Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Eller så har man teorien om at alle er smittet, men at man ikke blir zombie før man dør..

Det stemmer jo ikke overens med hva vi tidligere har sett i serien. Alle som har blitt smittet har etterhvert fått feber og død, for så å våknet opp som zombie.

 

"But listen, one thing I do know - don't you get bit. I saw your bandage and that's what we were afraid of. Bites kill you. The fever burns you out. But then after a while... you come back."

 

Hvordan kan du si at dette ikke stemmer overens med det vi har sett tidligere? Det er jo nettopp det det gjør. Bittene dreper pga infeksjonsfaren, men de smitter ikke. Alle er allerede smittet, og når de dør av bittene gjennoppstår de.

 

It makes perfect sense!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette noe som har blitt bekreftet i serien, eller er det teorier/spoilere?

Det er en slags spoiler, Kirkman har uttalt seg ved flere anledninger hvordan dette fungerer. Det han derimot ikke vil si noe om er hvordan det hele startet, om det er et virus osv. Mye tyder på at vi kanskje aldri får vite det.

Lenke til kommentar

Det er en slags spoiler.

Nok til at vi forbyr snakk om det her i tråden? :)

Nei, jeg syns ikke det. At man vet hvordan man blir til en zombie har ikke noe særlig med plottet å gjøre, som nevnt tidligere er zombiene mer et "backdrop", som gjør tilværelsen vanskeligere og som forandrer mennesker. Kanskje til det verre? Time will tell innocent.gif

Kirkman har signalisert at vi aldri får vite årsaken, så jeg tror ikke selve zombie epidemien vil få noe særlig fokus, verken i TV-serien eller tegneserien.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Haha, det blir litt for dumt i mine øyne. Alle er altså i utgangspunktet smittet av zombie viruset. Men zombiene har en slags egen infeksjon, som bare dreper deg... Ok. Virker veldig logisk. :whistle:

 

Se på det som at viruset er i luften, og man puster det inn og blir infisert. Når man da dør, så dør immunforsvaret vårt i samme slengen, som gjør at nå kan viruset fritt gjøre hva det vil med kroppen vår, altså få oss til å gjenoppstå. Døde kropper er også fulle av annet faenskap, som gjør infeksjonsfaren veldig høy dersom man får noe av det i oss. Infeksjonene sprer seg rekordkjapt gjennom kroppen, dreper oss slik som infeksjoner kan gjøre, og viruset får oss til å gjenoppstå.

 

Egentlig ganske logisk, iallefall i mine øyne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Eller så har man teorien om at alle er smittet, men at man ikke blir zombie før man dør..

Det stemmer jo ikke overens med hva vi tidligere har sett i serien. Alle som har blitt smittet har etterhvert fått feber og død, for så å våknet opp som zombie.

 

"But listen, one thing I do know - don't you get bit. I saw your bandage and that's what we were afraid of. Bites kill you. The fever burns you out. But then after a while... you come back."

 

Hvordan kan du si at dette ikke stemmer overens med det vi har sett tidligere? Det er jo nettopp det det gjør. Bittene dreper pga infeksjonsfaren, men de smitter ikke. Alle er allerede smittet, og når de dør av bittene gjennoppstår de.

 

It makes perfect sense!

Det høres jo helt absurd ut! Infeksjonen ligger i blodet som alt annet virus, og folk smittes av det. Akkurat som AIDS.

 

Om det ligger blodrester o.l under neglene og noen blir klort slik at de får blod (gjennom småsår og slikt) in i kroppen så blir de infisert. Det betyr selvsagt at du kan få tonnvis av zombieblod over deg, men så lenge du ikke får det inn i blodomløpet blir en ikke infisert.

Lenke til kommentar

Ja, så klart immunforsvaret vårt vet hvordan det skal hanskes med en helt ny type bakterie/virus...

 

Og ja, jeg tenkte meg det kom til å bli tatt opp at døde kropper i seg selv gror farlige bakterier o.l. Men det vil si at en som NETTOPP har blitt bitt og våknet opp igjen som zombie, ikke er smittefarlig, siden han ikke har råtnet og begynte å "produsere" disse skumle bakteriene du sikter til?

 

I S1, for eksempel når de er fanget i sentrum av byen, og de må gå igjennom gatene. Da smører de seg inn med involler, og er veldig påpasselige med å ikke få noe av det på seg. Rick sier noe som : "Don't get any on your skin or in your eyes".

 

Det er i mine øyne ikke tvil om at det er zombiene som er smittekilden. Ellers vil jo verden uansett gå under - Hvis det er sånn at Rick og gjengen(og andre survivors) overlever til de dør av alderdom eller naturlige årsaker vil de altså i følge dere våkne igjen... Nei, tror nok ikke det.

Lenke til kommentar
Rick sier noe som : "Don't get any on your skin or in your eyes".

 

Det er i mine øyne ikke tvil om at det er zombiene som er smittekilden. Ellers vil jo verden uansett gå under - Hvis det er sånn at Rick og gjengen(og andre survivors) overlever til de dør av alderdom eller naturlige årsaker vil de altså i følge dere våkne igjen... Nei, tror nok ikke det.

Det passer jo fortsatt inn. Får de blod inni seg (via øyne, hud etc) så dør de, av en smitte. Det må ikke nødvendigvis være samme "viruset" som gjør de levende igjen. Zombier dreper de, viruset får de til live igjen.

Lenke til kommentar

Så teorien til noen av dere over er altså at viruset i seg selv er airborne og alle har det i kroppen. Alle er altså "smittet". Men, så har vi noe annet som heter "infeksjon", og det får man av walkerne. Blir man bitt/kloret, vil man dø av selve infeksjonen i såret. Forstår jeg riktig? For meg som ikke har lest tegneserien og ikke sett eller lest noe spesielt "behind the scenes", så hadde jeg aldri kunnet tenkt meg at det var slik det fungerte. Etter det jeg har tolket... blir du smittet, så dør du og våkner opp igjen. Uansett om du blir bitt, kloret eller får blod i øyet, så vil viruset ta over kroppen, man får feber, dør, og kommer tilbake. Har du viruset, er det for sent. Det virker som om dere vet noe vi ikke burde vite, og jeg føler teorien deres (la oss bare kalle det en teori) reiser enda flere spørsmål. Vet karakterene i serien dette, uten at vi vet det? Hvis ikke, hvorfor kuttet Shane seg med en kniv full av zombie-bakterier og hvorfor smurte han det samme kuttet mot zombie-spytt? Burde ikke dette igjen uansett ført til infeksjon av kuttet?

 

Jeg sitter ærlig talt igjen som et spørsmålstegn, og det eneste logiske jeg ser er at det er en feil under innspillingen.

Endret av Sondre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er iallefall bekrefta at

shane blir til en zombie

vet ikke hva jeg helt synes om at det skjer med vedkommende.

 

 

I fordi han blir det i tegneserien? Der drar jo Rick tilbake til graven hans og får bekreftet at han har blitt en zombie.. Og Shane ble vel skutt av sine egne om jeg ikke husker feil?

Spørsmålet blir jo hvor viruset kommer fra.. Er det et eksperiment fra myndighetene som slo feil?

 

Lenke til kommentar

Så teorien til noen av dere over er altså at viruset i seg selv er airborne og alle har det i kroppen. Alle er altså "smittet". Men, så har vi noe annet som heter "infeksjon", og det får man av walkerne. Blir man bitt/kloret, vil man dø av selve infeksjonen i såret. Forstår jeg riktig? For meg som ikke har lest tegneserien og ikke sett eller lest noe spesielt "behind the scenes", så hadde jeg aldri kunnet tenkt meg at det var slik det fungerte. Etter det jeg har tolket... blir du smittet, så dør du og våkner opp igjen. Uansett om du blir bitt, kloret eller får blod i øyet, så vil viruset ta over kroppen, man får feber, dør, og kommer tilbake. Har du viruset, er det for sent. Det virker som om dere vet noe vi ikke burde vite, og jeg føler teorien deres (la oss bare kalle det en teori) reiser enda flere spørsmål. Vet karakterene i serien dette, uten at vi vet det? Hvis ikke, hvorfor kuttet Shane seg med en kniv full av zombie-bakterier og hvorfor smurte han det samme kuttet mot zombie-spytt? Burde ikke dette igjen uansett ført til infeksjon av kuttet?

 

Jeg sitter ærlig talt igjen som et spørsmålstegn, og det eneste logiske jeg ser er at det er en feil under innspillingen.

 

Er ingen feil, du som ikke følger med.

 

Rick får vel vite det av scientisten i slutten av sesong 1.

 

 

 

Er iallefall bekrefta at

shane blir til en zombie

vet ikke hva jeg helt synes om at det skjer med vedkommende.

 

Å faen, takk skal du ha. Det var en jævla stor spoiler (jaja min egen feil at jeg klikket på den), men neste gang, skriv noe om hva spoileren inneholder, eller en advarsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...