Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Setter pris på all infoen du nærer oss med her i denne delen av forumet Mahavishnu :)

På en måte synd at serien prøver å nærme seg tegneserien, den er litt for navlebeskuende til tider, en tv-serie kunne ha brukt virkemiddel som flashbacks lettere enn tegneserien gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som leser tegneserien gleder seg nok til dette.

Sikker? Dette er om en ny karakter for tv-seerne, og en kjent karakterer som kommer inn for leserne av tegneserien.

Phillip Blake (The Governor) castet. David Morrissey (State Of Play) skal dukke opp i rollen tidlig i sesong 3.

http://serienytt.no/2012/02/david-morrissey-med-stor-rolle-i-the-walking-dead/

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Det er heldigvis mer som skjer nå enn før, men merker jeg er grådig lei av dramaet. F.eks at den blonde jenta ville ta livet sitt. Hvorfor i alle dager brukte de nesten en hel episode på det? Det finnes ikke interessant.

Heldigvis snakket de litt om fremtiden, og hvilke valg og dilemmaer de står ovenfor.

What I liked about the episode though was the talk of the upcoming winter and how they need to prepare for it. This is another promise of how things might get more interesting in the future. But then again that is the only thing this show does. Promise of more intriguing times and then always the next episode is a turd like this one.

Kunne ikke sagt det bedre selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Promise of more intriguing times and then always the next episode is a turd like this one.

Jeg har fortsatt til gode å se noen annen kritikk mot serien, enn at den er "treg".

En serie med fokus på karakterbygging, treg? Nei noe slik skal da ikke skje!

Selv om serien har zombier, så betyr ikke det nødvendigvis at serien satser på action, action er kun et virkemiddel for å krydre serien med jevne mellomrom, men det virkelige målet med serien (og tegneserien) har alltid vært klart fra forfatterens side, nemlig å utforske relasjoner mellom mennesker og utviklingen deres i en tenkt katastrofe-situasjon.

Zombiene er i bunn og grunn kun et bakteppe.

Det er vanskelig å balansere karakterbygning når det er såpass mange forskjellige karakterer med i serien også, men hadde jeg fått valgt ville jeg ikke fjernet noen av de, ikke en gang "de nye", nettopp fordi vi får en fin miks av grå-soner mellom de som helt klart myntes som "the good" og "the bad".

Nettopp slik JEG vil ha det iallefall.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kul episode! :thumbup:

Var mye som skjedde, både utenfor gården og i gården. Selv om det var litt tilbake til "The Whining Dames" så var det alvorlig nok til at det ikke ble for ille.

Fighten var ganske fet, og getawayen til Shane var bare epic! :D

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å balansere karakterbygning når det er såpass mange forskjellige karakterer med i serien også, men hadde jeg fått valgt ville jeg ikke fjernet noen av de, ikke en gang "de nye", nettopp fordi vi får en fin miks av grå-soner mellom de som helt klart myntes som "the good" og "the bad".

Mye jeg er enig i her. Men jeg føler at serien trenger å drepe av noen for å bringe inn noe mer realitet, og simpelt en liten opprydding. At Shane dør i nærmest fremtid har ligget i kortene virkelig denne sesongen, slik han holder på. Og det ble litt tydeligere etter denne episoden.

Det er et tidsspørsmål før Shane eller Rick gjør et move mot hverandre, og jeg ser ikke serien drepe av Rick.

Jeg ville helst se at noen blir drept av. Jeg liker ikke helt tanken på tv-serien uten Shane (Jon Bernthal). Mye på grunn av karakteren har hatt et høydepunkt denne sesongen. Men det er nesten en nødvendighet slik storyen går mot nå.

Vet ikke helt med Andrea, jeg vil se henne videre hvis hun forandrer seg litt mer til en survivor.

Dale derimot synes jeg er blitt dårligere, jeg var veldig positiv innstilt til karakteren i starten, veldig mye på grunn av skuespilleren.

Lori er et drag, og jeg misliker Sarah Wayne Callies (hun er en udugelig skuespiller, synes jeg, min mening). T-dog/Theodore er så lite relevant, at de kan ta vare på han og ikke trenger å drepe han.

Daryl, Glen, Rick, Hershel (for en tid framover), Maggie, og Carl er de eneste jeg er gira på å ha videre på serien. For all del det er potensiale til noe bedre rundt karakterene framover.

Du kan også legge til at serien kan introdusere flere karakterer. De har allerede bevist med Maggie og Dave (Michael Raymond-James) at de klarer å introdusere nye karakterer bra. Bare synd at Dave gikk byebye altfor fort. Raymond-James er en fantastisk skuespiller synes jeg.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye jeg er enig i her. Men jeg føler at serien trenger å drepe av noen for å bringe inn noe mer realitet, og simpelt en liten opprydding. At Shane dør i nærmest fremtid har ligget i kortene virkelig denne sesongen, slik han holder på. Og det ble litt tydeligere etter denne episoden.

Det er et tidsspørsmål før Shane eller Rick gjør et move mot hverandre, og jeg ser ikke serien drepe av Rick.

Jeg ville helst se at noen blir drept av. Jeg liker ikke helt tanken på tv-serien uten Shane (Jon Bernthal). Mye på grunn av karakteren har hatt et høydepunkt denne sesongen. Men det er nesten en nødvendighet slik storyen går mot nå.

Både Shane og Rick er alfahanner, og desverre for gruppen sin del har de to forskjellige metoder å oppnå sine standpunkter på (overlevelse).

Rick prioriterer overlevelse, ved å være å ta vare på "menneskeligheten" (som Hollywood har valgt å kalle det), mens Shane vil ha overlevelse til enhver pris.

I slike situasjoner, er det da uungåelig at gruppa enten splittes (vi har jo sett sympotomer på at leiren er delt i to når det kommer til hvem som er enige med hvem), eller at en av alfahannene rett og slett dør.

På lang sikt, for gruppa som en helhet, er det ønskelig at noe skjer, og når det kommer til serien så blir det også et spørsmål om hvor lenge man kan ha to slike sterke personligheter i gruppa med forskjellige meninger, uten at det blir "for dumt".

Noe skjer, men jeg tror ikke det skjer før mot en av de to siste episodene i denne sesongen, da det nok vil være det "følelsesmessige høydepunktet".

Gruppa vil enten splittes enda mer enn etter låve-episoden (som jo var utslagsgivende for splittingen i utgangspunktet), eller så vil vi nok se at gruppa blir mer en enhet, eller at noen forlater (eller noe annet) gruppa i samme tidsrom.

Vet ikke helt med Andrea, jeg vil se henne videre hvis hun forandrer seg litt mer til en survivor.

Andrea er en av de jeg mente som en "gråsone-karakter", en karakter jeg mener er utrolig viktig for serier hvor det satses på karakterer, jeg er dog enig i at det har vært litt for mye vekt på selvmords-tendensene hennes, men jeg mener vi ser mer nå av henne som Shanes nærmeste støttespiller, uten at hun samtidig blir en slags ond medhjelper karakter.

Dale derimot synes jeg er blitt dårligere, jeg var veldig positiv innstilt til karakteren i starten, veldig mye på grunn av skuespilleren.

Dale er for meg selve bestefar-karakteren i serien, og burde være det han nettopp er, den som advarer og er skeptisk.

Han ønsker fred og fordraglighet som resten, men han er i en bedre posisjon enn Lori(?) og Rick til å se utviklingen Shane har hatt mens han har vært i gruppa, og etter Rick kom tilbake.

Han tar rollen som, i mangel av et bedre ord, profeten i gruppa, som advarer og er mer komfortabel med å gi råd og prøve å holde gruppa sammen som en enhet.

Utviklingen i det siste har nok, som du nevner, stoppet litt opp, men jeg tror det er grunnet det faktum at vi fikk en hel ny familie å forholde oss til, samt at Rick og Shane situasjonen nå begynner å tilspisse seg.

Lori er et drag, og jeg misliker Sarah Wayne Callies (hun er en udugelig skuespiller, synes jeg, min mening). T-dog/Theodore er så lite relevant, at de kan ta vare på han og ikke trenger å drepe han.

Selv om jeg er enig i at Lori er et drag, så mener jeg igjen at det er sånn hun skal være.

Hun er skeptisk, overfølsom (graviditèten? :tease:), og er som oftest i begge ender av følelse-skalaen i løpet av en episode.

Irriterende, men hun er en redd (holdt på å skrive skummel av en eller annen grunn), forsiktig og... muligens litt kortenkt/egoistisk mor.

Hun har allerede mistet mannen sin ca 2-3 ganger, og da er det klart at for hver gang, inntil hun til slutt kanskje blir vant med Rick's oppførsel, vil gjøre mer ut av det å overtale Rick til å bli.

Jeg mener vi nå har sett litt mer av at Lori begynner å akseptere at Rick faktisk ER lederen i gruppa, mannen flesteparten mener har svarene, og det faktum at Rick kanskje liker det like lite (om ikke mindre) enn Lori selv.

Igjen nevner jeg Hershel og familien som utslagsgivende for at hun kanskje ikke har en veldig stor "utvikling", men jeg tror vi vil kunne merke en progresjon om vi tar med begge sesongene i sin helhet ved denne sesongens slutt.

Ang. T-Dog så har jeg nesten glemt at han er der, hvilket jo er skuffende, men det spørs om han rett og slett blitt en "Shanesympatisør-filler", noe som jo er synd i og med at han fremstilles som mange afro-amerikanere blir i slike serier/filmer (styres av temperementet og overlevelses-instinktet) noe jeg synes blir for snevert.

Forhåpentligvis gjør de enten noe drastisk med T-dog (tolk det som du vil), eller så introduserer de en mindre stereotypisk karakter.

Helt klart den største "skuffelsen" av karakter-galleriet, foruten Dales' like stereotypiske "Southern State" storebror.

Daryl, Glen, Rick, Hershel (for en tid framover), Maggie, og Carl er de eneste jeg er gira på å ha videre på serien. For all del det er potensiale til noe bedre rundt karakterene framover.

Du kan også legge til at serien kan introdusere flere karakterer. De har allerede bevist med Maggie og Dave (Michael Raymond-James) at de klarer å introdusere nye karakterer bra. Bare synd at Dave gikk byebye altfor fort. Raymond-James er en fantastisk skuespiller synes jeg.

Her kan jeg vel bare si at jeg er helt enig.

Endret av Snurreleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Selv om serien har zombier, så betyr ikke det nødvendigvis at serien satser på action, action er kun et virkemiddel for å krydre serien med jevne mellomrom, men det virkelige målet med serien (og tegneserien) har alltid vært klart fra forfatterens side, nemlig å utforske relasjoner mellom mennesker og utviklingen deres i en tenkt katastrofe-situasjon.

Selv er jeg ganske lei av det argumentet. At det er en karakterdreven serie betyr ikke at den 'garantert' er bra. Om noen føler at serien er treg, mener de ikke nødvendigvis at den mangler massemord mot zombier, men at den trenger mer kjappe og intelligente dialoger ala Sorkin, eller mer fokus på historiefortelling.

For la oss ikke snakke om at serien helt glemmer å drive historien framover, til fordel for den heller stagnerende 'karakterutviklingen'.

Egentlig ganske enig med konduktans. Mitt personlige hovedproblem er nok at jeg misliker flere av karakterene. De er idioter. Om Andrea dør, kan det hende jeg kysser personen/zombien som sto bak attentatet. Tipper at det ikke er ønsket effekt.

Les Mo Ryan's mening her. Mo Ryan er en av de ypperste tv-kritikerne jeg vet om, og her nailer hun mye av det som jeg synes er problemet. Happy reading.

Skal uansett ikke glemme at serien er relativt bra. Jeg liker den. Skulle bare ønske den var enda bedre.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at midten av sesong 2 begynte å drøye noe sykt. At det tok evigheter uten at noen spesielt skjedde da de lette etter jenta, men gud hvor konge det var når Rick åpne låven. I tillegg synes jeg de 3 episodene som har kommet ut nå har virkelig satt fart på serien igjen. Jeg elsker serien, mulig pga. jeg ikke har lest tegneserien og har skyhøye forventninger, men serien har absolutt sin sjarm og når du mixer alle personene sammen får du nærmest en utrolig kollisjon, som skaper en god serie!

Lenke til kommentar

Selv er jeg ganske lei av det argumentet. At det er en karakterdreven serie betyr ikke at den 'garantert' er bra. Om noen føler at serien er treg, mener de ikke nødvendigvis at den mangler massemord mot zombier, men at den trenger mer kjappe og intelligente dialoger ala Sorkin, eller mer fokus på historiefortelling.

For la oss ikke snakke om at serien helt glemmer å drive historien framover, til fordel for den heller stagnerende 'karakterutviklingen'.

Egentlig ganske enig med konduktans. Mitt personlige hovedproblem er nok at jeg misliker flere av karakterene. De er idioter. Om Andrea dør, kan det hende jeg kysser personen/zombien som sto bak attentatet. Tipper at det ikke er ønsket effekt.

Les Mo Ryan's mening her. Mo Ryan er en av de ypperste tv-kritikerne jeg vet om, og her nailer hun mye av det som jeg synes er problemet. Happy reading.

Skal uansett ikke glemme at serien er relativt bra. Jeg liker den. Skulle bare ønske den var enda bedre.

Svaret ditt her er såpass bra at jeg ville bare sitere det slik at jeg kan svare utdypende på det når jeg kommer hjem etter jobb i kveld (hvis jeg husker det).

Takk for andre argumenter enn "morezombizmuztdielulz"!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke så sansen for Mo Ryan, hun er kanskje litt dyktig ja men jeg er sjelden enig i selv kritikere jeg liker veldig godt som Alan Sepinwall og Daniel Fienberg fra Hitfix.com, og freelancere som Ryan McGee og Todd VanDerWerff. Ryan blir veldig som Ken Tucker fra Entertaiment Weekly, gode poeng kanskje til tider, men ikke helt mine favoritter. Jeg gir heller en ting en sjanse først, kritikerne synes jeg bare klarer å treffe fullt på piloter egentlig nå om dagen. Ikke serier jo mer de utvikler seg, se f. eks Parks And Rec som et eksempel. Enkelte ting trenger tid.

Men igjen, så skrev hun det der ved midseason. Det er før det punktet vi er i serien hvor også mennesker er trussel. Både kjente gamle, og nye mennesker. Dette er en ting som var noe jeg likte mest med originalmateriale til tv-serien.

EDIT: En setning som ikke var så relevant. Tok den vekk.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Promise of more intriguing times and then always the next episode is a turd like this one.

Jeg har fortsatt til gode å se noen annen kritikk mot serien, enn at den er "treg".

En serie med fokus på karakterbygging, treg? Nei noe slik skal da ikke skje!

Zombiene er i bunn og grunn kun et bakteppe.

Se uthevet tekst. Og det er akkurat derfor jeg elsker tegneserien. Dialogene er bedre, mer spenning, angst og desperasjon. Sjokkerende scener som får deg til å si høyt:"wooooaaaaw". Nesten ingenting av dette synes jeg de har klart å få over på "lerretet". For å ikke snakke om karakterer og historier de har hoppet glatt over. Og hvis ikke Michonne dukker opp snart (hvis de følger tegneserien gjør hun det) eller at de har tonet ned karakteren, blir jeg drit sur. Jeg synes tegneserien har bedre flyt, en bedre spenningskurve, bedre karakterutvikling og en uforutsigbarhet. Jeg synes TV-serien er for det meste en borefest, tonet/dummet ned for TV.

Men det er nå meg. Jeg følger fortsatt med på serien, lever i håpet wink.gif

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

TV-serien har jo levert nesten akkurat det samme som tegneserien. Eneste forskjellen er at oppholdet på farmen i tegneserien er mer off camera enn hva den er i TV-serien. Stort sett er det mye av det samme, men enkelte turns. Jeg elsker hvordan andre fans av tegneserien uansett mener at TWD på tv skal være likt tegneserien, men uansett nekter for det som det har blitt gjort flere ganger tidligere i denne tråden. TV-serien er et eget produkt, selv om den er basert på et tidligere materiale.

Det er en del valg i tegneserien som helt klart fungerer ikke like bra på tv. Det er også noe som ble gjort i tegneserien som helt klart blir endret i tv-serien, veldig mye på grunn av Robert Kirkman flere steder har uttalt at han angrer på valgene han gjorde noen få ganger i tegneiserien.

Mye av det som skjer med Shane og Rick nå er fra tegneserien. Begge er alphas. Det er hva vi ser i tv-serien. Bare her er det tatt høyre opp enn i tegneserien.

Dialogen er helt klart bedre i tv-serien enn tegneserien også. Selv om jeg ikke liker å sammenligne de to produktene. Både tegneserien og tv-serien er langt ifra perfekte, synes jeg.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

TV-serien har jo levert nesten akkurat det samme som tegneserien. Eneste forskjellen er at oppholdet på farmen i tegneserien er mer off camera enn hva den er i TV-serien. Stort sett er det mye av det samme, men enkelte turns. Jeg elsker hvordan andre fans av tegneserien uansett mener at TWD på tv skal være likt tegneserien, men uansett nekter for det som det har blitt gjort flere ganger tidligere i denne tråden. TV-serien er et eget produkt, selv om den er basert på et tidligere materiale.

Det er en del valg i tegneserien som helt klart fungerer ikke like bra på tv. Det er også noe som ble gjort i tegneserien som helt klart blir endret i tv-serien, veldig mye på grunn av Robert Kirkman flere steder har uttalt at han angrer på valgene han gjorde noen få ganger i tegneiserien.

Mye av det som skjer med Shane og Rick nå er fra tegneserien. Begge er alphas. Det er hva vi ser i tv-serien. Bare her er det tatt høyre opp enn i tegneserien.

Dialogen er helt klart bedre i tv-serien enn tegneserien også. Selv om jeg ikke liker å sammenligne de to produktene. Både tegneserien og tv-serien er langt ifra perfekte, synes jeg.

Jeg synes ikke TWD på tv behøver å være likt, men jeg savner en del elementer og stemningen fra tegneserien. Samt tempoet. Tegneserien er treg til tider også, men det brukes til sin fulle effekt. Når man tror man er trygg, så får man en neve i trynet, hvis du skjønner :p

Det er helt klart vi snakker om 2 forskjellige medium, men jeg hadde håpet at overgangen var blitt gjort litt bedre. Med tanke på at mannen selv er involvert i prosjektet.

Jeg synes dialogen i tegneserien er mer "to the point", istedenfor den evinnelige repetisjonen vi ser i TV-serien. Jeg føler det er mer progresjon i tegneserien.

Men det er kanskje en fordel tegneserier har i forhold til TV?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...