Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser flere skriver at det forventes et oppgjør mellom Rick og Shane snart. Er det bare jeg som tenker det stikk motsatte? Føler nemlig at episoden (spesielt siste scene) viste forholdet deres styrke og haten endelig ta slutt. Om Shane velger å akseptere det faktum at han ikke er leder og ikke er Loris, eller om han velger å forlate gruppen, tør jeg ikke si noe om enda. Men, som sagt, at Rick og Shane nå har fått ut alt sinne og akseptert sine plasser, det tror jeg.

Lenke til kommentar

Nei. Det var bare en midlertidig "nedkjøling" følte jeg. Shane tror jeg kan få lett tilbake i sitt gamle seg, veldig mye på grunn av det som er sagt tidligere. Bare en titt på Lori kan få han tilbake til sitt gamle igjen. Begge er alpha`s i gruppa, en av de to må enten drepes, uskadeliggjøres.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Det er heldigvis mer som skjer nå enn før, men merker jeg er grådig lei av dramaet. F.eks at den blonde jenta ville ta livet sitt. Hvorfor i alle dager brukte de nesten en hel episode på det? Det finnes ikke interessant.

 

Selvmord, et av vår tids mest tabubelagte emner, ikke interessant? Utdyp gjerne.

 

Er glad de våger å vie slikt tid. I Louie, en annen serie, ble dette også viet en hel episode. Noe av det beste jeg har sett på lang tid. Finner det interessant, og ikke minst relevant for en virkelighet hvor verden har gått til helvete.

 

Nesten litt merkelig at et par av dem ikke har gjort det slutt. Ville vært smått merkelig om det hersket Hakuna Matada-stemning på flokken :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare jeg som stusser litt over det at når Shane er fanget i bussen kutter han seg i hånden, smører blod på "veggen", stikker en zombie som slikket på blodet, før han smører mer blod, samme sted? :o

Han vil at zombiene skal stikke trynet sitt fram der slik at han kan kjøre kniven i hodet på dem. Hvis jeg forsto spørsmålet ditt riktig.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Kanskje jeg fremstilte det litt utydelig. Det jeg ville frem til var at han gnir hånden sin(med et åpent sår) mot et sted en zombie har slikket, mao er det vel sannsynlig at det er en potensiell smittefare innblandet?

Exactly my thoughts. Og ikke bare det, kniven han kuttet seg med var uten tvil den samme som han stakk i hodet på en walker tidligere (gjennom gjerdet). Synes dette hang veldig dårlig sammen i og med at vi i samme episode fikk vite at bare kloring er nok til å bli smittet. Jeg er ikke personen som vanligvis henger meg opp i bagateller, men denne synes jeg de burde tenkt seg to ganger om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller så har man teorien om at alle er smittet, men at man ikke blir zombie før man dør..

 

Stemmer det.

 

The zombies are the classic slow walking Romero style zombies, which originated in Night of the Living Dead. Following classic Romero-rules, everyone who dies, for anyreason, will re-animate as a zombie. Even someone killed by a gunshot wound with no zombies involved at all will re-animate as a zombie. Zombie bites are not how the "infection" is spread. Instead, zombie bites and saliva cause infections that are 100% lethal. Characters have speculated, but cannot confirm, that whatever causes zombies to re-animate is some sort of virus that everyone in the world is technically infected with but is only triggered by death. It is known, however, that upon death, it can take anytime between three minutes and eight hours for the corpse to reanimate.

 

Lenke til kommentar

Eller så har man teorien om at alle er smittet, men at man ikke blir zombie før man dør..

Det stemmer jo ikke overens med hva vi tidligere har sett i serien. Alle som har blitt smittet har etterhvert fått feber og død, for så å våknet opp som zombie.

 

"But listen, one thing I do know - don't you get bit. I saw your bandage and that's what we were afraid of. Bites kill you. The fever burns you out. But then after a while... you come back."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre karakterene vet noe vi ikke vet om hvordan smitte fungerer er dette en stor glipp fra forfatterne.

I tegneserien vet dem hvordan dette fungerer, ikke årsaken, men hvordan man ender opp som en walker. Men det er litt slurvete av manusforfatterne og introdusere slike scenarioer som vi så i siste episode før karakterene vet en ganske essensiell ting.

 

Kirkman har kommentert dette, les på eget ansvar ;-)

 

 

Robert Kirkman wrote:"...the rule is: WHATEVER it is that causes the zombies, is something everyone already has. If you stub your toe, get an infection and die ... you turn into a zombie. UNLESS your brain is damaged. If someone shoots you in the head and you die ...you're dead. A zombie bite kills you because of infection, or blood loss ... not because of the zombie "virus."

 

 

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...