for ting etter det amerikanske sendeskjemaet som står klart å tydelig i emnet (USA-sendetid).

 

Og når det er store spoilere så burde nesten to spoilerbokser til, for at folk forstår det godt nok. Spesielt fordi her på forumet "misbruker" enkelte brukere spoilertags fordi de ikke skjønner hva etter USA-sendetid betyr. Er episoden blitt sendt på amerikansk tv er det ikke lenger nødvendig med spoilertags så lenge det er fra en sendt episode og det står faktisk USA-sendetid i emnet.

 

At enkelte ikke har et snev av "reading comprehension" er jo ikke mitt, eller noen her sitt problem. Om en lager en spoiler, putter en advarsel i tillegg til at emnetittel er "USA-sendetid" så får folk som leser spoilers bare bli sur da.

Endret av Quakecry waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte mer bare enkelt noe som dette. At du faktisk tydeliggjør hva som faktisk ligger bak, ihvertfall om det er noe stort/viktig. Det ble jo skrevet noe lite advarende her først liksom, og så var det en stor spoiler bak.

 

Jeg mente bare at folk burde tydeliggjøre spoilere fra kommende episoder litt tydeligere.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mente bare at folk burde tydeliggjøre spoilere fra kommende episoder litt tydeligere.

Dette er «deres» forum, så flertallet bestemmer. Skal vi slenge inn en poll, eventuelt opprette en diskusjonstråd slik at det kan gjelde andre serietråder?

Støttes. Så kan en få bukt med "spoiler-problemet" en gang for alle.

Lenke til kommentar

USA-sendetid burde jo si til de fleste at vi diskuterer hva som er blitt sendt på amerikansk sendeskjema.

 

Så lenge både spoilere fra tegneserien og fra kommende episoder av tv-serien blir tydeliggjort så har jeg ikke noe imot det. Tror ikke noen andre heller. Men jeg tror de fleste vil at folk merker spoilere tydelig om det faktisk er store spoilere, enten fra tegneserien eller kommende episoder.

 

Men en tegneserie+tv-serie tråd blir mer nødvendig nå slik det er blitt nå.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

USA-sendetid burde jo si til de fleste at vi diskuterer hva som er blitt sendt på amerikansk sendeskjema.

Spoilere burde jo si til de fleste at det som er skjult kan spoile nyeste og fremtidige episoder.

 

Jeg ser ikke behovet for en fellestråd for tegneserien og TV-serien. All diskusjon rundt tegneserien tas i tegneserietråden. All diskusjon rundt kommende TV-episoder eller annet som kan spoile, skjules med spoilere. Hva er problemet med denne ordningen?

Lenke til kommentar

Joda, men når det blir side opp og side ned av spoilertags knyttet til tegneserien blir det litt mye. Folk snakker veldig mye om karakterer i tegneserien tydeligvis (jeg har ikke åpnet noen spoilere) enn å faktisk diskutere det amerikanske sendeskjema. Det hadde vært bedre om det faktisk var en tegneserie tråd hvor de kunne diskutere det og knytte det opp til serien så kunne dette vært en tråd hvor vi som ikke har lest tegneserien faktisk diskutere det som har gått på tv og somler rundt uten at det skal flyte over av spoiler bokser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel en tegneserietråd fra før av om jeg ikke har misforstått?

 

Har ikke vært i den selv, men går utifra at den funker som en spoilertråd også. Synes også det har blitt litt vel mange spilertagser her. Ødelegger litt av rytmen i tråden.

 

Løsning kunne vært en ren spoilertråd om tv-serien. Men det får de som eventuelt ønske bare lage.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg åpner de fleste spoilere, selv om jeg vet at det kan ødelegge litt for meg. Liker dog å vite litt, og jeg klarer fint å se på serien uansett. Mange aspekter man kan like, annet enn hvem som blir zombie, hvem dør, hvem overlever osv (Det tekniske, video, lyd, kameraføring etc).

Poenget er at; ser du på serien, og ikke vil bli avslørt av ting som blir å skje, IKKE LES SPOILERE. Så enkelt er det. Den som leser kan ikke vite hva som spoiler hvor mye for hver enkelt som leser. Klarer man ikke å la være å åpne så er problemet selvkontroll. Flere ganger jeg unngår hele tråder, bare fordi jeg ikke vil ha spoilet noe. Er ikke vanskelig.

Og har man ikke sett nyeste episode i USA-sendetid, burde man nesten holde seg unna aviser, facebook OG forum om man ikke vil ha avslørt noe.

 

edit: For å være litt on-topic: Gleder meg fortsatt til neste episode. Liker serien, og de kan gjerne fokusere på karakterer, men det skulle gjerne kommet to episoder i uka isåfall. Går litt tregt til tider.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Advarsel. Spoiler for hvordan sesong 2 slutter.

 

 

 

 

I neste episode doer Dale. Han gaar ut i skogen og blir lemlestet av en walker, Daryl kommer og Dale ber han drepe, et mercykill noe Daryl gjoer og sier "Sorry Brother".

 

I nestsiste/siste episode setter Lori opp Shane mot Rick. Shane tar Rick med ut i skogen for aa drepe Randall men Rick skjoenner hva som skjer og det foerer til konfrontasjon. Rick dreper Shane med kniv. Shane kommer tilbake som walker siden alle er allerede infisert (Jenner's secret). Shane biter Lori, Rick skyter Lori for aa redde henne fra aa bli walker, Carl skyter walker Shane i hodet.

 

I siste scene blir Michonne introdusert til serien.

 

 

 

Lenke til kommentar

Advarsel. Spoiler for hvordan sesong 2 slutter.

 

 

 

 

I neste episode doer Dale. Han gaar ut i skogen og blir lemlestet av en walker, Daryl kommer og Dale ber han drepe, et mercykill noe Daryl gjoer og sier "Sorry Brother".

 

I nestsiste/siste episode setter Lori opp Shane mot Rick. Shane tar Rick med ut i skogen for aa drepe Randall men Rick skjoenner hva som skjer og det foerer til konfrontasjon. Rick dreper Shane med kniv. Shane kommer tilbake som walker siden alle er allerede infisert (Jenner's secret). Shane biter Lori, Rick skyter Lori for aa redde henne fra aa bli walker, Carl skyter walker Shane i hodet.

 

I siste scene blir Michonne introdusert til serien.

 

 

 

 

Hehe, gleder meg. mrgreen2.gif

 

Endret av Ezio_
Lenke til kommentar

Advarsel. Spoiler for hvordan sesong 2 slutter.

 

 

 

 

I neste episode doer Dale. Han gaar ut i skogen og blir lemlestet av en walker, Daryl kommer og Dale ber han drepe, et mercykill noe Daryl gjoer og sier "Sorry Brother".

 

I nestsiste/siste episode setter Lori opp Shane mot Rick. Shane tar Rick med ut i skogen for aa drepe Randall men Rick skjoenner hva som skjer og det foerer til konfrontasjon. Rick dreper Shane med kniv. Shane kommer tilbake som walker siden alle er allerede infisert (Jenner's secret). Shane biter Lori, Rick skyter Lori for aa redde henne fra aa bli walker, Carl skyter walker Shane i hodet.

 

I siste scene blir Michonne introdusert til serien.

 

 

 

Hehe, gleder meg. mrgreen2.gif

Hvis det viser seg å stemme, blir det helt konge! Da er troen min på serien gjenvunnet new_woot.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Sant så sant.

 

Detaljerte bilder (Store spoilere):

 

 

1330343853576.jpg

 

Carl som plager zombie som er fast i gjørma på dagen og tirrer den opp, slik at den senere går rundt i skogen og ender opp med å kutte opp magen til Dale såpass at han vil ende opp å dø av skadene. Så Daryl tar et skudd i huet hans.

 

002154thumb2.jpg

 

ajhzr1tceae3any.jpg

 

Zombie-Shane Walsh

 

003124thumb3.jpg

34525113.jpg

 

 

 

 

 

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...