Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette kan du putte i spoiler for dem som ikke har sett episoden enda!

Disregard that! :)

Tråden følger USA-sendetid, så trenger ikke spoiler på epsoder som har blitt sendt. Hvis du ikke vil få avslørt noe, bør du holde deg unna tråden til du selv har sett episoden. Det gjør jeg og de fleste andre her inne.thumbup.gif

• Liker 9
Lenke til kommentar

Minner om at lenker assosiert til piratkopiering er forbudt på forumet, inkludert på PM.

Veldig bra episode! For oss som har lest tegneserien reiser den mange spørsmål.

Det kan se ut til at TV-serien dropper fengselet og lar gården de er på nå ha funksjonen som et "safe house" som de skal beskytte mot The Governour (hvis det var Governours folk de møtte på baren). Hvis det er tilfellet at de dropper fengselet og blir på gården, er jeg spent på hvordan de skal få inn de nye karakterene

Lenke til kommentar

Det kan se ut til at TV-serien dropper fengselet og lar gården de er på nå ha funksjonen som et "safe house" som de skal beskytte mot The Governour (hvis det var Governours folk de møtte på baren). Hvis det er tilfellet at de dropper fengselet og blir på gården, er jeg spent på hvordan de skal få inn de nye karakterene

Tegneserie-spoiler:

Neh, virker som de kommer til å forlate farmen snart slik som i tegneserien. Kanskje at Hershel, Glenn, Maggie og kona til Otis blir igjen. Det er bare snakk om liten tid før enten disse folkene eller noen andre klarer å lede nok av zombier til farmen slik at de gir opp stedet.

Sesong 3 spoilere;

Neste sesong er 16 episoder lang, og de caster The Govenor for en tidlig introduksjon i sesong 3 nå. John Hawkes ble sirklet for rollen, men kunne ikke dukke opp i den.

Med 16 episoder har jeg også stor tro på at fengslet er mye grunnen for 16 episoder slik at de ikke trenger å rive ned settet med en gang og dermed sparer produksjonen mye penger.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Serien leverer fortsatt! Det er interessant å se hvordan overgangen av å ta livet av zombier til mennesker har blitt mer vag denne sesongen. Greit nok, Rick, Glenn og Gamlefar hadde jo ikke noe valg, men det var spennende hvordan Gamlefar skjøt et menneske. Med tanke på at han to dager tidligere ikke ønsket å ta livet av walkers.

Shane. Hans situasjon og posisjon i gruppen er et veldig spennende og urovekkende plott i serien. Som Andrea pekte ut, handlingene hans kan i seg selv forsvares. Gang på gang har han reddet liv. Det var forstålig at han ønsket zombiene i gården drept. Det er forstålig at han er frustrert over at forholdet hans med Lori raknet sammen og ble til noe falsk. Og ikke minst; det er forstålig at han ønsker å verne om sin fremtidlige unge - hvis det skulle være hans. Det blir spennende å se om han kommer omsider til å reise fra gruppen. Selv om jeg tipper det vil ende opp med at han gir sitt liv for gruppen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tviler egentlig at Shane kommer til å gi sitt liv for noen andre. Han er altfor dypt i sona der han tenker på å overleve uansett hva han må gjøre. Derfor han tok Otis, fordi dette ville gi han tid til å stikke unna.

Jeg har større tro på at noen dreper han hvis han går ut. Om ikke med hensikt, så med selvforsvar. Jeg ser ikke noen andre enn Lori eller Dale drepe han med hensikt ihvertfall.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

litt offtopic , litt ontopic :

Fant meg denne boken til 20 kroner på den lokale bokbutikken idag :D røverkjøp

Skulle jeg få zombie abstinenser , så er det bare å plukke ut noen syke filmer fra boken

255 sider

førsteprint fra 2002

orgpris : 20 dollar

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar

Ja, serien tar seg virkelig opp nå.

angående spoileren:

Hvorfor var dem isåfall så ute etter å være med til gården? virker som en liten stretch.

Lenke til kommentar

Who knows why. Husk at de følger en helt annen retning enn tegneserien. Fortsetter det slik får vi kanskje ikke møtt halvparten av de andre karakterene. Tviler på at ting vil ta seg opp mot sesongslutten. Håper at de klarer å implementere ting bedre i sesong 3.

Lenke til kommentar

Slik jeg tror det så kommer vi til å få se fengselet i siste scene i sesongens siste episode, slik at det bygger spenningen for sesongstarten i sesong 3.

Var det ikke noe med kutt i budsjettene som fikk dem til å filme store deler av neste sesong innendørs - aka i et fengsel?

Mulig det bare er noe jeg innbiller meg..

Lenke til kommentar

Slik jeg tror det så kommer vi til å få se fengselet i siste scene i sesongens siste episode, slik at det bygger spenningen for sesongstarten i sesong 3.

Var det ikke noe med kutt i budsjettene som fikk dem til å filme store deler av neste sesong innendørs.

Nei. Det er ikke så hardt budsjett-kuttene traff. Budsjett-kuttet startet ifra før dag 1 under produksjonen av sesong 2. Hadde det vært så mye hadde de ikke filmet den delen på motorveien. En bit som tok 3-4 dager å filme og en del cash for å få til.

Budsjett-kuttene ødela planene til Frank Darabont, som til slutt fikk sparken fra serien fordi han visstnok var lite villig til å lage starten på sesong 2 slik han ikke ville. Han ville starte med en helt annen historie, en historie ikke ifra tegneserien og en historie som nå dessverre ikke blir en realitet.

Som tidligere avslørt så hadde Frank Darabont planer om å re-introdusere soldaten som Rick dreper i slutten av piloten. Fra før han ble zombie. Som soldat, og hvordan Atlanta falt. Denne soldaten ble spilt av Sam Witwer, som er også kjent ifra serier som Smallville, Battelstar Galactica og Dexter.

Gjennom dette ville sesong 2 starte med et sett med helt andre skuespillere, før vi ville se motorvei-scenen og resten av sesong 2 så langt ifra episode 2 denne sesongen. Gjennom denne historien ville vi få vite mer hvorfor Atlanta falt, og sett mer av panikken som gikk rundt i gatene. Hvordan alt til slutt falt.

Gjennom dette ville også vi få se både Dale, Andrea og Amy sitt første møte. For måten de tre møtte hverandre var når en barrikade med soldater åpnet ild mot levende mennesker i kaoset. I dette kaoset reddet Dale, en helt ukjent mann for Andrea og Amy ut de to for å bringe dem til trygghet.

Tilbake til squaden til karakteren som spilles Sam Witwer ser vi også hvordan denne gjengens liv fikk sine endelser. Dette med det siste scenen hvor Witwer sin karakter prøver å ta sitt eget liv med en granat. Den samme granaten Rick senere bruker på CDC for å redde alle ut i tide før bygningen sprengte.

thewalkingdeadwitwer-602x339.jpg

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...