Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeffrey DeMunn :

dalejeffrey-demunn.jpg

som spiller Dale syns jeg leverer eksemplarisk skuespill gang på gang, også denne episoden er han glimrende. Jeg vil si han er seriens beste skuespiller pr idag.

Andrew Lincoln

alg_walking_dead.jpg

som spiller Rick har tapt seg siden første sesong, flere episoder denne sesongen der man tydelig kan se under endel scener at han sliter veldig med å holde skuespillermaska på , det ligger alltid et sleipt smil han ikke klarer å tørke av seg under opptakene, noe jeg syns er en ganske uheldig utvikling. Er det noe jeg ikke takler med skuespillere så er det elendig kontroll på maska under seriøse scener.

Her burde Jeffrey DeMunn lære bort endel triks og knep til Andrew IRL ! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig der. Men, går jo ann å kanskje ha litt mere zombier og slikt, istedenfor drama absolutt hele tiden ; )

Forståelig, men samtidig er hele "ninja-zombies" det som trekker ned opplevelsen. Popper opp ut av intet, på en lite troverdig måte.

Da fokuserer jeg heller på dramaet.

Lenke til kommentar

Jeffrey DeMunn :

som spiller Dale syns jeg leverer eksemplarisk skuespill gang på gang, også denne episoden er han glimrende. Jeg vil si han er seriens beste skuespiller pr idag.

Andrew Lincoln

som spiller Rick har tapt seg siden første sesong, flere episoder denne sesongen der man tydelig kan se under endel scener at han sliter veldig med å holde skuespillermaska på , det ligger alltid et sleipt smil han ikke klarer å tørke av seg under opptakene, noe jeg syns er en ganske uheldig utvikling. Er det noe jeg ikke takler med skuespillere så er det elendig kontroll på maska under seriøse scener.

Her burde Jeffrey DeMunn lære bort endel triks og knep til Andrew IRL ! :)

Er faktisk enig i det meste. Synes dog Andrew Lincoln var veldig dårlig i den første sesongen og. Og det er ikke akkurat sånn at Jon Bernthal (Shane), Sarah Wayne Callies (Lori) og Steven Yeun (Glen) holder et veldig høyt nivå heller. Lukter Hotel Cæsar lang, lang vei. Pinlig!

Men Jeffrey DeMunn fortjener skryt, spesielt med tanke på at han er den eneste som holder et greit og akseptabelt nivå IMO.

Lenke til kommentar

Du har rett i det , ikke helt hotel Cæsar nivå , men du skal ikke kaste steinen så mye lenger nei

Scott Wilson :

har også egenskaper som peker seg fram og passer til karakteren han spiller, gode prestasjoner syns jeg. har ikke så mange andre jeg vil trekke fram

-------------------------------

Husker jeg i starten av serien bare satt og skippa grinescenene fordi de ble så dårlig spilt av kvinnfolkene :) samme om det var unødvendig og dårlig hyling også. klikker for meg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er etablert for lenge siden at action ikke er noe som vil prioriteres nevneverdig i denne serien, vi nærmer oss midtveis i 2. sesong og det klages fortsatt over det.

Drama, mellom-menneskelige forhold og hvordan det hele mentalt spiller inn på karakterene er fokuset. Jeg har liten tro at det har med manglende penger å gjøre, dette handler om fokus på det som fungerer for et TV-medium.

Strengt talt er seriens største problem at de legger inn noen lite troverdige spenningssekvenser. Enten det er en nærmest blind utkikk som selv ikke med kikkert klarer å se hundrevis av zombier før de er hundre meter unna, eller direkte håpløs ide om å fire en kar ned i en brønn for å få opp en levende død.

Samtidig går det fint å sette to gigantiske måltid (hester) fra seg utenfor en butikk for å ta seg en kjapp en (også artig hvordan AMC har puppefrykt, mens de gjerne kan vise en mann revet i to).

Det gjør det til en serie om tidenes verste gjeng med overlevende - ikke akkurat McGyver-takter over noen av dem :wee:

Henger ikke på greip, men det blir nå underholdende allikevel.

Har du lest tegneserien? De hakker jo opp zombier hele tiden. Og selv om det er mye snakking og drama, er det alltid spenning i luften. Det blir også brukt andre midler som virkelig får det til å grøsse nedover ryggen din, hvor langt er folk villige til å gå for å overleve? Jenter som blir voldtatt av naboene sine som de har kjent i alle år. Den tynne grensen mellom å overleve og det å totalt miste seg selv til helt dyriske instinkter. Hadde nesten litt problemer med å sove etter å ha lest/sett noen av de greiene. Dette her er som en tam inntørket tomat i forhold til tegneserien. Får nesten litt sånn "The Bold and the Beautiful"/Glamour følelse av enkelte av scenene.

Edit: Ay, ikke frekt ment altså. Min mening så klart :)

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Har ikke lest mer enn første blad. Gjør det sikkert en eller annen gang, men jeg måler ikke det mediet opp mot et annet.

TV-serien må stå på egne ben og fortelle en historie i forhold til det mediets styrke (og svakheter).

Ellers blir det som å forvente at en fisk skal klare å klatre opp et tre, fremfor å behandle fisken som en skapning for havet. :)

Lenke til kommentar

Ja serien ville blitt ganske tørr om de bare skulle farte rundt å drepe zombier. Synes det er positivt at handlingen tar en ny vri der de holder seg på en plass med litt andre typer drama en bare zombiedreping.

Det jeg synes er bra med denne serien er at den ikke er som en typisk splatterfilm der det bare er dreping som er handlingen. Men det er jo nesten det dette Call of Duty-generasjonen vil ha. Nå er det faktisk noe handling som gjør at det går an å leve seg inn i det, men vi vet ikke hvor lengre dette vil vare. Folk snakker som om vi har vært på farmen ganske lengre enn det vi faktisk har vært.

Og de som snakker om at tegneserien var så mye bedre på Hershel-farm, nei ikke nødvendigvis. Det er nesten akkurat det samme. De har vært et par dager mindre på farmen og nesten nøyaktig det samme har skjedd. Ved unntak av Shane og Otis sine detour for å hente pustemaskin for Carl. Farmen i tegneserien handlet så og si om akkurat det samme som har skjedd i TV-serien til nå. Det var riktignok kanskje noe før farmen som har blitt gjort annerledes, men det var slik som gjorde at selv tegneserie-leserne ikke viste hva som kom.

Men det kan virke som at TV-serien allerede har tolket Wiltshire Estates også nå.

Det har kanskje vært episoder hvor spenningen ikke har vært på topp, men handlingen har vært brukbar eller bra. Allikevel så går enkelte brukere her som næger til en tråd til en annen serie som har kjørt reprise i flere sesonger og lovpriser den der. For å ikke snakke om at noen av seriene er noe skikkelig vræl som Frustrerte Fruer.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...